2025-05-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepzi
Aha, intressant! Vart får du den informationen ifrån? Ni som har koll på Östervåla - finns det några intressant namn på addressen eller pekar det mesta på räkan?

edit: Hittade tidningsartikel som bekräftar: https://ortsaktuellt.se/2025/05/mord-i-ostervala-man-ar-gripen/

Det ska dock handla om en man i 50-årsåldern som blivit mördad enligt artikeln.
Född och uppvuxen här så just den informationen framkommer direkt. 😂
För mig finns inga jätteintressanta namn på adressen men för andra kanske det är intressant. Fick höra att polisen var så pass intresserade att de hyrt en lägenhet där. Sen vad som är rykten och inte är som vanligt oklart.
Citera
2025-05-18, 23:12
Medlem
Ja det är lite förbryllande att de boende i huset menar att det är Matte medans reportern hävdar ett 50-årigt offer
Citera
2025-05-18, 23:19
Medlem
Citat:
Stora Torget 1? Har du koll på vart det hände får du gärna ge specifik address

Vill bara förklara hur jag kom fram till Stora Torget 1. Sökte efter Lundin i Östervåla och hittade en G*nb**g Ir**e Lundin på den addressen. Är det "räkans" mamma? Är isåfall A*na hans syster?

edit igen: Torgvägen 1 och Stora Torget 1 är samma fastighet om man söker på Google maps. Heter Stora Torget på hitta.
Senast redigerad av pepzi 2025-05-18 kl. 23:25.
Citera
2025-05-18, 23:25
Medlem
7noll4s avatar
Citat:
Vill bara förklara hur jag kom fram till Stora Torget 1. Sökte efter Lundin i Östervåla och hittade en G*nb**g Ir**e Lundin på den addressen. Är det "räkans" mamma? Är isåfall A*na hans syster?

Nej 🙅🏻‍♂️
Citera
2025-05-18, 23:28
Medlem
Citat:

edit igen: Torgvägen 1 och Stora Torget 1 är samma fastighet om man söker på Google maps. Heter Stora Torget på hitta.

Jag förstår, det är helt fel släkt och adress tyvärr. Mattes morsa heter Tuu*a Si*én och bor som sagt på Torgvägen 3 och inte 1.
Citera
2025-05-18, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7noll4
Nej 🙅🏻‍♂️

Fint, då kan jag släppa den tråden
Citera
2025-05-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalnastAvAlla
Jaså, tror ni att det är Matte? Inte sett honom på flera år jag heller och rör mig dagligen i samhället. Morsan hans bor ju dock på 3an och inte 1an där detta inträffade.

Enligt lexbase blev han dömd till tre års fängelse oktober 2023. Stor mängd narkotika och 137k blev förverkade. Finns säkert någon som skulle haft en stor del utav dem pengarna. Är det han kan han ju ha varit på permis. Extremt synd isåfall, tragiskt att vuxna runt om inte hjälpte till mer när han var ung.
Citera
2025-05-19, 02:08
Medlem
vem fan är denna Matte folk skriver om?

I det här faller verkar det röra sig om någon annan.
Vem är BO? GM? missbrukare? babbar?

Vad är Östervpla för typ av ställe?
Citera
2025-05-19, 02:41
Medlem
Någon som vet vem GM är?
Senast redigerad av Dweeeb 2025-05-19 kl. 03:07.
Citera
2025-05-19, 04:42
Medlem
Enligt lokala fb-gruppen skall en blodig man gått in på Coop och berättat vad han gjort, fönstret till
Lägenheten skall även vara krossat så det lär varit bottenvåningen då.
Förmodligen några alkisar som slagits om sista
Dropparna på
Söndagen
Citera
2025-05-19, 05:38
Medlem
Folk här inne , sluta skriv att Mathias Lundin skulle påstås vara mördad. Han är inte det och har inte varit i Östervåla på 3 år.
Man kanske ska ta reda på saker och ting först innan man går på lösa rykten. Att sprida saker som är osanning är konstigt
Citera
2025-05-19, 05:40
Medlem
Citat:

Han har ingen syster som heter så . Sprid inte osanna uppgifter.
Mathias Lundin har inte ens vart i Östervåla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in