2025-05-08, 10:10
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilikum
Nu efter dokumentären om My Martens och Dtalkern så kan vi alla se hur många bittra, avundsjuka och psykiskt sjuka personer som hänger här på Flashback!!!

Det finns väl inget i dokumentären som tyder på att stalkern var medlem på Flashback.
Att en tråd med 24 500 inlägg innehåller både högt och lågt tycker jag inte är speciellt konstigt.
Bra dokumentär för övrigt. Tror och hoppas att det är rätt få personer på Flashback som sympatiserar med stalkern. Eller är du av annan åsikt?

admin
Citera
2025-05-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det finns väl inget i dokumentären som tyder på att stalkern var medlem på Flashback.
Att en tråd med 24 500 inlägg innehåller både högt och lågt tycker jag inte är speciellt konstigt.
Bra dokumentär för övrigt. Tror och hoppas att det är rätt få personer på Flashback som sympatiserar med stalkern. Eller är du av annan åsikt?

admin

Jag funderar på att sluta med flashback, vet ändå inte. Finns tyvärr många idioter som ger sig på folk utan anledning på alla sociala medier, troligt mest på flashback än andra iaf svenskspråkiga sidor

Vet inte om hon tanten som tidigare förföljt My skriver på flashback men skulle helt klart inte förvåna mig iaf, troligt är kanske fel ord
eller ändå inte
Citera
2025-05-08, 12:40
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Englishisoverrated
Vet inte om hon tanten som tidigare förföljt My skriver på flashback men skulle helt klart inte förvåna mig iaf, troligt är kanske fel ord
eller ändå inte

Det finns inget i dokumentären som tyder på att stalkern är medlem på Flashback.
Att vara kritisk till någon är inte samma sak som att vara en stalker.
Tror det är mycket viktigt att skilja på diskussionerna som förekommer på nätforum och olika sociala medier, och det som stalkern sysslat med. Man kan givetvis vara kritisk till båda. Men förhoppningsvis av olika skäl.

Glöm inte heller att tråden (FB) Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen? startades utifrån en frågeställning. En frågeställning som var kritisk till hur hennes tidigare vänner (från bloggvärlden) agerade mot henne. I trådstarten så kan vi läsa följande:
"Hela C-kändisbloggvärlden i lilla Svedala snackar och hymlar och fjantar runt detta HEMSKA som My tydligen gjort. Alla tisslar och tasslar men ingen törs säga sanningen, märkligt när såå många bloggerskor bara är såå ärliga enligt dom själva. Går ihop som vargflockar och smyger i buskarna Snacka om bloggtroll och näthat....seså fram med det nu, det hemska och helt oförlåtliga.."
Givetvis är det högt och lågt i tråden. Så som det ska vara.
Jag ifrågasätter inte att det har postats inlägg i tråden som är tveksamma, och som i vissa fall har gått över gränsen. När jag granskar trådhistorisken, så kan jag se att det har gjorts 1300 modereringsåtgärder. Cirka fem procent av inläggen som har postats i tråden har senare blivit raderade. Vilket intressant nog är lägre än genomsnittet på Flashback. Men oavsett vilket så finns det saker som inte borde ha postats. Var gränsen ska gå kan man sedan diskutera.

admin
Citera
2025-05-09, 17:38
Medlem
Citat:
Det finns inget i dokumentären som tyder på att stalkern är medlem på Flashback.
Tror det är mycket viktigt att skilja på diskussionerna som förekommer på nätforum och olika sociala medier, och det som stalkern sysslat med. Man kan givetvis vara kritisk till båda. Men förhoppningsvis av olika skäl.

Glöm inte heller att tråden (FB) Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen? startades utifrån en frågeställning. En frågeställning som var kritisk till hur hennes tidigare vänner (från bloggvärlden) agerade mot henne. I trådstarten så kan vi läsa följande:
"Hela C-kändisbloggvärlden i lilla Svedala snackar och hymlar och fjantar runt detta HEMSKA som My tydligen gjort. Alla tisslar och tasslar men ingen törs säga sanningen, märkligt när såå många bloggerskor bara är såå ärliga enligt dom själva. Går ihop som vargflockar och smyger i buskarna Snacka om bloggtroll och näthat....seså fram med det nu, det hemska och helt oförlåtliga.."
Jag ifrågasätter inte att det har postats inlägg i tråden som är tveksamma, och som i vissa fall har gått över gränsen. När jag granskar trådhistorisken, så kan jag se att det har gjorts 1300 modereringsåtgärder. Cirka fem procent av inläggen som har postats i tråden har senare blivit raderade. Vilket intressant nog är lägre än genomsnittet på Flashback. Men oavsett vilket så finns det saker som inte borde ha postats. Var gränsen ska gå kan man sedan diskutera.

admin

Till i princip mycket stor del har det inte handlat om att vara kritisk utan ren mobbing skulle jag vela säga

Man vet väl ändå inte säkert, eller så har det bevisats att TS i tråden på över 20000 inl. inte är Martens stalkare

Ja tolkar dock det första inlägget där som användaren vill ge sig på/attackera Martens där på något sätt dock snarare än andra bloggerskor,
men de lite grann också
iofs..

Ok, now I see
Det var våren 16 det började utanför Flashback
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-05-09 kl. 18:13.
Citera
2025-05-10, 13:19
Medlem
Ok, man kan resonera så att i en skvallertråd på Flashback kan man få skriva lite vad man vill/lite vad som helst om en person
Iofs man behöver inte reta upp sig på
det kanske o My Martens behöver så klart inte läsa tråden heller

Men mja, ens känslor kan i vissa stunder
eller man kan ifrågasätta vissa saker ibland iaf, sen kan man ändra uppfattning om det man gjorde, även jag
måhända så
om det kommer såna tillfällen
nu ev då också
Citera
2025-05-11, 23:29
Medlem
-GGs avatar
Stalkern måste ha haft en rullande stor utgiftspost varje månad i över ett decennium, på frimärken. Helvete, vad många brev hon har skickat.
Citera
2025-05-12, 01:16
Medlem
Har inte läst om kvinnan innan men sett rubriken nu de senaste dagarna samt reklam om programmet på TV4. Sitter och tittar på dokumentären, är det fler än ett program, troligen? Tänker ganska snabbt att hon borde sluta med att läsa om sig själv på nätet och de brev hon får hem. Man ska inte läsa om sådant man mår dåligt av. Vad andra skriver anonymt kan man inte göra något åt ändå. Kan man inte göra något åt det är det bättre att ignorera det. Det hände även före internet att folk snackade skit om andra och det bästa var att bara ignorera det. Man märker snabbt i sådana fall vilka som är ens riktiga vänner och vilka som inte är det.
Citera
2025-05-12, 23:58
Medlem
Burnwines avatar
Citat:

admin
Fast egentligen stämmer det inte det du säger.

Stalkning är ett vidare begrepp som innefattar både brottsliga handlingar och handlingar som den utsatta personen uppfattar som störande, kränkande eller skrämmande, men som inte är brott enligt svensk lag.

Med stalkning menas även att någon systematiskt förföljer, kartlägger och smyger sig på den utsatta personen.

Källa: pollisen
https://polisen.se/utsatt-for-brott/...a-forfoljelse/

Hatarna i flashbacktråden om My som hängdes ut i dokumentären plus många andra som inte hängdes ut är stalkers enligt det polisen skriver på deras hemsida.

Så stalkers är dom, men det är inte ett brott enligt svensk lag.
Citera
2025-05-13, 11:00
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Jag minns att My Martens för många år sedan var med i "ensam mamma söker". Har inte följt henne som influenser eller creator av livstilsbloggen. Däremot har jag läst några enstaka inlägg under åren om henne i flashbacktråden.

Vet ingenting alls om My personligen/ privat bör tilläggas men vad jag reagerat på är alla elaka inlägg om henne i tråden. Hur kan man hata en människa med den frenesin? Att orka vara så avundsjuka, bittra och missunsamma att man vill svärta ner och förstöra en människas liv på det sättet? De som skriver all skit om henne verkar allvarligt störda, och destruktiva.

Den här stalkern som beskrivs i programmet har dessutom gjort orosanmälningar till socialen för att skada henne och misskreditera henne. Hur lågt går det att falla?

Flera flashback-användare syns även i programmet. En del av dem håller fortfarande på och spyr ur sig sitt hat mot MM i den tråden.
Citera
2025-05-17, 09:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det är inte för otroligt att fd bloggvännerna ligger bakom en del i den tråden.
Dom skulle ju sänka My och det har dom lyckats med till en viss del men det slår tillbaka på dom själva nu.

Dom hade ju en gruppchatt där dom skrev att dom skulle sänka My. Delar från den visades i dokumentären.

Länk till dom fd bloggvännernas chatt https://imgur.com/a/nQ5B9Sr

Fler sms från chatten https://imgur.com/a/qvwuF7i

Det finns inget som heter "sänka" i den världen. Ju mer det snackas om någon, desto mer kända blir det, och syftet med den här jättetråden har alltid uppenbarligen varit att man ska prata om My Martens.
Sedan kan man stå där och gråta krokodiltårar, och så blir man inbokad på alla tv-program som finns 2026.

Det där med att "sänka" och förstöra någons rykten är bara trams. Det är en retorik som smågangster och bloggare använder när de vill ha uppmärksamhet.
Citera
2025-05-17, 17:00
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Stalkern måste ha haft en rullande stor utgiftspost varje månad i över ett decennium, på frimärken. Helvete, vad många brev hon har skickat.
Några brev skickade snåljåpstanten utan frimärken!
Citera
2025-05-18, 05:25
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Några brev skickade snåljåpstanten utan frimärken!

Tant-skatan fortsätter att förfölja henne. Hon är verkligen sjuk. Hon behöver vård.

Många stalkers har ju grava psykiska problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in