Citat:
Nej det är alltid samma manipulativa debatteknik som du använder dig av. Det är något allvarligt fel på dig som inte inser att socialtjänstens utredningar ofta har ALLVARLIGA BRISTER I RÄTTSSÄKERHETEN. Priset för detta får barnen betala och de tar skada av socialtjänstens rättsvidriga och direkt OLAGLIGA ingripanden.Jaha varför då?
Citat:
Ja det förstår jag att du tycker som tror att socialtjänstens utredning är att likställa med fakta och sanning. Men för en förälder som måste försvara sig mot socialtjänstens kavalkad av anklagelser är det av yttersta vikt att ha tillgång till samma information som socialtjänsten sitter på för att överhuvudtaget ha en chans att kunna försvara sig i domstol.
Citat:
Jag avskyr inte sekretesslagstiftningen. Det jag avskyr är när socialtjänsten missbrukar OSL för att skydda sitt eget narrativ och hindra föräldrar från att få ut bevismaterial de behöver för att kunna försvara sig i domstol. Detta är ett mycket allvarligt rättssäkerhetsproblem som behöver åtgärdas och granskas betydligt hårdare än idag.Fel. Igen.
1. Det är tydligt att du och desinformatörerna avskyr sekretesslagstiftningen. Det är den som gör att föräldrarna inte kan ta del av journalföringen i sin helhet utan bara begära ut den delen av journalen som gäller dem själva. Detta för att skydda barnet och tredje man.
1. Det är tydligt att du och desinformatörerna avskyr sekretesslagstiftningen. Det är den som gör att föräldrarna inte kan ta del av journalföringen i sin helhet utan bara begära ut den delen av journalen som gäller dem själva. Detta för att skydda barnet och tredje man.
Citat:
Informeras klienten om detta och kommer journalerna ut automatiskt? Vet du om att det kostar pengar att begära ut journaler i många kommuner? Det kan kosta åtskilliga tusenlappar.
Citat:
jaha så nu har du ändrat dig igen?Fel. Igen. Jag har nämnt journalanteckningarna här: (FB) Min kompis blev av med sina barn till socialtjänsten.
Jaha så vad skulle vara felaktigt i det jag påstår? Det är du som ljuger och sprider myndighetspropaganda. Det som ser ut att vara rättssäkert är det inte i praktiken som socialtjänsten agerar rent praktiskt och missbrukar OSL för att skydda sitt eget narrativ.