2025-05-17, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Det är många som har gått hårt ut med att utredningen inte alls är nedlagd i brist på bevis och därför fortsätter dom i grupp att ljuga om att det är så.

I förrgår låg fokus på att bevisa att Jocke visst erkänt att det var nedlagt på grund av åtalsunderlåtelse. Versionerna krockar, beroende på vad man vill åstadkomma

Som drevet var uppbyggt, få lågt begåvade följare ifrågasatte sanningshalten fast dom sa emot sig själva varje vecka, men följarna trodde på det eftersom påståendena koordinerades så att tre eller flera hävdade samma ”nya” fakta samma dag, så följare trodde på dom för att dom hörde det från flera håll eller för att Jocke vävde in myndigheter i sina uttalanden för att förstärka sin trovärdighet, som ”polisen har berättat”, ”socialen har bestämt”, ”polisen har bevisen”, ”polisen har anmält” och mer.

Nu skickar trollen ut näste man för att förklara att åklagarmyndigheten ljuger, att man visst inte kan hitta åtalsunderlåtelser i offentliga handlingar och så vidare. Men dom undviker att svara på frågan varför Massi uttrycker i media att någon har anklagat Jocke och Anjo för att falskt anklaga Chrippa.

Chris vet inte bättre eller skriver hur hen vill att läsare tror det ligger till.

Vem ljuger, Chris eller Jocke?
Chris?

Vad skulle åklagarmyndigheten ha ljugit om?
Citera
2025-05-17, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Menar du att 2 från socialen varav 1 var en väktare bevittnade när Chrippa begick stämpling för grov misshandel?
Stämpling till grov misshandel och hot är 2 olika brott, och det är stämpling för grov misshandel som Jocke och Anjo begärt överprövning. Och vill att det återupptas.

Och varför skriver du
men nu överklagas beslutet om åtalsunderlåtelse, för att offren fått leva med vetskapen om att chrippa försöker betala en brusha att slå sönder armarna på dom, samt misshandla dom precis så grovt det går men utan dödlig utgång.
När det inte var pga åtalsunderlåtelse som utredningen blev nedlagd?
Han menar att dom där bevittnade att Chrippa mordhotade Anjos barn.

Jocke hade video på hotet också förutom ”alla andra vittnen”, hen glömde nämna IT-teknikern och IP-spåraren Wempa Vov.
Citera
2025-05-17, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skykru
Chris?

Vad skulle åklagarmyndigheten ha ljugit om?
hen hävdar fortfarande att det är åtalsunderlåtelse fastän det är offentliga handlingar som kan hämtas direkt.

Antingen ljuger 111-111 eller så ljuger åklagarmyndigheten, så enkelt är det.
Citera
2025-05-17, 03:53
Medlem
Citat:

Jocke hade video på hotet också förutom ”alla andra vittnen”, hen glömde nämna IT-teknikern och IP-spåraren Wempa Vov.
Så jocke är där hos socialtjänsten för barnets bästa, med en väktare i närheten, men väljer samtidigt att filma chrippa? Varför? Jag önskar den videon kunde släppas, så slipper man att folk spekulerar, så kan alla se och höra själva om hot förekommit eller inte
Citera
2025-05-17, 03:54
Medlem
Citat:
hen hävdar fortfarande att det är åtalsunderlåtelse fastän det är offentliga handlingar som kan hämtas direkt.

Antingen ljuger 111-111 eller så ljuger åklagarmyndigheten, så enkelt är det.
åklagarmyndigheten ljuger självklart inte.
Jag vet inte vad 111-111 sagt som varit lögn, har har inte koll på den användarens inlägg.
Citera
2025-05-17, 05:18
Medlem
Citat:
När intelligensen sviktar tar personangreppen vid.

För att du hävdar att du har läst att åtalsunderlåtelsen tagits upp, beviset för det är att det inte finns dokument som styrker det.

Varför har du fantiserat ihop att jag har nåt alls att göra med Chrippa, eller att jag är känslomässigt påverkad eller att jag påverkar honom alls? Nu får du väl ta och ge dig? Ta dig samman, du lever i en fantasivärld, det är obehagligt.

Vem ljuger, Jocke eller du? Är det verkligen en åtalsunderlåtelse? Jocke har redan erkänt att det inte fanns tillräckliga bevis för att bevisa att ett brott var begånget eller att Chrippa ens var inblandad.

Är du helt fast i ett ord? Det är väl inte viktigt? Jag fattar inte hur du är totalt oförmögen att gå vidare. Du fastnar och kan inte komma loss.

Det som är viktigt i den frågan är om Chrippa har planerat att betala någon dvs Adam Khalili Motlagh, för att misshandla Jocke och Anjo väldigt grovt. Det är viktigare än ett ord.

Det finns ju fler inblandade men det tror jag nog att du är väl medveten om.

Jag vill att du berättar vilka dokument som är falska enligt dig och vad som, enligt dig, är korrekt.
Kan du inte göra det far du med osanningar. Igen.

Jag personligt har inte diskuterat åtalsunderlåtelse som verkar vara osunt viktigt för dig och nån till.

Vem bryr sig mer än att Chrippa nån förbannade gång kan visa sig vuxen och brösta det han ställer till.
Är det för mycket begärt?
Citera
2025-05-17, 05:20
Medlem
Citat:

Det finns ju vittnen så vad är ditt problem.
Dumfan riktade hot mot barn.
Det är säkert helt oviktigt för dig men visar klart vilken hemsk människa du är.

Och varför är det så viktigt för just dig?
Citera
2025-05-17, 07:00
Medlem
Citat:
Jag umgås inte i såna kretsar som Jocke tillhör och med all respekt så är han inte helt med i matchen, oerhört tråkig och han ljuger om allt.

Videon är väl fejk news baby?

Den som skriver eller säger tex att någon ljuger om ALLT är den som ljuger.

Jag har inte sett någon video så den kan ju finnas även om jag inte sett den.
Antingen finns den eller inte.

Hur blir det med att bevisa om dokumenten är falska?
Du kan ju inte påstå det utan att ha bevis. Det är ju den som påstår något som har bevisbördan har det sagts flera flera flera gånger i tråden så det borde gälla dig också.

Så fram med bevisen.
Citera
2025-05-17, 11:13
Medlem
Citat:
Det kanske måste klargöras så dom har en chans att lära och förstå och för andra som läser för att ge dom hela bilden:

En utredning om ekobrott innefattar inte stämplingar. Stämplingen är inte nedlagd för att begränsa det förmodligen stundande åtalet för ekobrott, stämplingen är nedlagd för att det inte har kunnat bevisas att ett brott har begåtts och stämplingen har inte tagits upp igen.

Jocke har ljugit för sina följare eller är han så lågt begåvad att han inte förstår nåt så enkelt fast han leker googlejurist? Jag är ledsen att säga det men alla kan se det.

Ingen påstår att utredningen blev nedlagd pga åtalsunderlåtelse utan det gäller andra brott.
Citera
2025-05-17, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Nej den handlade inte om allt möjligt utan om stämplingen och 111 ljugande

Det handlar inte om att stämplingen är nedlagd pga åtalsunderlåtelse utan det är andra brott som kräftan har utsatt andra för som är nedlagt pga det.
Citera
2025-05-17, 11:24
Medlem
Citat:
Man har ljugit om att det finns en film. Eller var finns den *äkta* filmen med mordhotet?

Såklart men den behöver inte läggas ut här om den ska användas som bevis.
Du borde dock kunna lägga upp bevis på allt du säger har hänt och inte men inte en enda gång har du bevisat något utan skapar trådsanningar säkert med hjälp av kräftan.
Citera
2025-05-17, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Nej, användaren försökte bortförklara när användaren blev fast med ännu en lögn.
111-111 har ljugit friskt länge nu åkte idioten dit och kan inte stå för det utan börjar med sjuka bortförklaringar som ni inte hade accepterat från andra sidan. 111-111 är nu bevisat ett ljugande as.

Så det är okej när du ”skriver lite för snabbt” men inte för andra.
Jag tycker du ska gå in och besöka Lexbase sida jag var in där igår och kan inte få ut det belastningsregistret.
111-111 har inte ljugit friskt däremot har användaren kommit med information som visat sig stämma, dokument som inte ljuger.
Nu vill jag att du tar fram bevis på att vissa brott inte är nedlagt pga åtalsunderlåtelse (inte stämplingen)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in