Jo då. Jag börjar förstå hur du fungerar nu. Du verkar tro att bara för det finns lagar så gör socialtjänsten alltid rätt. Men det räcker ju inte på långa vägar. Juridik handlar om så mycket mer än lagar. Det handlar om att praktiskt tillämpa lagstiftning på ett korrekt sätt och här menar jag att socialtjänsten har stora brister. Mycket pga att socionomer inte är jurister, utan just socionomer = tyckononomer.
Citat:
Men eftersom utredningarna är fullproppade med rent tyckande (vilket de facto är förbjudet enligt lag), så spelar ju själva lagstiftningen ingen roll om den inte tillämpas på ett korrekt sätt av socialtjänstens tjänstemän.
Citat:
Du ignorerar medvetet det faktum att de mesta av socialtjänstens material är inlåst och kan vara manipulerat. Om detta vet domstol och socialnämnd ingenting.
Citat:
Du målar upp ett falskt narrativ om att LVU-processen är rättssäker, vilket den under inga omständigheter är givet upplägget och det kraftiga informationsövertag som socialtjänsten har gentemot föräldrar och barn. Du sprider propaganda och blundar för systemfelen. När man riktar relevant kritik mot systemet så kommer glåporden fram. Exempelvis att jag skulle sprida konspirationsteorier och "desinformation".
Citat:
Jag vet varför socialtjänsten vinner nästan varje LVU-mål och det beror bland annat på den enorma obalansen mellan föräldrar och socialtjänsten när det gäller tillgång till information och juridiskt stöd. Fler föräldrar skulle vinna om de fick bättre juridiskt stöd och en granskning av HELA socialtjänstens journaler och förhör av socialtjänstens vittnen genomfört av klienternas juridiska ombud.
Din argumentation är felaktig eftersom du överdriver mer kraftfullt än Aftonbladets Anders Lindberg och du har ingen aning om hur det brukar gå till under LVU-förhandlingar. Om du hade haft det hade du KANSKE begripit hur det kommer sig att socialtjänsten brukar vinna dem.