Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Varför reagerar du så starkt? I didn't suddenly bring up something unrelated, I stayed on topic and I even expanded on your example about police violence against black people.....
Det här handlar om människor, en hypotetisk fråga/resonemang och om hur människor förvärvar erfarenhet och utbyter information sinsemellan.
Majoriteten av alla kvinnor världen svarar samma på den här frågan. Oavsett om de har haft negativa erfarenheter eller inte från interaktionen med olika män genom livet.
Hade man frågat svarta män i USA om de hellre stött på en björn eller blivit stoppad av två poliser, hade majoriteten av dem också svarat "björnen".
Ska där då komma en autistisk vit kille från Sverige och säga till dem att de har fel? Och börjat gagga om logik och mötesfrekvens och x och y och sannolikhetslära och fan och hans moster.
Och som vanligt när du blir intellektuellt överlistad så börjar de ovärdiga personangreppen

. Om det får dig att sova bättre på nätterna så får du gärna intala dig själv att jag har autism. Det är helt OK för mig. Däremot stämmer inte det. Vad jag däremot har är statistisk kompetens och ett tillräckligt högt intellekt för att se igenom dumma påståenden.
Exemplet med svarta som skjuts av poliser i USA var ett exempel för att illustrera för dig hur felaktigt man hamnar när man drar felaktiga slutsatser utifrån ett felaktigt resonemang.
Du skrev att män är farligare för kvinnor än björnar och sedan tog du upp att fler kvinnor blir skadade av och attackerade av män än björnar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Män mycket mycket mycket farligare för kvinnor än björnar. Många många många många fler kvinnor blir skadade och attackerade av män än av björnar. Män är också mycket mycket mycket farligare för män än vad björnar är.
Det du inte förstår är att ditt resonemang är helt uppåt väggarna.
https://en.wikipedia.org/wiki/Base_rate_fallacy
Men vi kan ta ett annat exempel så kanske din feministiska minihjärna tillslut hajar:
Hur många barn i Sverige blir dödade av afrikanska vildhundar per år? Svaret är 0.
Hur många barn i Sverige blir dödade av män per år? Svaret är fler än 0.
Innebär detta enligt dig att vi kan dra slutsatsen att afrikanska vildhundar är mindre farliga för barn än män? Givetvis inte, knasmaja. Men enligt din logik så måste ju svaret vara ''ja'' eftersom vi ser fler barndödsfall av män än av afrikanska vildhundar.
Afrikanska vildhundar är nog bland det farligaste du kan ha nära barn. De är helt skoningslösa. Sök på youtube vetja.
Du ignorerar vikten av
exponering.
Du är fortfarande fast i sandlådan. Nu tänker jag inte underhålla dig mer här. Du har tänkt fel. Punkt slut.
Att ha så pass lågt IQ att du inte ens kan skilja på ''farligare'' och ''vanligare'' är faktiskt helt sanslöst

.