2025-05-17, 00:09
Medlem
Jag behöver råd/hjälp. Jag har en katt som piper/mjaowar konstant och jag vet inte vad jag ska göra längre. Han får en bra mängd mat och vatten, är i rätt vikt, så inte för tjock eller smal. Leker med honom dagligen, och har varit till veterinären med honom för att kolla om han har ont någonstans, men inget resultat där heller.
Däremot har han en aptit som en schäfer och hade kunnat äta tills han spyr om det skulle finnas mat framme hela tiden. Men det kan jag ju inte göra, då blir han ju smällfet. Såå jag har gett mig ut här i ett sista försök, för behöver råd/tips för att få stopp på pipandet, för jag håller på att bli galen..
Citera
2025-05-17, 00:13
Avslutad
Är han kastrerad?
Citera
2025-05-17, 00:14
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Hej Sebbe, vad gav veterinären dig för råd?
Citera
2025-05-17, 00:17
Avstängd
MikeStrutters avatar
Kattfan vill knulla, låt han umgås med en hona så att han får knulla av sig.
Citera
2025-05-17, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Är han kastrerad?

Ja det är han, har hört att dem kan hålla på mer än vanligt då. Men känns orimligt att det ska vara så mycket pip
Citera
2025-05-17, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Hej Sebbe, vad gav veterinären dig för råd?

Ingenting egentligen, veterinären tyckte allt såg bra ut och att jag skulle ”fortsätta som jag gör”
Citera
2025-05-17, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Kattfan vill knulla, låt han umgås med en hona så att han får knulla av sig.

Hade det hjälpt så får han ta så många honor han vill, tror dock inte han har någon sexlust pga kastrering. Men vad vet jag, kanske värt ett försök?
Citera
2025-05-17, 00:23
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe2000
Jag behöver råd/hjälp. Jag har en katt som piper/mjaowar konstant och jag vet inte vad jag ska göra längre. Han får en bra mängd mat och vatten, är i rätt vikt, så inte för tjock eller smal. Leker med honom dagligen, och har varit till veterinären med honom för att kolla om han har ont någonstans, men inget resultat där heller.
Däremot har han en aptit som en schäfer och hade kunnat äta tills han spyr om det skulle finnas mat framme hela tiden. Men det kan jag ju inte göra, då blir han ju smällfet. Såå jag har gett mig ut här i ett sista försök, för behöver råd/tips för att få stopp på pipandet, för jag håller på att bli galen..

Får han gå ut?
Citera
2025-05-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Får han gå ut?

Det är en innekatt, så han är inte ute något. Har dock fönstret öppet ibland så han får kika ut, men mer än så har det inte blivit
Citera
2025-05-17, 00:27
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Citat:
Ingenting egentligen, veterinären tyckte allt såg bra ut och att jag skulle ”fortsätta som jag gör”

Då kan det nog vara så som du ska göra.
Citera
2025-05-17, 00:53
Avstängd
UppmarksamhetsHoras avatar
Kan vara parningslust. Alltså på riktigt. Viss tid på året gör de så.
Citera
2025-05-17, 00:54
Medlem
Citat:
Det är en innekatt, så han är inte ute något. Har dock fönstret öppet ibland så han får kika ut, men mer än så har det inte blivit

Se om du kan skänka katten till någon bondgård eller lantlig tillvaro där de får gå ut fritt. Katter måste få vara fria i det vilda annars får de psykisk ohälsa.

I en lägenhet passar guldfiskar eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in