2025-05-17, 21:42
Medlem
Fortfarande ingen information om hennes utbildning inom PT. Hjälpa-stödja klienter till bättre mående fysiskt som psykiskt och avtal med lokalen, inventarier samt distributörer av allehanda varor?
Tror ni de är glada av att ha My som kund? Liksom de som var betalda av AF?
Helt plötsligt sakna de bli avlönade genom AF som blev ej informerade med Mys kännedom?
Enligt min upplevelse är My en bluff, kändiskåt och falsk. Som att framställa kamel-piss som den renaste vätskan utan vetenskaplig undersökning.

Eller inköpt lingonsaft som denne påstår hjälpa reumatiker och producerat denne mirakelmedicin genom My själv skapat själv. Liksom fått invalider att gå genom hennes utbildning-kunskap utan belägg ifrån några av klienter.
VARNINGEN!Så länge hon inte uppvisar behörighet att vara PT. Har klienter som fått hjälp förändra fysiskt som som känslomässigt. Liksom redogöra sina ekonomiska förelägganden med hyresavtal med olika företag. Därför anser jag henne som en BLUFF OCH BEDRAGARE som lurar människor i falska förhoppningar.
Borde bli anmäld för falsk marknadsföring och bedrägligt beteende.
Citera
2025-05-17, 21:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BsomiBertil
Det är ju omöjligt orka läsa hela denna tråd.
Jag undrar, är det bara en stalker eller tar den hjälp av andra, förrutom de drev som skapas av bara farten?
Har en fundering om en kvinna som bott i Hägersten, nyligen flyttat till Johanneshov.
Är närmare 60 år, jobbar i hemtjänsten och jagar kändisar och vill gärna ta selfies med var enda känd människa hon springer på.
Mycket i denna historia, sett TV 4 del 1 och 2 är så oerhört likt vad hon och hennes tjejliga/ kärringliga håller på med.
Hon har bytt namn på Facebook efter mängder av kränkande inlägg.
En kommentar om My har lämnats av hennes förnamn och rätt initialer på efternamn.
Jag har sett vad denna kvinna är kapabel till och likheterna är slående.
Drivs av avund på dem som gör vad hon inte lyckats med bla. Ger sig på stalkingoffrens anhöriga och vänner på olika sätt.
Fallet jag bevittnat började redan 2010.
Även o detta fall har polisen hittar på alla möjliga undan flykter att inte utreda.
Bla en syn på saken att en stalker bara kan vara en person, offret mega kändis och att de aldrig ger sig på stalkingoffersomgivning.
Det är polisens syn på saken och mer fel kan de inte ha. De njuter varje gång de får någon annan agera, anmäla falskt eller skrivs förtal, kränkningar, hot etc.
Kanske kan det finnas två sådana kvinnor i södra delen av Stockholm som agerar liknande? Eller kan det inte?
Bla ringdes det från telefonen på äldre boendet hon jobbar på i Stockholm. Minns jag rätt jobbade hon då i på ett boende i Årsra. Sedan ringde det från en boende på boendet privata telefon.
Är mycket fundersam på detta och alla likheter.
Intressant, för My sa att i intervjun i TV4 16/5 att stalkningen börjat om efter ett uppehåll och eskalerat och delvis bytt karaktär. Kanske att exponeringen i dokumentären gett henne ytterligare en stalkare?
Citera
2025-05-18, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Vad är det inte ni förstår?

Att stalka någon är inte ok.

Ska My slippa granskning pga det?
Det är lätt att förstå för oss tänkande varelser.

Mys stalker måste tas om hand av lagen, ja. Och Mys griftande/charlatanbeteende/bedrägerier är värda att påtalas. Vi som hängt här länge, varför gör vi det? Tja, det är väl intressant att följa folk som har brister. Detta kan inte vara en överraskning för alla nya i tråden. Har ni hört talas om True Crime?

Det är en allt mer vanlig metod på Flashback de senaste åren har jag sett, att spamma sönder trådar man inte gillar genom att upprepa sig gång på gång på gång, och inte deltaga i diskussionen eller ge uttänkta svar på de man citerar.
Citera
2025-05-18, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Har man tillgång till flera bostäder kan man nog bara vara skriven på en. Vad tycker du han ska göra om han vissa veckor bor 3 nätter i sin lägenhet och nästa vecka 4? Vad ska hon säga om de sammanbor varierande antal dagar olika veckor? Så ofta de blivit anmälda av rättshaveristen har de nog koll på vad de gör. Man kan ju inte byta folkbokföringsadress var och varannan dag.

Hon sa något i intervjun i Tv4 att hon inte kunde prata helt fritt om stalkaren av juridiska skäl. Man får vänta se vad den nu återupptagna förundersökningen leder till. Allt ligger i polisens händer nu.
Nu börjar jag upprepar mig. My har själv skrivit att de bor tillsammans flera ggr och att i Jonas lägenhet bor andra. Det är efter 2020. Före det var de sammanboende och bodde var för sig i olika perioder.
Nog om detta.
Edit: Eftersom det uppmärksammats så mycket sista tiden ( 1/1/2 året) kanske den inte är uthyrd i andra hand nu?
Senast redigerad av Grynet45 2025-05-18 kl. 11:08.
Citera
2025-05-18, 12:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Nu börjar jag upprepar mig. My har själv skrivit att de bor tillsammans flera ggr och att i Jonas lägenhet bor andra. Det är efter 2020. Före det var de sammanboende och bodde var för sig i olika perioder.
Nog om detta.
Edit: Eftersom det uppmärksammats så mycket sista tiden ( 1/1/2 året) kanske den inte är uthyrd i andra hand nu?
Bevisbördan ligger naturligtvis på den som
anklagar. Rättssystemet bygger inte på att man ska behöva bevisa sin oskuld, utan att den som anklagar behöver bevisa skuld. Det framgår i dokumentären att My ofta hotats med anmälningar till olika myndighetet och att otaliga anmälningar gjorts, som jag uppfattar det även rörande folkbokföringsbrott, och mig veterligen har varken hon eller hennes make fällts. Dessutom, ska man vara noga så är det väl inte My som anklagats för att ha varit skriven på fel adress, så varför sådan hätskhet riktad mot henne på den punkten? Finns något som tyder på att hon inte varit skriven på rätt adress?
Citera
2025-05-18, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Bevisbördan ligger naturligtvis på den som
anklagar. Rättssystemet bygger inte på att man ska behöva bevisa sin oskuld, utan att den som anklagar behöver bevisa skuld. Det framgår i dokumentären att My ofta hotats med anmälningar till olika myndighetet och att otaliga anmälningar gjorts, som jag uppfattar det även rörande folkbokföringsbrott, och mig veterligen har varken hon eller hennes make fällts. Dessutom, ska man vara noga så är det väl inte My som anklagats för att ha varit skriven på fel adress, så varför sådan hätskhet riktad mot henne på den punkten? Finns något som tyder på att hon inte varit skriven på rätt adress?
Om My bor tillsammans med någon som är skriven på annan adress blir hon väl inblandad då? Jag tycker att det är omoralisk. Jag kommer inte att lämna in någon anmälan och har så inte gjort. Bara utgått från det som My skriver själv.
Citera
2025-05-18, 14:33
Medlem
TPLs avatar
"Vilket lyckat träningseventevent med dessa sötnosar! "

Roligt att, för första gången på länge, ett event blev av. Många har blivit inställda på grund av för få deltagare. Nu är My känd och kan lättare dra folk till sina eventevent. Åre nästa och kanske Spanien en vända i år. Går bra nu. ✌️

https://cdn.storynavigation.com/?aHR...NpZD1kOGQwMmI=
Citera
2025-05-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Roligt att, för första gången på länge, ett event blev av. Många har blivit inställda på grund av för få deltagare. Nu är My känd och kan lättare dra folk till sina eventevent. Åre nästa och kanske Spanien en vända i år. Går bra nu. ✌️

Kom det inga deltagare utan hon fick dressera djuren?
Citera
2025-05-18, 15:10
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljuzz
Kom det inga deltagare utan hon fick dressera djuren?
Jodå, räknade till ungefär 10 personer vilket är betydligt fler än hon visat upp från tidigare event. Det tar sig.
Senast redigerad av TPL 2025-05-18 kl. 15:29.
Citera
2025-05-18, 15:20
Medlem
Citat:
Jodå, räknade till ungefär 10 personer vilket är betydligt mer än hon visat upp från tidigare event. Det tar sig.
Dokumentären var bra reklam.
Citera
2025-05-18, 15:22
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Jodå, räknade till ungefär 10 personer vilket är betydligt mer än hon visat upp från tidigare event. Det tar sig.

Nu är hon "uppe i smöret".....tills "smöret" smälter. Sen kommer återhämtning, vila osv.
Kanske måste skaffa svängdörr på gymet pga massivt inflöde av klinkers?
Senast redigerad av GodSosse 2025-05-18 kl. 15:24.
Citera
2025-05-18, 15:40
Medlem
MaeWests avatar
Citat:

Hm...hade hon ett ridläger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in