2025-05-17, 18:55
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det hade slutat med att de hade skrämt iväg björnen (sålänge det inte var en isbjörn) om den ens hade närmat sig.
Det vet vi inte förrän vi ser det. Har vi inga frivilliga
Citera
2025-05-17, 19:06
Medlem
Citat:
Ja gud vad intelligent du är och så enormt duktig debattör. Vilken ynnest att få ha mött en sådan storhet som du här på forumet.

Ja jäklar så överkörd jag har blivit de senaste dagarna av din briljans. Aj, liksom. Enkel logik och statistik är inget för mig, det har du alldeles rätt i thihi.... Tänk så fel jag har tänkt.

Oj, vem kan argumentera emot alla dessa bevisen, inte jag iallafall!

Nä nu ska jag inte gnälla nåt mer över att män är hårda i tonen mot mig här.

Nu ska jag genast gå till bibblan och läsa lite böcker så att jag en dag kan bli lika smart som du.

Japp, trevlig konversation, Tjingeling!

En vuxen kvinna som beter sig som ett litet omoget barn när hon blir rättad. Hur är det fatt människa? Är du såhär pass bräcklig och vek så ska du nog logga ut ifrån det här forumet.

Du kan göra dig rolig på min bekostnad men det är jag som får det sista skrattet eftersom det är du som har tänkt fel i alla våra diskussioner medans jag har tänkt rätt.

Men fortsätt lev du i förnekelse.

Tjingeling!
Citera
2025-05-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Reductio ad absurdum:

Trådskaparen slog fast att vi har färre björnattacker mot kvinnor än attacker ifrån män. Trådskaparen drog därefter slutsatsen utifrån detta att det är mindre farligt att möta en björn än en man för kvinnor.

Vi har även fler attacker mot små barn av vuxna kvinnor i Sverige än av vuxna tigrar.

Innebär detta att det är säkrare för små barn att möta vuxna tigrar än vuxna kvinnor ? Lol..

Alla som läser detta inser nog att trådskaparens logiska kapacitet är oerhört begränsad.

Skapligt sorgligt att så dumma människor har så starka åsikter.

Nej din fjant.

Jag har slagit fast att vid förfrågan så är det många kvinnor som svarar att de heller träffar på en björn i skogen än en man.

Sen har jag lagt x antal inlägg på att försvara dessa kvinnors svar, till div. upprörda män som tar detta som en slags personlig förolämpning.
Citera
2025-05-17, 19:40
Medlem
Citat:
Måste vara bekvämt att sitta på ditt LSS boende, vara så pass svagbegåvad att du knappt klarar av något jobb, vara så pass klen på att resonera så att du inte ens klarar av mellanstadielogik och trots detta sitta och spy ut galla på det kön som till stor del har försett dig med det bekväma liv som du lever.

Om djungelns lag rådde så hade du blivit utesluten ifrån vårt moderna samhälle för i ett sådant samhälle hade din individuella kapacitet utvärderats och det hade snabbt konstaterats att du är en nettokostnad för vårt samhälle.

Vad har du att bidra med som individ? Är det din fysiska kapacitet? Nix. Är det din intelligens? Absolut inte, du är skitkorkad vilket man kan se om man läser igenom dina inlägg.

Patetisk existens. Inte heller bemöter du det man säger i andra trådar för du vet att du är helt chanslös i en saklig diskussion.

Att folk ens underhåller dig på det här forumet ska du vara glad för. Du struntar i statistiskt korrekt resonerande, logik, och du är så pass omogen att du likt ett litet barn inte ens kan acceptera när du tänker fel trots att du är vuxen. Men du vill ha jämlikhet? Haha! Du klarar inte av jämlikhet. När du bemöts som en jämlike så visar du gång på gång att du inte klarar av det.

jag bor i en bostadsrätt och inte i ett LSS boende och för din information jag har ett jobb, annars hade jag knappast haft råd köpa mig en bostadsrätt i huvudstaden, eller hur.

Och jag bemöter de jag hinner bemöta av sådant som är värt besvara...

Detta inlägg borde jag helt ha ignorerat för övrigt...men, jag kommer nu lägga dig på min ignore...är inte värd besväret.
Citera
2025-05-17, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej din fjant.

Jo, din fjant. Sanningen rår du inte på.

Att du aldrig ger dig. Du sitter på det här forumet och sprider en massa jävla dynga på mäns bekostnad. När sedan någon testar dina argument så flyr du eller förnekar att du har fel.

Varför sitter du och förnekar saker som snabbt går att hitta i tråden? Hur jävla trasig är du? Din sorgliga, patetiska, ointellektuella, obegåvade manshatande ragata.

Du har sagt att män är farligare än björnar för kvinnor. Ditt stöd för detta grundar sig i en felaktig uträkning som har nedmonterats massor med gånger. Se alla citerade inlägg nedanför.

Dina kommentarer i den här tråden är SPARADE.

Citat:
Min slutsats har alltid varit och är fortsatt i denna tråd att män är farligare för kvinnor än björnar.

Din felaktiga uträkning:
Citat:
Få se nu finns ca 3000 björnar i Sverige mellan åren 95-07 attackerades 18 människor i Sverige av björn. 3000 => 18 attacker....det ger 0,006 attacker av människa per björn under denna tidspann.

Under samma tidspann fanns det ca 4,5 miljoner svenska män i Sverige.
I Sverige beräknas det ske ca 36 000 våldtäkter per år (NTU) alltså 432 000 våldtäkter på 12 år.

4500000 => 432 000 våldtäkter ger 0,096 ≈ 0,1 våldtäkt per man.

Alltså betydligt större utfall av våldtäkt bland gruppen män än attacker från gruppen björn.
Och då har jag alltså inte räknat med partnervåld.

https://www.de5stora.com/media/11933/fil_20071205155408.pdf

Allright?

och tom OM man räknar på det som jag gjorde ovan...så är alltså män mer riskfyllt för kvinnor än björnar.

Du har blivit rättad redan:

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag har varit avstängd tillfälligt ifrån FB, därför har jag inte kunnat replikera förrän nu.

Jag kommer nu svara rätt så utförligt. Jag tror det kan vara lärorikt för vissa av er att se hur en person med statistisk kompetens tänker kring ett problem och hur han hanterar folk som inte har den kompetens som krävs.

Först och främst så påtalade jag tidigt i tråden att man måste ta hänsyn till exponeringstiden.

Problemet med din uträkning är att den speglar den skillnad som finns när det gäller exponering, dvs. hur mycket kvinnor exponeras för män och björnar. Detta är en skillnad du måste utjämna, annars kan du inte göra en rättvis jämförelse.

Din uträkning är alltså felaktig för den ignorerar exponeringstiden. Jag ser även att du har feldefinierat målgruppen. Vi pratar om kvinnor här, inte om människor.

Såhär ser en korrekt och ideal uträkning ut:

(Antal björnattacker mot kvinnor/total exponeringstid mot björnar för kvinnor * 10^n) / (antal attacker ifrån män mot kvinnor/total exponeringstid mot män för kvinnor * 10^n).

Denna uträkning korrigerar för exponeringstiden och definierar målgruppen korrekt.

Symbolförklaring:

/ = division.
* = multiplikation
10^n = 10 upphöjt till valfri siffra. Siffran (n) måste vara samma i båda leden/inom båda parenteserna för att en rättvis jämförelse ska kunna göras.

För att män är fysiskt starkare. Givetvis avskräcker det att ge sig på någon som är fysiskt starkare. Men detta innebär inte att exponeringstiden inte har betydelse.

Du fokusförflyttar när det blir obekvämt. Det har jag sett gång på gång att du gör. Skälet bakom är inte relevant.

Du behöver isolera exponeringstiden för att inse att jag har rätt:

Ponera att du följer två grupper av män, 1000 individer i vardera grupp över en period på 30 år. Den ena gruppen spenderar i snitt 10 minuter/dag med kvinnor i olika sammanhang. Den andra gruppen spenderar i snitt 12 timmar per dag med kvinnor i olika sammanhang. Allt annat lika.

Inom vilken grupp tror du att du kommer att se flest attacker ifrån kvinnor mot män? Rätt uppenbart.

Tiden skapar ett fönster för att bli utsatt för fler attacker. Exponeringstiden har betydelse.

Här är implikationerna av att tro på din uträkning:

1) De som tror på din uträkning tvingas erkänna att kvinnor är farligare för småbarn (0-6 år) än tigrar. Detta eftersom vi har fler attacker ifrån kvinnor mot småbarn i denna åldersgrupp per capita än vad vi har tigerattacker.

https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/barnmisshandel.html#:~:text=Av%20de%20misst%C3%A4n kta%20f%C3%B6r%20misshandel,s%C3%A4rskilt%20vid%20 misshandel%20mot%20flickor.

2) De som tror på din uträkning tvingas acceptera att polisen är farligare för svarta amerikaner än vita utifrån en enkel per capita uträkning.

https://www.washingtonpost.com/graphics/investigations/police-shootings-database/

3) De som tror på din uträkning och inte förstår vikten av att beakta exponeringstiden tror på logisk omöjlighet. Om exponeringstiden har 0 betydelse så innebär detta att du och de som tror på din uträkning inte förstår att man INTE kan bli attackerad av en björn eller man om man INTE exponeras för en björn eller man. För att kunna bli attackerad av något så måste man givetvis exponeras för något. Exponeringstiden måste alltså vara >0 % för att man ska kunna bli attackerad av en björn eller man.

4) Om man tror på din uträkning så innebär det att myndigheterna borde rekommendera förtäring av polonium (det dödligaste du kan förtära i princip) istället för vanlig mat eftersom vi har fler människor som dör till följd av att de äter vanlig mat i Sverige än att de dör av att de äter polonium (per capita).

Börjar du nu inse hur galet du har resonerat? Du har totalt ignorerat det centrala i att räkna in hur mycket man exponeras för något.

Jag måste även tyvärr ge beskedet att en video på tiktok om vad kvinnor helst föredrar mellan att möta en björn eller man har inget vetenskapligt värde överhuvudtaget. Det är inte korrekt att påstå att kvinnor hellre väljer att möta en björn än en man utifrån någon tramsig tiktok video eller tiktok undersökning.

Urvalet är inte slumpmässigt och därmed hade inte alla relevanta respondenter lika stor chans att delta i att svara på frågeställningen.

Däremot kan man säga: ''De som svarade tyckte såhär...''.

Slutligen så vill jag säga att det går inte att genomföra en statistisk analys som är bra för vi har inte det dataunderlag som krävs för att svara på frågeställningen på ett bra sätt.

Jag vill även säga att det är förståeligt att män inte vill validera substanslösa spekulationer på sin egen bekostnad.

Med tanke på att du (trådskaparen) har rabblat upp en massa siffror och pratat om vad som är farligare så kommer absolut logiskt och statistiskt resonerande in i bilden.

Jag tror inte direkt att syftet med denna tråden var att män i kör skulle säga: ''Jo, men jag förstår kvinnor''.

Finns inget annat sätt att angripa frågeställningen på än med logiskt resonerande. Behöver man prata om sina känslor så finns det terapi.

Ett sista pedagogiskt exempel som visar problematiken i att ignorera hur mycket man exponeras för något:

Du har två grupper av människor och båda grupperna solar dagligen över en 20 års period. Det är 1000 personer i vardera grupp.

I den ena gruppen så utvecklade 100/1000 = 10 % brännskador.
I den andra gruppen så utvecklade 300/1000 = 30 % brännskador.

Kan vi nu dra slutsatsen att den ena gruppen är känsligare för solen än den andra? Nej, det kan vi inte automatiskt göra.

Om den ena gruppen spenderade betydligt mer tid i solen och solade många, många timmar fler än den andra gruppen i genomsnitt så är det förståeligt att en större andel (%) i den ena gruppen fick brännskador.

Förhoppningsvis trillar polletten ner nu. Detta är inte särskilt svårt att förstå...

Exponeringstiden är viktigt att ta i beaktning oavsett om vi tänker oss ett kausalt samband eller inte mellan exponeringsvariabeln och utfallsvariabeln.

End of the debate...
Citera
2025-05-17, 20:20
Medlem
Citat:
Kors i taket, en autist som förstår (övertydlig) ironi. Stoppa pressarna för helvete, du är verkligen unik Pelle!

Nu om du inte har nåt emot det, föredrar jag att leva i förnekelse ifred.

Peace ✌️

Om någon skriver: ''Män är farligare än björnar'' så är detta ett uttalande som inte går att misstolka. Det är ett uttalande som jag har bemött och som jag och andra har rättat dig på. Precis som trådskaparen har blivit rättad.

Du kan blunda för detta och stoppa huvudet i sanden men om du applicerar systematiskt logiskt resonerande så kommer du se själv att du har tänkt fel. Det är faktiskt så. Du har uppenbarligen en sån trasig självkänsla att du inte kan acceptera när du tänker fel. Så fort du blir rättad så börjar personangreppen. Du har en mental störning. Sök hjälp.

Att leka tuff på nätet är inte heller något som imponerar. Du är en riktig nolla. Jag kommer fortsätta rätta dig och dina feministiska kompanjoner och du kommer förlora gång, på gång, på gång, på gång, på gång.

Jag tror vi har identifierat en manshatande femcel på forumet .

Du beter dig som ett omoget litet barn.

Cope harder.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-17 kl. 20:25.
Citera
2025-05-17, 21:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Om någon skriver: ''Män är farligare än björnar'' så är detta ett uttalande som inte går att misstolka. Det är ett uttalande som jag har bemött och som jag och andra har rättat dig på. Precis som trådskaparen har blivit rättad.

Du kan blunda för detta och stoppa huvudet i sanden men om du applicerar systematiskt logiskt resonerande så kommer du se själv att du har tänkt fel. Det är faktiskt så. Du har uppenbarligen en sån trasig självkänsla att du inte kan acceptera när du tänker fel. Så fort du blir rättad så börjar personangreppen. Du har en mental störning. Sök hjälp.

Att leka tuff på nätet är inte heller något som imponerar. Du är en riktig nolla. Jag kommer fortsätta rätta dig och dina feministiska kompanjoner och du kommer förlora gång, på gång, på gång, på gång, på gång.

Jag tror vi har identifierat en manshatande femcel på forumet .

Du beter dig som ett omoget litet barn.

Cope harder.

Män är farligare för kvinnor än björnar ja. Så är det över hela världen och det är därför som majoriteten av kvinnor världen över svarar "björnen" på den hypotetiska frågan "man vs bear".
Senast redigerad av Jenny9 2025-05-17 kl. 21:56.
Citera
2025-05-17, 21:48
Medlem
Citat:
Män är farligare för kvinnor än björnar ja. Så är det över hela världen och det är därför som majoriteten av kvinnor världen svarar "björnen" på den hypotetiska frågan "man vs bear".

Men du kan inte sitta på det här forumet och bara hitta på en massa saker. Du måste kunna bestyrka det du säger.

Att du är så hatisk, trasig och orättvis att du inte förmår att vara ärlig är beklagligt. Vad fan har gått snett?

För det första så har ingen källa presenterats i tråden, vad jag har sett, som bestyrker att kvinnor tycker på det vis som du säger. Det är det första. Presentera den källan om du har den.

För det andra, även om det stämde att kvinnor hellre vill möta en björn än en man, så är det givetvis inte bevis för att björnar är mindre farliga än män.

Presentera ett logiskt giltigt argument och presentera källor som bestyrker att det du säger är representativt för kvinnor.

Du blandar ihop ''vanligare'' med ''farligare''. Det är vanligare att vi ser attacker mot kvinnor av män än björnar, men det är inte samma sak som att säga att män är farligare än björnar.

Tänk om någon skulle kalla dig för en massa epitet, hitta på saker på kvinnors bekostnad och vara otrevlig mot dig, kalla dig för autist och mer därtill bara för att du är duktig på att resonera. Hade du tyckt det varit rimligt? Förmodligen inte.

Det här är ett diskussionsforum. Om du inte kan resonera och presentera argument och belägg för saker så hör du inte hemma här.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-17 kl. 21:51.
Citera
2025-05-17, 21:58
Medlem
Citat:
Män är farligare för kvinnor än björnar ja. Så är det över hela världen och det är därför som majoriteten av kvinnor världen över svarar "björnen" på den hypotetiska frågan "man vs bear".

Källa för dessa påståenden tack.
Citera
2025-05-17, 22:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Men du kan inte sitta på det här forumet och bara hitta på en massa saker. Du måste kunna bestyrka det du säger.

Att du är så hatisk, trasig och orättvis att du inte förmår att vara ärlig är beklagligt. Vad fan har gått snett?

För det första så har ingen källa presenterats i tråden, vad jag har sett, som bestyrker att kvinnor tycker på det vis som du säger. Det är det första. Presentera den källan om du har den.

För det andra, även om det stämde att kvinnor hellre vill möta en björn än en man, så är det givetvis inte bevis för att björnar är mindre farliga än män.

Presentera ett logiskt giltigt argument och presentera källor som bestyrker att det du säger är representativt för kvinnor.

Du blandar ihop ''vanligare'' med ''farligare''. Det är vanligare att vi ser attacker mot kvinnor av män än björnar, men det är inte samma sak som att säga att män är farligare än björnar.

Tänk om någon skulle kalla dig för en massa epitet, hitta på saker på kvinnors bekostnad och vara otrevlig mot dig, kalla dig för autist och mer därtill bara för att du är duktig på att resonera. Hade du tyckt det varit rimligt? Förmodligen inte.

Det här är ett diskussionsforum. Om du inte kan resonera och presentera argument och belägg för saker så hör du inte hemma här.

Jag drev med dig för att du är så jävla odräglig. Du fattar inte själva grundprincipen i hela detta resonemanget ändå lägger du ut långa haranger om hur överlägsen du känner dig, bara människor med en grandios självbild håller på som du.

Det kommer fan kvitta vad jag skriver eller lägger upp för länkar.

Men ett sista försök kommer här:

Citat:
Global scale of violence against women: An estimated 736 million women—almost one in three—have been subjected to physical and/or sexual intimate partner violence, non-partner sexual violence, or both at least once in their life (30 per cent of women aged 15 and older). This figure does not include sexual harassment. Women who have experienced violence are more likely to suffer from depression, anxiety disorders, unplanned pregnancies, sexually transmitted infections and HIV, with long-lasting consequences.
Violence by intimate partners: Most violence against women is committed by current or former husbands or intimate partners. More than 640 million women aged 15 and older (26 per cent) have been subjected to intimate partner violence.

In 2023, around 51,100 women and girls worldwide were killed by their intimate partners or other family members. This means that, on average, 140 women or girls are killed every day by someone in their own family.
While 60 per cent of all female homicides are committed by intimate partners or other family members, only 12 per cent of all male homicides are perpetrated in the private sphere.

In 2020, for every 10 victims of human trafficking detected globally, four were adult women and two were girls.
Ninety-one per cent of trafficking victims for sexual exploitation are females. Analysis of court cases shows that female victims are subjected to physical or extreme violence at the hands of traffickers at a rate three times higher than males.

https://www.unwomen.org/en/articles/facts-and-figures/facts-and-figures-ending-violence-against-women

Citat:
There were a lot of responses, more than 65,000, under the original post. Many wrote that they understood why the women would choose a bear.

https://eu.usatoday.com/story/tech/news/2024/04/30/man-bear-tiktok-debate-explainer/73519921007/

Citat:
The online reception to the Screenshot HQ video was divided.[4] Most women responded to the debate saying they would also choose the bear.[5][6] One of the main reasons they chose this answer was that men are able to commit sexual violence against women.[6] Other popular arguments included that bears are unable to commit acts worse than murder, that they are more predictable, and that they treat women as people.[1]

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Man_or_bear

Citat:
In almost all scenarios people, especially women, have been choosing bear over man and this has led to a gobsmacking number of men completely missing the point of the hypothetical and showing the world exactly why so many women would rather a bear.

Predictably, there have also been plenty of men who have rushed to fall all over themselves in an attempt to display their toxic masculinity publicly over the issue.
For example, there have been many men who have seen it necessary to mansplain that, actually, bears are quite dangerous because they have teeth and claws and such.
Well done guys, you’ve shown incredible levels of wisdom and respect for others by making it clear that you think women are too stupid to know what a bear is.
Just a stunningly hot take.
You can’t act in a very obvious, implicitly misogynistic way and then claim to not be a misogynist, you just can’t.

There have also been the men responding by saying they hope that women get F***ed by a bear or murdered for daring to feel that a bear is less of a threat than a random man.
This is supposed to convince women that men are less of a threat by… openly being a threat and wishing harm upon them?
Another display of unparalleled genius and wisdom, bravo guys.

https://medium.com/@SpencerGall/man-vs-bear-how-are-so-many-men-missing-the-point-0345d4c2de0f
Citera
2025-05-17, 22:58
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Källa för dessa påståenden tack.

Se mitt svar till den andra idioten, #3971
Citera
2025-05-17, 23:14
Medlem
Citat:
Se mitt svar till den andra idioten, #3971

Jag efterfrågade källa för påståendet att män är farligare för kvinnor än björnar, och inte ens massa gnäll från någon patetisk feminist som bölar över att hon inte får spy ur sig oförblommerat manshat utan att få mothugg.

Jag ger dig ett nytt försök. Källa för påståendet att män är farligare för kvinnor än björnar, tack.
Senast redigerad av JCaller 2025-05-17 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in