Hej,
Dags att skaffa en ny dator. Sist var kring 2017 tror jag, har uppgraderat med en SSD, men inget mer tror jag.
Lite av det jag har nu
Citat:
Processor : AMD Ryzen 5 1600 Six-Core Processor 3.20 GHz
Minne : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance
Grafikkort : NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (6 GB)
Moderkort : ASUS PRIME B350-PLUS
Det börjar gå trögt med lite nya spel, även om jag inte är kräsen. Civ VII tar evigheter att ladda så det spelar jag inte så mycket - jag har klarat en match. Marvel rivals går, men det är precis lite för långsamt för att jag ska vilja spela, (i synnerhet när Strange öppnar en portal, då dör jag av att datorn inte klarar av

). Nu kommer semestern snart och jag vill spela lite oblivion tänkte jag, kan också vara bra att säkra inför kommande år framöver.
Hur som helst, frågan är väl. Bör jag bygga själv eller köpa ett paket? Ovan byggde jag själv, och det är väl inga större problem. Men tjänar man något på det idag, och i så fall - hur mycket, eller tjänar man något på att kunna välja bort olika saker osv?
Min budget är ändå upp mot 30 så jag borde ju kunna få något bra oavsett, men jag funderar på hur som är bäst att gå tillväga.
En annan fråga - hur gör ni för att hålla er ajour med vilka komponenter som är bra osv? Var läser ni? Här???