2025-05-06, 10:16
Medlem
Jag minns att My Martens för många år sedan var med i "ensam mamma söker". Har inte följt henne som influenser eller creator av livstilsbloggen. Däremot har jag läst några enstaka inlägg under åren om henne i flashbacktråden.

Vet ingenting alls om My personligen/ privat bör tilläggas men vad jag reagerat på är alla elaka inlägg om henne i tråden. Hur kan man hata en människa med den frenesin? Att orka vara så avundsjuka, bittra och missunsamma att man vill svärta ner och förstöra en människas liv på det sättet? De som skriver all skit om henne verkar allvarligt störda, och destruktiva.

Den här stalkern som beskrivs i programmet har dessutom gjort orosanmälningar till socialen för att skada henne och misskreditera henne. Hur lågt går det att falla?
Citera
2025-05-06, 11:17
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Det är ju uppenbart att det är en äldre kvinna som är stalkern. Syns på handstilen och på ordval som "lumpbod".
Intressant när det kommer fram vem stalkern är. Personen lär ju inte kunna visa sig ute i samhället längre.

Edit: Tydligen hittar de stalkern i dokumentären. Det verkar vara en äldre kvinna. Finns bild på avstånd här.
Exakt så, media skapar ett narrativ "onda unga högermän" när FB kommer på tal fast en del av Sveriges mest kända stalkers är helt vanliga vita välutbildade äldre kvinnor. T.ex hon journalisten på DN som var den värsta rasisten på nätet, har glömt hennes namn.

Narrativet mot "onda högermän" kan sedan användas för att förtala allt som högermän vill t.ex minska invandring eller antalet tiggare. DET är ett klassiskt vänstertrick.
Citera
2025-05-06, 13:51
Medlem
bomhulls avatar
Är ju här på fb som folk skvallrar om henne. Fattar inte ens varför hon är så intressant? En fd ensam mamma söker deltagare ifrån 2013😂
Citera
2025-05-06, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Välkommen till www.flashback.org.

Uppenbarligen är det ditt första besök på sidan.

Här finns den mest bittra och inavlade skara du någonsin kommer finna i ett överlag ganska bittert och inavlat land.

För mig finns det ingen ursäkt för cynisk eller rent av psykopatiskt extremism mot någon någonstans, det borde inte vara lagligt anonymt heller.
Jag kommer iaf ändå hålla mig så lugn
jag kan, sett till vad ja känner mitt samvete klarar av
Citera
2025-05-06, 15:36
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Englishisoverrated
Varför ger sig folk här på henne överhuvudtaget???
Varför finns det ondskefulla människor som totalt utan någon som helst anledning tycker att de tar sig rätt att utsätta en bra person som kanske inte direkt gjort andra förnär, som de aldrig någonsin haft
Jag är man o kvinnor borde ta makten så mycket oftare än män på planeten denna här

Mobbare borde låsas in i minst 12-18 år som håller på med terror i 9 år

Du är väll medveten om att drevet mot My startades av andra kvinnor och att huvudproblemet har varit en kvinna som stalkat henne?

Visserligen har det skrivits en del hat mot My i tråden men det är mest trams där.
Citera
2025-05-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Roligt med folk som går in i en tråd för att berätta att de inte är intresserade av trådens ämne.

Nja, jag frågar vem det är och vas för hemskt personen gjort,
Läst i tråden flera gånger men aldrig förstått.

Du får gärna upplysa mig, jag är genuint nyfiken.
Citera
2025-05-06, 23:27
Medlem
Nu vill man ju bara veta vilka alla var som var med i drevet, vilka vidriga människor. Stå för sinn otrolhet och låt det inte gå ut över andra, pinsamma människor. Stackars My, som fåttSå mycket sket genom
Åren
Citera
2025-05-07, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Måste ju va relativt lätt och får reda på vem det är

Man ser ju stämpeln vilken stad breven kommer ifrån
Genom har skickats så mycket brev
Så skulle polisen lätt kunna spana postlådor i den staden

Är det i en liten stad så inte många postlådor

Polisen hade kunnat lösa detta på några dagar
Relativt lätt att se ett mönster , går en person och postar så ofta just brev , så fattar man ju att det är personen
Går ju å ta foton oxå på breven på långt håll och se handstilen.

Känns som svensk polis inte bryr sig alls om vissa saker , har polisen att skylla här faktiskt

Menar jag sett 1 del av dokumentären å kunde lista
ut hur de skulle lösa detta
Aldrig hört talas om My innan ikväll !

Så polisen får faktiskt steppa upp i Sverige
Ingen ska behöva bli stalkad i så många år

Nu var det ju ingen liten stan utan Stockholm. Men absolut är poststämpeln en del av hur stalkern avslöjades. Se klart dokumentären så får du veta.
Citera
2025-05-07, 11:39
Medlem
Nu efter dokumentären om My Martens och Dtalkern så kan vi alla se hur många bittra, avundsjuka och psykiskt sjuka personer som hänger här på Flashback!!!
Citera
2025-05-07, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Du är väll medveten om att drevet mot My startades av andra kvinnor och att huvudproblemet har varit en kvinna som stalkat henne?

Visserligen har det skrivits en del hat mot My i tråden men det är mest trams där.

Läste om det idag först iom att det kanske varit med eller kommer på TV4 på måndag
Ja man vet ju inte om tanten har skrivit här på flashback också iofs..
Att inspirera till hat mot någon är något jag av helt självklara skäl jag alltid kommer vara emot
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-05-07 kl. 13:18.
Citera
2025-05-07, 13:25
Medlem
Grejen är att jag förstår varför en del män iaf anonymt har underliga sätt att uttrycks sig på mot kvinnor
Tja.. jag försöker att förstå o vara diplomatisk mot alla så gott jag kan
ändå, det är helt klart mitt mål

Inte lätt ibland, rätt och fel
Moraliskt rätt o fel
Vad, vi kan tycka är ok
att ha vissa riktlinjer för
vad som borde vara
tillåtet till lag också
Jag kommer hålla en
lägre ton kanske om
vissa saker i forts.
Ja vet inte riktigt
men tror det
Senast redigerad av Englishisoverrated 2025-05-07 kl. 13:28.
Citera
2025-05-07, 14:26
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Nu var det ju ingen liten stan utan Stockholm. Men absolut är poststämpeln en del av hur stalkern avslöjades. Se klart dokumentären så får du veta.

Ska se klart tack 🙂
Men bara ett avsnitt / vecka
Har ej play

Men gillade första avsnitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här