2025-05-18, 00:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Igen, sluta försöka analysera, du fixar det inte.
Jo då. Jag börjar förstå hur du fungerar nu. Du verkar tro att bara för det finns lagar så gör socialtjänsten alltid rätt. Men det räcker ju inte på långa vägar. Juridik handlar om så mycket mer än lagar. Det handlar om att praktiskt tillämpa lagstiftning på ett korrekt sätt och här menar jag att socialtjänsten har stora brister. Mycket pga att socionomer inte är jurister, utan just socionomer = tyckononomer.

Citat:
Det handlar inte om vad jag, socialnämnden eller socialsekreterarna "tycker". Det du opponerar dig mot här ovan handlar rakt igenom om juridik - vilket du tydliggjort är överkurs för dig.
Men eftersom utredningarna är fullproppade med rent tyckande (vilket de facto är förbjudet enligt lag), så spelar ju själva lagstiftningen ingen roll om den inte tillämpas på ett korrekt sätt av socialtjänstens tjänstemän.

Citat:
Nej. Fel. Igen. Jag hade redan skrivit posten om journalanteckningar innan du började med din totalt förvirrade argumentation som visar att du antingen inte läser mina poster ordentligt eller, mer troligt, att du inte begriper vad du läser.
Du ignorerar medvetet det faktum att de mesta av socialtjänstens material är inlåst och kan vara manipulerat. Om detta vet domstol och socialnämnd ingenting.

Citat:
Jag ljuger inte. Jag sprider inte propaganda. Jag förhåller mig strikt till de juridiska spelreglerna (de du inte behärskar) och hur den juridiska processen ser ut (som du saknar erfarenhet från).
Du målar upp ett falskt narrativ om att LVU-processen är rättssäker, vilket den under inga omständigheter är givet upplägget och det kraftiga informationsövertag som socialtjänsten har gentemot föräldrar och barn. Du sprider propaganda och blundar för systemfelen. När man riktar relevant kritik mot systemet så kommer glåporden fram. Exempelvis att jag skulle sprida konspirationsteorier och "desinformation".

Citat:
Din argumentation är felaktig eftersom du överdriver mer kraftfullt än Aftonbladets Anders Lindberg och du har ingen aning om hur det brukar gå till under LVU-förhandlingar. Om du hade haft det hade du KANSKE begripit hur det kommer sig att socialtjänsten brukar vinna dem.
Jag vet varför socialtjänsten vinner nästan varje LVU-mål och det beror bland annat på den enorma obalansen mellan föräldrar och socialtjänsten när det gäller tillgång till information och juridiskt stöd. Fler föräldrar skulle vinna om de fick bättre juridiskt stöd och en granskning av HELA socialtjänstens journaler och förhör av socialtjänstens vittnen genomfört av klienternas juridiska ombud.
Citera
2025-05-18, 00:36
Medlem
Ajogens avatar
Det fettade. Du kan inte ens hålla ihop dina lögner längre.
Citat:
Det jag besvarade var alltså detta, skrivet av Kurreburre:

Nej det är alltid samma manipulativa debatteknik som du använder dig av. Det är något allvarligt fel på dig som inte inser att socialtjänstens utredningar ofta har ALLVARLIGA BRISTER I RÄTTSSÄKERHETEN. Priset för detta får barnen betala och de tar skada av socialtjänstens rättsvidriga och direkt OLAGLIGA ingripanden.

Du fortsätter posta irrelevanta länkar sett till vad som diskuteras. Har jag påstått att SiS är bra så är du välkommen att citera mig. Happy hunting.
Citera
2025-05-18, 00:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Allt är inte bakom sekretess. När utredningen är färdigställd och ska prövas i rätten har ombuden möjlighet att begära att utredningen presenteras i sin helhet, dvs inklusive journalanteckningarna (som juridiskt väger lätt i domstolens prövning av ärendet, men som är avgörande enligt Kurreburre). Du Kurreburre brukar även hävda att domstolen inte har tid att sätta sig in i utredningen för en förhandling varar bara i max en timme. Det stämmer inte heller, domstolen går igenom ansökan och utredning för att se om den håller och är komplett, innan förhandlingen. Om det finns brister skickar domstolen tillbaka utredningen till socialtjänsten för komplettering.

Socialtjänsten kan gömma obekväma uppgifter de inte vill att domstol, nämnd och föräldrars juridiska ombud ska se. Kolla bara på fallet Adam i UG hur de gjorde, när de mörkade Adams egna ord om pappan. Det är skolexempel på hur socialtjänsten missbrukar OSL för att skydda sitt eget narrativ och hålla barnet tvångsomhändertaget på falska grunder. Vad du inte förstår är att kritisera detta är inte att kritisera själva lagen, utan snarare kritisera socialtjänstens missbruk av sekretesslagstiftningen. Varför sitter du och ljuger om detta?
Citera
2025-05-18, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo då. Jag börjar förstå hur du fungerar nu. Du verkar tro att bara för det finns lagar så gör socialtjänsten alltid rätt. Men det räcker ju inte på långa vägar. Juridik handlar om så mycket mer än lagar. Det handlar om att praktiskt tillämpa lagstiftning på ett korrekt sätt och här menar jag att socialtjänsten har stora brister. Mycket pga att socionomer inte är jurister, utan just socionomer = tyckononomer.

Ingenstans, vare sig i denna tråd eller tråden där du blev avstängd för ditt spammande och användande av AI, kan du hitta något som stödjer det fetstilta. Det är din analys. Vilket är lika fel som vanligt.

Citat:
Men eftersom utredningarna är fullproppade med rent tyckande (vilket de facto är förbjudet enligt lag), så spelar ju själva lagstiftningen ingen roll om den inte tillämpas på ett korrekt sätt av socialtjänstens tjänstemän.

Då kör vi lite mer upprepning:
Det viktigaste i rättsprocessen är utredningen från socialtjänsten samt professionernas utlåtanden och vittnesmålen - vilka prövas mot utredningen för att se om den håller/stämmer. Socialsekreterarna sätter bara ihop alla underlag de samlat ihop, det som väger tyngst är underlagen och att vittnena styrker underlagens innehåll (dvs inget tyckande från socialsekreterarna). Detta är också skälet till att desinformatörerna även brukar avsky BUP, polis, skolpersonal och sjukvård som de menar är i maskopi med "soss" - men desinformatörerna lägger alltid störst skuld på socialsekreterarna eftersom de betrakar "soss" som grundorsak till att deras familj blivit föremål för rättsprocess.

Citat:
Du ignorerar medvetet det faktum att de mesta av socialtjänstens material är inlåst och kan vara manipulerat. Om detta vet domstol och socialnämnd ingenting.

Rätten har rätt att ta del av ALLT material som socialtjänsten har i ett ärende, helt utan sekretessmarkeringar. Om materialet är manipulerat så är det alltså i rättssalen det prövas med vittnesmål och korrigeras.

Citat:
Du målar upp ett falskt narrativ om att LVU-processen är rättssäker, vilket den under inga omständigheter är givet upplägget och det kraftiga informationsövertag som socialtjänsten har gentemot föräldrar och barn. Du sprider propaganda och blundar för systemfelen. När man riktar relevant kritik mot systemet så kommer glåporden fram. Exempelvis att jag skulle sprida konspirationsteorier och "desinformation".

Du sprider direkta felaktigheter, några av dem bemöter jag för ungefär 20e gången i denna tråd. I övrigt kladdar du med dina märkliga analyser och tolkningar. Du tillskriver mig åsikter jag aldrig luftat.

Citat:
Jag vet varför socialtjänsten vinner nästan varje LVU-mål och det beror bland annat på den enorma obalansen mellan föräldrar och socialtjänsten när det gäller tillgång till information och juridiskt stöd. Fler föräldrar skulle vinna om de fick bättre juridiskt stöd och en granskning av HELA socialtjänstens journaler och förhör av socialtjänstens vittnen genomfört av klienternas juridiska ombud.

Nej. Du vet ingenting. Välkommen in i rättssalen.
Citera
2025-05-18, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det fettade. Du kan inte ens hålla ihop dina lögner längre.

Vilka lögner? Citera mig.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Socialtjänsten kan gömma obekväma uppgifter de inte vill att domstol, nämnd och föräldrars juridiska ombud ska se. Kolla bara på fallet Adam i UG hur de gjorde, när de mörkade Adams egna ord om pappan. Det är skolexempel på hur socialtjänsten missbrukar OSL för att skydda sitt eget narrativ och hålla barnet tvångsomhändertaget på falska grunder. Vad du inte förstår är att kritisera detta är inte att kritisera själva lagen, utan snarare kritisera socialtjänstens missbruk av sekretesslagstiftningen. Varför sitter du och ljuger om detta?

Då kör vi en vända till med din favoritlek dvs du påstår något, precis som fjanten ovan, och jag ber dig - Citera mig där jag ljuger.
Citera
2025-05-18, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Min kompis blev av med sina barn på grund av en oros anmälan och nu har de blivit placerade i olika hem och HVB. Han har alltid varit lugn liksom hans familj men tyvärr gick inte barnet till skolan och så. Jag HATAR Sossarna och samhället i övrigt ska ni veta. Men här är tråden att diskutera för eller nackdelen med sosse-samhället, och så mycket skatt vi betalar för att de ibland kan ta våra barn ifrån oss.

Truefighter! Jag har trasslat mig igenom dina trassliga inlägg, och olyckligtvis står det klart att det är lite si och så med bildningen. Det är fascinerande att du lyckats skapa ett hopskrivet användarnamn när allt annat är särskrivet. Synd att det blev fel ändå.

Du tjatar om "sossarna", och jag undrar vilka du tror att dessa är? Någon har försökt reda ut begreppen för dig tidigare, med socialtjänsten, socialdemokraterna, skatter och allt vad du svamlar om, men jag gissar att det tyvärr är förgäves eftersom du sannolikt är vad man tidigare kallade obildbar.

Därför lär du inte kunna begripa att vi har ett extrem högerpolitiskt styre i det här landet sedan åratal, vilket styr även hur socialtjänsten skall arbeta.

Jag beklagar faktiskt mest av allt att du, Truefighter, bor i ett land där sådana som du har tid, möjlighet och utrymme att bilda kluster med andra svagbegåvade och dysfunktionella personer. Tillsammans kan ni sitta och svamla om sånt ni inte förstår, skapa era egna sanningar och låta er styras av vilka mörkermakter som helst som talar till er på dårars vis. Ni underminerar samhället och är civilisationens undergång personifierade, i foppatofflor, keps och otvättade pungar.

Det mest problematiska är att det här samhället länge har varit lite för snällt och lätt att leva i för svagbegåvade uslingar, sådana som för bara några generationer sedan förmodligen hade dött unga eller levt som fattighjon eller tiggare. Idag kan man istället bo bra i en egen lägenhet, ha mat för dagen, sprida grillos över grannskapet om fredagarna, kanske ha ett riktigt jobb, köra bil- och, tyvärr, ha en smartphone som man kan söka kontakt med andra debila genom. Den som inte själv kan stava, märker inte när andra inte heller kan det, och vips får man en fin kontakt med någon man kan skicka bilder på sitt slemmiga kön till. Värst av allt med detta är att din sorts människa plötsligt har möjlighet att föröka sig.

Inget i ditt och din väns liv hade varit möjligt utan socialdemokratin och dess arbete för allas lika värde och att alla människor ska ha möjligheter. Hade exempelvis den lille fege Kristersson och smyghitler fått råda på den tiden då imbeciller fortfarande levde i backstugor eller på fattighus kan jag lova att era nutida bekymmer med att leva i ett civiliserat samhälle, tex. att klara att sköta barn på ett godtagbart sätt, inte hade funnits, eftersom ni inte hade funnits. Era anfäder hade förmodligen drivits utför en ättestupa, stenats på torget, skickats till arbetsläger eller liknande, varvid något barnalstrande inte hade kunnat komma ifråga. Så, Truefighter, det minsta du kan göra är att visa lite tacksamhet över att du fått en chans till liv. Du är en av dem som genom er enastående dumhet och obildning håller på att få den här skutan att kantra, så passa på att njuta medan det fortfarande finns några små smulor kvar.
Citera
2025-05-18, 00:54
Medlem
*dubbelpost*
Senast redigerad av Sssiamesia 2025-05-18 kl. 00:57.
Citera
2025-05-18, 00:55
Medlem
Ajogens avatar
"Anklagelserna saknade grund
Uppdrag granskning har fått tag i den omaskade versionen och kan avslöja att socialtjänsten dolt det som går tvärtemot vad man hävdat i flera år. Adam själv förnekar övergreppen, både att han ska ha utsatts av pappan, och att han själv ska ha gett sig på andra barn. Hans lillebror säger att Adam aldrig utsatt honom. Terapeuten hänvisar återkommande till mamman som källa.

Först när Adam är elva år börjar en socialsekreterare granska ärendet, och hittar då ”övertygande bevis” för att Adam påverkats att säga det han sagt och att det saknats belägg för övergreppen."

(FB) Sjuåring pekades falskeligen ut som sexförbrytare - tvångsvårdades i flera år.

I detta fall hade Adams pappa fått rätt i TRE DOMSTOLAR och SOC kunde ändå köra över honom. Det framgår tydligt i UG programmet.

Du har gång på gång flängt ur dig ogrundad påståenden och sen anklagar alla andra för att sprida falskheter.

Det är viktigare för dig att ha rätt än att barnen inte utsätts för övergrepp av staten och HVB/SIS hem.

Du beter dig på ett riktigt vidrigt vis.
Citat:
Då kör vi lite mer upprepning:
Det viktigaste i rättsprocessen är utredningen från socialtjänsten samt professionernas utlåtanden och vittnesmålen - vilka prövas mot utredningen för att se om den håller/stämmer. Socialsekreterarna sätter bara ihop alla underlag de samlat ihop, det som väger tyngst är underlagen och att vittnena styrker underlagens innehåll (dvs inget tyckande från socialsekreterarna). Detta är också skälet till att desinformatörerna även brukar avsky BUP, polis, skolpersonal och sjukvård som de menar är i maskopi med "soss" - men desinformatörerna lägger alltid störst skuld på socialsekreterarna eftersom de betrakar "soss" som grundorsak till att deras familj blivit föremål för rättsprocess.

Rätten har rätt att ta del av ALLT material som socialtjänsten har i ett ärende, helt utan sekretessmarkeringar. Om materialet är manipulerat så är det alltså i rättssalen det prövas med vittnesmål och korrigeras.

Du sprider direkta felaktigheter, några av dem bemöter jag för ungefär 20e gången i denna tråd. I övrigt kladdar du med dina märkliga analyser och tolkningar. Du tillskriver mig åsikter jag aldrig luftat.

Nej. Du vet ingenting. Välkommen in i rättssalen.
Citera
2025-05-18, 00:56
Medlem
Ajogens avatar
Då måste jag citera i princip alla dina inlägg.
Citat:
Vilka lögner? Citera mig.

Då kör vi en vända till med din favoritlek dvs du påstår något, precis som fjanten ovan, och jag ber dig - Citera mig där jag ljuger.
Citera
2025-05-18, 00:59
Avstängd
dansquelcass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meeku
Det är ju en del av det. Jag ser ingen länk, så jag antar att du inser att du hade fel och kommunen inte gör några placeringar av barn för ekonomisk vinning?

Vinningen med att ta barn är att socialtjänsten får pengar som går till löner för socialtjänstens personal. För vad skulle hända om socialtjänsten fick prioritera bevis för att kunna ta barn? Socialtjänsten skulle krympa men vara effektiv, vilket socialtjänsten inte är där ännu.
Citera
2025-05-18, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det är viktigare för dig att ha rätt än att barnen inte utsätts för övergrepp av staten och HVB/SIS hem.

Du måste ha missat posten jag skrev till dig så vi tar den igen:

Du fortsätter posta irrelevanta länkar sett till vad som diskuteras. Har jag påstått att SiS (eller HVB) är bra så är du välkommen att citera mig. Happy hunting.
Citera
2025-05-18, 01:05
Medlem
Jag har säkert missat det mesta.
Men det är väl för fan inte sossarnas fel att din efterblivna kompisfamilj inte lyckas få barnen till skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in