2025-05-18, 22:27
Medlem
Jaså, tror ni att det är Matte? Inte sett honom på flera år jag heller och rör mig dagligen i samhället. Morsan hans bor ju dock på 3an och inte 1an där detta inträffade.
Citera
2025-05-18, 22:35
Medlem
Han kanske var och hälsade på i porten bredvid. Kanske är där den "50-åriga mannen" bor?
Citera
2025-05-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalnastAvAlla
Jaså, tror ni att det är Matte? Inte sett honom på flera år jag heller och rör mig dagligen i samhället. Morsan hans bor ju dock på 3an och inte 1an där detta inträffade.
Jag tror det men nu när du kommer med den här infon så blir jag lite mer tveksam. Kan det vara någon tjackisgranne dem hängde hos mån tro?
Citera
2025-05-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XoXbXaXmXaX
Ungefär 7 timmar sedan

Är det därför det finns en 5 år gammal Facebook-grupp som heter "En skål och tyst minut för Mattias "Räkan" Lundin"?

Citat:
Marcus Lindstrand har skapat gruppen En skål och tyst minut för Mattias "Räkan" Lundin.
2 juni 2020
Citera
2025-05-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepzi
Är det därför det finns en 5 år gammal Facebook-grupp som heter "En skål och tyst minut för Mattias "Räkan" Lundin"?

Det är en annan person.
Citera
2025-05-18, 22:38
Medlem
Citat:

Fast när jag läste i den gruppen skulle den Mattias ha fyllt 40 år nu. Och den här Mattias i Östervåla stavar väl även sitt namn "Mathias" enligt googlande.
Citera
Medlem
7noll4s avatar
Det är en helt annan människa som råkar heta lika och kallades för Räkan🤦🏻‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XoXbXaXmXaX
Jag tror det men nu när du kommer med den här infon så blir jag lite mer tveksam. Kan det vara någon tjackisgranne dem hängde hos mån tro?

Ja det är ju inte omöjligt, bör komma fram inom kort. Det finns inga hemligheter på byn 😂
Citera
2025-05-18, 22:39
Medlem
Ber om ursäkt, var för snabb där och tog för givet att det var samma person. Har sett i inläggen att facebook-gruppen handlade om en "Räkan" i Halland.
Citera
2025-05-18, 22:42
Medlem
Citat:

Stora Torget 1? Har du koll på vart det hände får du gärna ge specifik address
Citera
2025-05-18, 22:44
Medlem
Citat:
Stora Torget 1? Har du koll på vart det hände får du gärna ge specifik address
Torgvägen 1, där bröt dom sig in och ambulans kom till platsen. Det är mittemot Coop, dit mördaren sprang in och sa vad han hade gjort.
Senast redigerad av GalnastAvAlla 2025-05-18 kl. 22:49.
Citera
2025-05-18, 22:59
Medlem
Citat:
Torgvägen 1, där bröt dom sig in och ambulans kom till platsen. Det är mittemot Coop, dit mördaren sprang in och sa vad han hade gjort.

Aha, intressant! Vart får du den informationen ifrån? Ni som har koll på Östervåla - finns det några intressant namn på addressen eller pekar det mesta på räkan?

edit: Hittade tidningsartikel som bekräftar: https://ortsaktuellt.se/2025/05/mord-i-ostervala-man-ar-gripen/

Det ska dock handla om en man i 50-årsåldern som blivit mördad enligt artikeln.
Senast redigerad av pepzi 2025-05-18 kl. 23:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in