Citat:
Precis. Och vården löser det genom att skylla på patienten. Nästa besök om sex månader. (Ironi)
Tvärtom. Jag försöker hjälpa. När begreppet gaslighting nämns av en patient eller inom vården så är det i de allra flesta fall patienter som önskar somatisk utredning för ett psykosomatiskt besvär. Som tyvärr är mycket vanligt inom vården och synnerligen svårbehandlat.
Citat:
I något slags absurt försök till undanflykt har Transportstyrelsen skrivit såhär för några dagar sedan:
Kafka inom vården håller jag helt med om.
Och om någon har tappat körkortet med två PEth på runt 0,3 utan uppföljande kontroll eller misslyckat försök till nykterhet. Tex om man lämnar prov 6 mån innan, inget säger någon, och att man ser smyger in ett till utan ens vetskap och anmälar bakom ryggen. Då är det skandal.
Jag tror absolut att så inte är fallet och ser fram emot att det belyses.
Och om någon har tappat körkortet med två PEth på runt 0,3 utan uppföljande kontroll eller misslyckat försök till nykterhet. Tex om man lämnar prov 6 mån innan, inget säger någon, och att man ser smyger in ett till utan ens vetskap och anmälar bakom ryggen. Då är det skandal.
Jag tror absolut att så inte är fallet och ser fram emot att det belyses.
Under förra året återkallade Transportstyrelsen cirka 40 körkort där orsaken var förhöjda PEth-värden vid två mättillfällen utan kompletterande information.https://via.tt.se/pressmeddelande/3910863/cirka-40-korkortsaterkallelser-under-2024
Redan detta är en skandal där en fungerande rättsstat kräver att de ansvariga åtalas för tjänstefel. Och med tanke på Transportstyrelsens hittillsvarande vettlösa undanflykter och ljugande finns det synnerliga skäl att anta att antalet som drabbats är väsentligt högre. Det här är verkligen så sjukt att det är svårt att ta till sig.