2025-05-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjngdes
Dom innehåller inte Thca utan THCO, bekräftat med labb, kika på reddit

Spelar inte mig någon större roll, dom slår bra iaf :P
Citera
2025-05-17, 08:43
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggler
Spelar inte mig någon större roll, dom slår bra iaf :P

Ingen smart idé att vapa/förbränna o-noider, är poängen. Farligt. Du bryr dig sen när du fått permanenta lungskador eller dött.
Citera
2025-05-17, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Ingen smart idé att vapa/förbränna o-noider, är poängen. Farligt. Du bryr dig sen när du fått permanenta lungskador eller dött.

den är märklig denna vape för jag aldrig någonsin hostat eller ens varit på väg den är otroligt mild för halsen och lungorna och smakar bra. Undrar om det dödliga kommer om någon vecka.
Att det är thco i den misstänkte jag innan testet alla pratar om pga effekten kommer eter 10-15min.

"keten bildas när THC-O upphettas till temperaturer runt 440 °C eller högre"

från reddit "

Do keep in mind this isn't from regular temperature use, in their experiment they were initially using an e-nail at 500°c, which would infact produce ketene because at around 440°c the acetyl group gets broken down and basically produces water and ketene. The problem with the study is they say toxic amounts of ketene form below that temperature(378°c in that study), I hypothesize the ketene trapping reagent they use can react with what is used to synthesize acetylated noids, which generally is acetic anhydride, thus making the study inconclusive at determining toxic amounts of ketene being formed below said temperature.

That being said, at extreme temperatures, even regular D8 or d9 can produce a number of unknown compounds with unknown toxicology other than ketene.
"

Grok "Bildning av keten vid upphettning: Forskning har visat att vaping av THC-O, särskilt vid höga temperaturer, kan leda till bildning av keten, en giftig gas som kan orsaka lungskador. En studie publicerad i Chemical Research in Toxicology (2022) indikerar att keten bildas när THC-O upphettas till temperaturer runt 440 °C eller högre, vilket är betydligt över de vanliga vaping-temperaturerna för cannabisprodukter. Vid lägre temperaturer minskar risken för ketenbildning, men det finns ingen tydlig gräns för när det är helt säkert, eftersom även små mängder keten kan vara skadliga vid långvarig exponering."
Senast redigerad av kindofblue 2025-05-17 kl. 10:50.
Citera
2025-05-18, 13:51
Medlem
strategasiats avatar
beställ inte från club c!
Citera
2025-05-18, 18:25
Avslutad
Vart vänder ni er nånstans för buds? brukar köpa från stonely men dom har slut på nästan allt och inga buds kvar. älskar själv substansen och tänker fortsätta tills den blir olaglig inte längre än så, så vill helst inte ha hem "o" varianten.
Citera
2025-05-18, 18:53
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kindofblue
den är märklig denna vape för jag aldrig någonsin hostat eller ens varit på väg den är otroligt mild för halsen och lungorna och smakar bra. Undrar om det dödliga kommer om någon vecka.
Att det är thco i den misstänkte jag innan testet alla pratar om pga effekten kommer eter 10-15min.

"keten bildas när THC-O upphettas till temperaturer runt 440 °C eller högre"

från reddit "

Do keep in mind this isn't from regular temperature use, in their experiment they were initially using an e-nail at 500°c, which would infact produce ketene because at around 440°c the acetyl group gets broken down and basically produces water and ketene. The problem with the study is they say toxic amounts of ketene form below that temperature(378°c in that study), I hypothesize the ketene trapping reagent they use can react with what is used to synthesize acetylated noids, which generally is acetic anhydride, thus making the study inconclusive at determining toxic amounts of ketene being formed below said temperature.

That being said, at extreme temperatures, even regular D8 or d9 can produce a number of unknown compounds with unknown toxicology other than ketene.
"

Grok "Bildning av keten vid upphettning: Forskning har visat att vaping av THC-O, särskilt vid höga temperaturer, kan leda till bildning av keten, en giftig gas som kan orsaka lungskador. En studie publicerad i Chemical Research in Toxicology (2022) indikerar att keten bildas när THC-O upphettas till temperaturer runt 440 °C eller högre, vilket är betydligt över de vanliga vaping-temperaturerna för cannabisprodukter. Vid lägre temperaturer minskar risken för ketenbildning, men det finns ingen tydlig gräns för när det är helt säkert, eftersom även små mängder keten kan vara skadliga vid långvarig exponering."

Men herregud..
Citera
2025-05-18, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chrissepisse
Jag har testat alla inrikes shoppar och jag tycker utan tvekan att kioskiglo* har bäst kundservice, produkter och priser.

Så jag håller mig till dom så länge dom fortsätter vara såhär bra. Kommer nästan alltid dagen efter men nu är dom underbemannade och det är högt tryck så man får vänta en dag extra i värsta fall.

Kommer inte ihåg exakt men med rabatter och sånt gick på lite över 5k. Fett värt!! Jag klarar mig mellan 7-10 dagar per gram isolat. Så jag har typ mitt cannabis för ett år framåt fixat

Hur bra är paketeringen? Har du aldrig förlorat nån beställning?
Citera
2025-05-18, 20:34
Avslutad
ska testa iglo själv, inte i mitt namn men om de verkligen levererar så snabbt kan det ev bli min nya standard vendor. ska börja med att beställa extremt lite, typ 5g o se hur det går med den försändelsen först.
Citera
2025-05-19, 10:01
Medlem
Onuzys avatar
Efter att ha snart rökt en 2ml vape från st må jag säga att jag är nöjd. Senaste oiden jag var så nöjd med var hhc.

Väldigt ekonomiskt också. Betalade 1000kr för vapen och jag har rökt varje dag i 17 dagar och den är inte slut än. Kul att dom verkar fått till laddning också då det blir stor skillnad när den är uppladdad.

Till min besvikelse såg jag att st har slut på dessa, någon annan som vet någon grön inrikesshop med samma typ av vape?
Citera
2025-05-19, 10:02
Medlem
Onuzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
ska testa iglo själv, inte i mitt namn men om de verkligen levererar så snabbt kan det ev bli min nya standard vendor. ska börja med att beställa extremt lite, typ 5g o se hur det går med den försändelsen först.
Återkom gärna för dem har bra priser jämfört med andra aktörer.
Citera
2025-05-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ta1talle

Paketering är bra. Kommit fram varje gång. Kört rek’at varje gång.
Citera
2025-05-19, 10:11
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ta1talle

Varför skulle han ha "förlorat" nån beställning? Det är ju inrikes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in