2025-05-16, 20:52
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Vem är Isak?
Transan Isa.
Citera
2025-05-16, 22:28
Medlem
Hatabusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Har Maria förändrats dom sista åren ?

Var inte hon typ en snäll kvinna som var lite naiv och hade tofsar?

Nu verkar hon rätt hård och kall och inte sympatisk alls ...

Men jag har iofs inte följt henne alls genom åren

Jag tycker hon verkar ha förändrats något oerhört, för mig är hon otroligt obehaglig när hon startar sina drev mot de trogna ....
Citera
2025-05-16, 22:40
Medlem
kungenslillapigas avatar
Maria lägger väl sin röst endast på kvinnliga deltagare. Är det här något arv hon bär med sig från tiden i Hollywoodfruar, dvs att se andra kvinnor som förrädare?
Citera
2025-05-17, 03:37
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisebergskanin
Ja så pinsamt herregud, jag har så svårt att greppa hur kränkta folk blir för allt

Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Tyckte att Yanjaa verkade vettig men nu gråter hon ut i Aftonbladet om "strukturell rasism".

Alltså give me a break, ifall den på kortet var mörkhyade hade inte misstankarna så givetvis riktats mot någon av gruppens tre individer med de. Hudfärgen? Vilken rönt.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...kturell-rasism

Det är klart hon blir kränkt när de ville ha ut henne enbart för att hon är asiat. Alla i hela världen kunde se att det inte var en asiat på kortet, så då skyller dom på kortet för att få en anledning att ta ut asiaten. Eller hade ni också varit så efterblivna att ni hade trott att kortet syftade på asiaten? Varför skulle det ha producerats tarotkort med blonda asiater förövrigt?

Hade det varit en albino på kortet och jag vore en kolsvart neger och de sa "ut med afrikanen" trots att det är en albino på kortet så hade jag givetvis trott att de ville ha ut mig för att jag är afrikan.

Btw, alla vet att det hade blivit ramaskri om man syftat på någon av programmets negrer och sagt "afrikanen ska ut" eller "araben ska ut". Så försök inte låtsas som något annat.
Senast redigerad av nickeh84 2025-05-17 kl. 03:47.
Citera
2025-05-17, 03:43
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergelius
Klart det är riktigt hemskt, tänk om någon kallat dig gör Europé istället för Svensk...

Nämen skämt åt sido..

Fattar inte heller, bara helt sjukt. Är det för att man klumpar ihop alla asiater och inte kallar henne Mongol? Hade förstått det mer om han kallat henne Kines som vissa gör åt alla asiater..

Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Varför var det så kränkande att kallas för asiat att hon behövde prata med psykologer? Är hon inte det? Anses det som något fult?

Såg ni ens programmet?

Det är klart hon blir kränkt när de ville ha ut henne enbart för att hon är asiat. Alla i hela världen kunde se att det inte var en asiat på kortet, så då skyller dom på kortet för att få en anledning att ta ut asiaten. Eller hade ni också varit så efterblivna att ni hade trott att kortet syftade på asiaten? Varför skulle det ha producerats tarotkort med blonda asiater förövrigt?

Hade det varit en albino på kortet och jag vore en kolsvart neger och de sa "ut med afrikanen" trots att det är en albino på kortet så hade jag givetvis trott att de ville ha ut mig för att jag är afrikan.

Btw, alla vet att det hade blivit ramaskri om man syftat på någon av programmets negrer och sagt "afrikanen ska ut" eller "araben ska ut". Så försök inte låtsas som något annat.
Senast redigerad av nickeh84 2025-05-17 kl. 03:46.
Citera
2025-05-17, 06:33
Medlem
Detta var tveklöst den sämsta runda bordet-omröstningen hittills. Är det ens någon kvar förutom Martin som faktiskt försöker rösta ut förrädare och inte bara hakar på drev?

Ju mer jag fick höra om hur kvinnan på kortet var ”asiatisk” och hade ”kort hår” desto mer kände jag aggressivt hur mina IQ-poäng sjönk i realtid. Att sedan vända detta till att det skulle föreställa Björn var ju bara töntigt och hade väl knappast hänt om inte Farao öppnat för det.

Dock - stort plus för att de trogna ändå fick en ledtråd!
Senast redigerad av Reflexhammaren 2025-05-17 kl. 07:20.
Citera
2025-05-17, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84

KING 👑 KUNDE 👑 INTE 👑 SAGT 👑 DET 👑 BÄTTRE 👑 SJÄLV 👑 BRA 👑 GJORT 👑
Citera
2025-05-17, 10:38
Medlem
Hyffsat underhållande vad gäller intriger och utröstningar - tillräckligt bra för att slötitta med familjen.

Däremot skulle produktionen behöva hjälp med tävlingarna. För det första har ju tävlingarna inget direkt existensberättigande - de ger ingen som helst information kring vem som är förrädare. Det vore annorlunda om förrädarna tjänade på att man förlorade, så att det kunde uppstå misstankar om sabotage.

Dessutom är priset oftast att vinstsumman blir större, men det är ju helt sekundärt för spelarna, som i första hand bara vill överleva.

Men viktigaste är kanske att tävlingarna är så dåligt utformade. Ibland tävlar alla ihop och ska utföra en serie uppgifter på tid, och ifall de lyckas får de alltså lite större vinstpott. Detta är extremt ospännande för tittarna. Man tittar på när några c-kändisar ska hissa ner sig för en bergssluttning, och ser en klocka ticka ner. Obegripligt nog klarar dom sig alltid i tid, trots att det ser helt omöjligt ut med tanke på hur långsamt det går.

En annan tävling var att de skulle delas in i två likvärdiga lag, och detta gjordes med viss omsorg, dvs lika många starka, smarta, uthålliga i varje lag. Sedan kom uppgiften: Fundera på ifall man ville få större prispott eller skaffa sköldar till sitt lag. I så fall skulle man trycka på en knapp så fort som möjligt. Utmaningen var väl tänkt att fungera som ett slags "fångarnas dilemma" fast igen fallerar spelteorin eftersom ingen bryr sig om pengar. Detta moment mynnar alltså ut i att två lag (som gjorts jämnstarka, märk väl) sitter och tittar på i tio minuter när en person ska trycka på en knapp så fort som möjligt efter att lampan tänds. Extremt ospännande och ogenomtänkt. Det hade gått att utforma en fungerande "fångarnas dilemma" om man hade stuvat om i risk/belöning-ekvationen, och gett varje lag en massa huvudbry och försökt få dom att tänka både ett och två varv extra.

Nästa tävling är återigen obegriplig. Några ska läsa upp kryptiska meddelanden i en walkie-talkie, och en annan ska titta på en karta. Björn Hellberg ser ut som om han precis rymt från ett demensboende, men obegripligt nog vinner hans lag. Tittarna förstår absolut ingenting, så det blir en massa TV-tid som går åt till att titta på c-kändisar som springer över ängar.

TV4 - anställ professionella spelkonstruktörer inför nästa gång, eller tajta till konceptet! Detta är obegripligt.
Citera
2025-05-17, 10:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Har Maria förändrats dom sista åren ?

Var inte hon typ en snäll kvinna som var lite naiv och hade tofsar?

Nu verkar hon rätt hård och kall och inte sympatisk alls ...

Men jag har iofs inte följt henne alls genom åren
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hon kanske alltid har haft en lite hård och kall sida som hon dolde i Svenska Hollydwoodfruar som nu kommer fram. Eller också mår hon inte bra - hon har ju varit med i svensk tv under lång tid i olika program - kan vara ett sätt att få en paus i äktenskapet.
Jag tycker det är bra att man får se den här andra sidan av henne. Det har ju snackats lite genom åren att hon inte alltid är så himla dumsnäll som det framställs i tv.
Camilla Läckberg outade henne som falsk och otrevlig redan 2013:
Hon låtsas vara gullig, rar och snäll i tv. Det stämmer inte. Jag är inte ensam om upplevelsen att hon är en helt annan person. Personligheten man ser på tv är inte den man träffar.
Camilla och Maria hade under en middag hamnat i samma sällskap:
- Det var en djupt obehaglig stämning. Hon var fruktansvärt obehaglig i sitt sätt att vara mot mig. Hon pekade finger åt en i mitt sällskap. Hon svarade knappt på tilltal, var väldigt otrevlig. Inte bara mot mig, men framför allt mot mig, säger Camilla.
https://www.expressen.se/noje/camill...zami-ar-falsk/
Verkar vara precis samma beteende som hon nu visar upp i Förrädarna.

Några veckor senare beslöt sig Camilla för att ge Montazami en ny chans.
Författaren åkte till den danslokal på gärdet där Maria Montazami dansade med danspartnern Kristjan Lootus. Tillsammans med sin son Charlie, 4, köpte Camilla med sig sallader och mackor att bjuda dansparet på.
- Det var bara vi i träningslokalen. Det finns fyra bord i köket. Jag, Kristjan och Charlie satte oss ner. Maria kom fram, tog en macka, och satte sig vid ett annat bord.

https://www.expressen.se/noje/camill...zami-ar-falsk/
Citera
2025-05-17, 11:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Isa är så sjukt dålig taktiskt, saknar pokerface och kan inte föra sin talan. Han klarar inte ens av att hänga med i svängarna och föra sin talan under förrädarnas möten. Han är för korkad och för barnslig för att hänga med när de vuxna försöker lägga upp en strategi.

Att vilja vara med på dödslistan var så oerhört dålig taktik och som han absolut ville få igenom. De andra gick väl med på det för de såg det som en bra chans att få ut honom.

Att Isa inte åker ut med huvudet före är ett mirakel. Har någon ens krävt svar om vad som hände nere i fängelsehålan? Han klarar inte svara på några frågor alls. Han visar noll empati och noll sorg när trogna åker ut utan sitter istället och ler och pratar om vad han ska ha på sig för kläder. Han försöker knappt hävda sin oskuld alls och visar noll känslor när folk röstar på honom. Han söker inte upp och konfronterar någon och han försöker inte fejka att han blir upprörd av att bli "falskt" anklagad.

Och sen nu när det dyker upp ett tarotkort med foto på honom - så är det fortfarande en majoritet som tror att det är Björn (!!!!!!!!!!!!!!!!!) på bilden.

Slutligen.... Han har lite för höga tankar om sig själv om han tror och tänker att "Han är bara ett par tuttar". Sorry gubben... du är inte riktigt där än.
Pluspoäng för att du genomgående skriver "han". Alltför många här som bara återupprepar pk-agendan och kallar transan för "hon".
He's a man! Kromosomer ljuger inte.
https://www.youtube.com/watch?v=7RB9_xq_2gc
https://www.youtube.com/watch?v=jj7k-tW-2VM

Och angående dödslistan och Isa - återigen - varför var det ingen som återkopplade till den när det gällde tarotkortet och vem som var förrädare:
Man skulle ha gjort en lätt analys av mordoffret och ifrågasatt om hon a) överhuvudtaget kunde tänkas ha någon kännedom om tarotkorts betydelser och b) hade kännedom om Björn överhuvudtaget; att han rest mycket och varit domare i På Spåret osv?
Med tanke på Eleonores ålder så tvivlar jag på att hon hade någon kännedom om Björn sen tidigare. Helt ofattbart att man tror att hon skulle komplicera det hela så med mystiska tarot-tolkningar istället för att ta ett kort som faktiskt mest liknar en förrädare. Hade det varit Björn som var förrädare så skulle kortet ha visat en gammal man, vilket faktiskt någon ändå sa - att det fanns tarotkort på gamla män i så fall.
Om man hade gjort en korrekt tolkning av tarotkortet istället för att krångla till det hela så hade man utgått från att förrädaren var en blond kvinna. Några hade tidigare nämnt att förrädarna kunde ha med någon av sina egna på dödslistan. Med uteslutningsmetoden återstår då endast Maria och Isa som kandidater eftersom de var de enda två blondinerna kvar från dödslistan.
Då hade Maria även tvingats att försvara sig lite mer vilket hade varit underhållande. Med tanke på att Isa redan hade så många misstankar emot sig så borde det sen ha avgjort det hela.
Citera
2025-05-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reflexhammaren
Detta var tveklöst den sämsta runda bordet-omröstningen hittills. Är det ens någon kvar förutom Martin som faktiskt försöker rösta ut förrädare och inte bara hakar på drev?

Ju mer jag fick höra om hur kvinnan på kortet var ”asiatisk” och hade ”kort hår” desto mer kände jag aggressivt hur mina IQ-poäng sjönk i realtid. Att sedan vända detta till att det skulle föreställa Björn var ju bara töntigt och hade väl knappast hänt om inte Farao öppnat för det.

Dock - stort plus för att de trogna ändå fick en ledtråd!

Märks tydligt att Martin är smartare än alla andra. Inte bara logiskt utan även socialt. Hans analys var skrämmande bra med tanke på att han inte ska veta att Isa och Anders är förrädare.
Senast redigerad av avec 2025-05-17 kl. 13:33.
Citera
2025-05-17, 18:05
Medlem
Hoppas Maria lyckas med sitt sjuka drev och kör ut Yanjaa, då jag vill se hur dum hon kommer se ut när hon tappar ansiktet en gång till. En bonus vore ju hur alla andra kommer att flippa på henne.

Har alltid tyckt att hon verkar snäll och lite charmig i andra program, men här är hon bara oskön och elak.

Annars håller jag på Martin, han leker med förrädarna.
Senast redigerad av LarsaDelRey 2025-05-17 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in