2025-05-17, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Jag lyssnade på nannyn igen nu på morgonen. Hon hävdar att hennes roll har alltid varit att vara i barnens team, hon är viktig och ser till att allt funkar mm. Vilket säkerligen är sant. Samtligt svarar hon nej på frågan om hon kommer fortsätta jobba hos Ciara ifall hon flyttar till UK med barnen. Eftersom hon anser att det vore fel att utsätta barnen för en sådan flytt.

Då undrar man lite vilket lag hon spelar för. Är det #teambarnen eller team Måns?

Intressant också när hon får frågor om hur hon fick tjänsten (2019) det var via Ciaras instagram. Hon kände inte till Ciara då men fick till sig (via bekanta) att Ciara sökte nanny. Då hade hon ”en aning” om vem Måns var men det var Ciara som var hennes första kontakt och det var senare hon förstod att Måns var hennes man.

Nu har inte jag gått i genom Ciaras instagram (från 2019) men måste ändå säga att det låter inte jätte jätte trovärdigt. Kan tänka mig att hennes flöde var lika proppfullt med familjebilder som alla andras

När jag sökt jobb brukar jag alltid klicka runt lite på hemsidan i samband med att jag skrivit en ansökan. Ännu lättare vore det att klicka runt på instagram om man nu ska söka ett jobb i ett dm där.

Bara en tanke jag fick, undrar hur länge Måns kommer behålla henne. Hon är ju anställd i hans bolag och har sagt att hon har andra arbetsuppgifter än att ta hand om hans barn. Hon stannar nog gärna, den känslan fick jag 🤔

Helt uppenbart att hon är med i team M så som hon framställer honom och ignorerar hans missbruk

Oklart hur länge han kommer behålla henne, hennes arbetstillstånd i Sverige kommer sannolikt inte att beviljas med tanke på de falska uppgifterna så hon kan ju rent praktiskt inte vara anställd som assistens i hans svenska verksamhet

Hon kommer sannolikt också att stoppas i en passkontroll vid utresan från ett EU-land till UK och det kommer registreras att hon vistats över 90 dagar på en 180- dagarsperiod här. När det hänt skulle hon kunna nekas inträde till hela Schengenområdet för fem år framåt.

Hela hennes vistelse i Sverige är alltså baserad på att hon aldrig åker hem igen och att svenska myndigheter inte utreder hennes närvaro här
Citera
2025-05-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Du har absolut inga bevis för att C enbart skulle ha renoverat sitt eget hus för sina pengar så du behöver sluta uttrycka dig tvärsäkert om det.

Vet inte procentsatsen av hennes ägande men C har köpt in sig för ca 3 milj SEK i huset i England, detta har upprepats i tråden och du verkar inte ta in det. Källan till detta är artiklar om deras äktenskapsförord

C säger också att 100 000 - 11 000 £ är hennes snittinkomst på år, gissningsvis räknat bakåt i tiden för det hon skattat på historiskt. Hon säger också att hon tjänar mindre just nu eftersom att pendlandet till England gör att hon missar arbetsmöjligheter. Som bevisföring har C med advokat tagit med sig lönespecifikationer till rätten.

Det är inte konstigt att människor från tid till annan har begränsade likvida medel.

Själv sitter jag på en bostadsrätt för många miljoner och ett fritidsboende för ett par hundra tusen men har ingen inkomst mer än sjukpenning. Skulle jag behöva ett kapitaltillskott skulle jag självklart fråga min exman om han har möjlighet att hjälpa till, vilket han också skulle eftersom att vi prioriterat att ha en vänskaplig relation och för att man helt enkelt inte tvingar någon man älskat att hamna i ekonomisk knipa för att man vill statuera ett exempel.

Självklart kan hon, precis som M, ha pengar uppbundna och låsta i exempelvis fastigheter. Om M får ha enskild egendom ska väl hon också få ha det?

Först vill jag beklaga att du tycks vara långtidssjukskriven 🥲. Hoppas du är på förbättringsvägen 🙏.

Av rättegången vill jag minnas att Ciara hade tre egna boenden som hon hade investerat i i England - förutom huset hon bodde i med Måns. Vet ej hur mycket de är värda, men som du skriver går ju inte fast egendom att ätas ifall man skulle hamna i en knipa av ngt slag.

Nu hade hon ju begränsat med inkomster under Sverige-vistelsen, blev utestängd från hemmet, ingen bil osv. Så inget under om hon behövde temporär hjälp.

Det är inte mer än rätt att Måns & föräldrar som försökte använda maktspelet mha sin ekonomiska överlägsenhet fick på nosen. Och inte nog med det: hovrätten nekade på två röda att röra vid skiten 🙌💃🏿

Nu kan hela gänget i Staffanstorp undra varför de betraktas som sociala idioter och inte är välkomna hos barnens släktingar i England 🙄
Citera
2025-05-17, 11:29
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Glömde lägga till detta;

Enligt tidningen står det i äktenskapsförordet att Måns och Ciara i huvudsak behåller de egendomar och tillgångar de hade sedan innan de var gifta eller skaffat sig under tiden, men vissa saker är däremot specificerade.

Paret har ett hus i Oxshott tillsammans, där Ciara köpt in sig för 3,2 miljoner kronor. Det är giftorättsgods och ska delas lika. Deras hus i Kattvik utanför Båstad ses däremot som Måns enskilda egendom, men den nyligen inköpta vingården är skriven på en släkting till Måns och omfattas därför inte av äktenskapsförordet, skriver tidningen(Huset är värderat nu till 18 miljoner, köptes för cirka 12-13 miljoner.)

Under rättegången säger Ciara att hon själv har två fastigheter som hon hyr ut i UK. Eller har jag drömt det.

Konstigt då att Måns blir så förvånad över hur mycket stålar hon drar in varje månad. Han hade inte en aning om hur mycket hon tjänar varje månad och den här familjen har ju varit dyr i drift (för honom) under alla år. Det sa han med 🤮
Citera
2025-05-17, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Glömde lägga till detta;

Enligt tidningen står det i äktenskapsförordet att Måns och Ciara i huvudsak behåller de egendomar och tillgångar de hade sedan innan de var gifta eller skaffat sig under tiden, men vissa saker är däremot specificerade.

Paret har ett hus i Oxshott tillsammans, där Ciara köpt in sig för 3,2 miljoner kronor. Det är giftorättsgods och ska delas lika. Deras hus i Kattvik utanför Båstad ses däremot som Måns enskilda egendom, men den nyligen inköpta vingården är skriven på en släkting till Måns och omfattas därför inte av äktenskapsförordet, skriver tidningen(Huset är värderat nu till 18 miljoner, köptes för cirka 12-13 miljoner.)

Bra funnet. Sen utöver hur saker ska fördelas ekonomiskt så har C registrerat lagstadgad besittningsrätt av huset i England så M kan inte tvinga fram en försäljning av huset ändå

Denna besittningsrätt har jag förstått gäller även bortom en bodelning och skilsmässa men jag är inte helt säker

Det står väl också i äktenskapsförordet att M skall trygga ett boende för C också? Tänker att den skrivelsen kanske finns med för att hon ska kunna ”köpa ut ” hans del från huset i England med den potten.
Citera
2025-05-17, 11:32
Medlem
Citat:
Under rättegången säger Ciara att hon själv har två fastigheter som hon hyr ut i UK. Eller har jag drömt det.

Konstigt då att Måns blir så förvånad över hur mycket stålar hon drar in varje månad. Han hade inte en aning om hur mycket hon tjänar varje månad och den här familjen har ju varit dyr i drift (för honom) under alla år. Det sa han med 🤮

Ge dig, är du trög? Deras fastigheter dom ägde innan giftermålet ingår inte i bodelningen. Kan du inte läsa? Måns bara klagar och gnäller, han är för fan en man och allt han gör är att gnälla och sätta på shemales och tar kokain
Citera
2025-05-17, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Vad behöver han en assistent till?

Nannyn hade väl sökt en tjänst som Måns assistent? Vad han behöver henne till kan jag bara spekulera i men gissningsvis till att bli torkad i arslet
Citera
Medlem
Citat:
Tror också det är förhållandevis enkelt för henne att ta sig hem, men jag undrade mest om det finns skyldigheter från rättsväsendet att dela informationen om vad som framkommit med andra myndigheter. Visade sig att rättsväsendet inte är skyldiga att göra detta. Kan dock tänka mig att C med team skickat dessa uppgifter vidare då ju en utvisning av barnflickan och ett inreseförbud för henne fortsatt skulle stärka C s sak.

Även om det är enkelt att ta sig hem så har hon ju trots allt överskridit sin vistelse vilket är olagligt.

Sedan har hon ju underlåtit att betala skatt för arbete som utförts i Sverige sedan i juli 2024.

Borde kanske också utredas om M betalat för barnflickan med skattade eller oskattade pengar, om han gjort det ur någon av sina bolag så borde väl M förmånsbeskattas personligen.

Tycker i övrigt att det är viktigt att utreda fiffel som detta när det ändå inte är ett misstag och rör sig om förhållandevis stora summor.

Men herrejisses det finns väl mkt som är viktigare isf tänk allt mygel med bostadsbidrag ,personliga assistenter som tjänar miljoner där hela familjen tjänar en massa från Försäkr.kassan på en människa som inte är handikappad utan fullt frisk ,osv osv osv
Citera
Medlem
Citat:
Bra funnet. Sen utöver hur saker ska fördelas ekonomiskt så har C registrerat lagstadgad besittningsrätt av huset i England så M kan inte tvinga fram en försäljning av huset ändå

Denna besittningsrätt har jag förstått gäller även bortom en bodelning och skilsmässa men jag är inte helt säker

Det står väl också i äktenskapsförordet att M skall trygga ett boende för C också? Tänker att den skrivelsen kanske finns med för att hon ska kunna ”köpa ut ” hans del från huset i England med den potten.
Ja exakt, när jag läste att dom köpte huset ££ för just runt 12-13 miljoner så förstod jag nu äktenskapsförordet bättre varför han just ska se till att hon har ett hem för max 13 millar vid skilsmässa…. Då är det bara att skriva över huset, säkert alla bidrag osv räknas in i det.
Oavsett vad,
Måns är körd, det f inns inga pengar för han att hämta i det oxshott huset. Det var vidrigt under rättegången hur han flera gånger gjorde det tydligt att fastigheterna är HANS! ”Mitt hus” ”mina fastigheter ”…. Min min min .. ”

Han klaga att ciara inte var investerad I staffanstorps huset… ja varför ska hon börja designa och renovera där när huset TILLHÖR
MÅNS PAPPA?!!!! Helt sjukt.

Den där nannyn ville vara kvar i Sverige och vara med sin Måns…. Babyreindeer och Måns! 🦌

Om Måns kan sätta på någon som paow så
Många gånger så har han nog inga problem att ta Nannyn också.
Citera
2025-05-17, 11:39
Medlem
Citat:
Jag lyssnade på nannyn igen nu på morgonen. Hon hävdar att hennes roll har alltid varit att vara i barnens team, hon är viktig och ser till att allt funkar mm. Vilket säkerligen är sant. Samtligt svarar hon nej på frågan om hon kommer fortsätta jobba hos Ciara ifall hon flyttar till UK med barnen. Eftersom hon anser att det vore fel att utsätta barnen för en sådan flytt.

Då undrar man lite vilket lag hon spelar för. Är det #teambarnen eller team Måns?

Intressant också när hon får frågor om hur hon fick tjänsten (2019) det var via Ciaras instagram. Hon kände inte till Ciara då men fick till sig (via bekanta) att Ciara sökte nanny. Då hade hon ”en aning” om vem Måns var men det var Ciara som var hennes första kontakt och det var senare hon förstod att Måns var hennes man.

Nu har inte jag gått i genom Ciaras instagram (från 2019) men måste ändå säga att det låter inte jätte jätte trovärdigt. Kan tänka mig att hennes flöde var lika proppfullt med familjebilder som alla andras

När jag sökt jobb brukar jag alltid klicka runt lite på hemsidan i samband med att jag skrivit en ansökan. Ännu lättare vore det att klicka runt på instagram om man nu ska söka ett jobb i ett dm där.

Bara en tanke jag fick, undrar hur länge Måns kommer behålla henne. Hon är ju anställd i hans bolag och har sagt att hon har andra arbetsuppgifter än att ta hand om hans barn. Hon stannar nog gärna, den känslan fick jag 🤔

Men har han råd att behålla henne? Och har hon något värde nu när han inte kan använda henne för att hålla kvar C i Sverige?
Citera
2025-05-17, 11:46
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Låter ändå underligt att ens ex är gudfar...
En gudfar är ju den som förväntas ta över ansvaret om den biologiske fadern går bort.
Om M i det läget har förtroende för C:s ex, så är det ju jättebra om alla syskonen i så fall får samma far/vårdnadshavare.

Just det beslutet i den här tragedin, verkar väl vara ett av dom mer sunda?
Citera
2025-05-17, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
En gudfar är ju den som förväntas ta över ansvaret om den biologiske fadern går bort.
Om M i det läget har förtroende för C:s ex, så är det ju jättebra om alla syskonen i så fall får samma far/vårdnadshavare.

Just det beslutet i den här tragedin, verkar väl vara ett av dom mer sunda?

Ja, om det fungerar så i England. I Sverige är det ändå soc som bestämmer oavsett gudföräldrar.
Citera
2025-05-17, 11:49
Medlem
Citat:
Jag tyckte tidigare Läckbergs utlysning om boende och bil i Staffanstorp kändes lite väl drama queen men när man vet att M både låste ute henne och vägrade låta henne använda bil så framstår det som allt mer rimligt

Till och med M s föräldrar och vänner kan väl skriva under på att det var helt sjukt gjort ?
För ett år sedan kastade Ciara ut Måns från hans eget hem i England samt förberedde för skilsmässa. Han fick packa alla sina saker och lämna sina barn efter sig i ett annat land.

Drygt ett år senare är det dags igen. Men denna gången så räcker det inte med bara skilsmässa utan hon förtalar honom grovt inför hela svenska folket också.

Men du tror alltså att Måns familj och vänner håller med om att HAN har gjort något sjukt genom att inte låta henne använda sig av hans egendom längre?
Jag tror du har mycket fel i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in