2025-05-16, 21:49
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Nu frågar jag dig som har något innanför pannbenet är det svårt att förstå dokumenten om nedlagda utredningar pga åtalsunderlåtelse?

Inte det minsta. Det som har någon form av läsförståelse kan förstå det där.
Citera
2025-05-16, 21:50
Medlem
Citat:
belastningsregistret är något bara Chrippa kan begära ut och inte är en offentlig handling.
Där finns åtalsunderlåtelserna.
Vågar han begära ut det och öppna i en live?
Nej alla domar och åtalsunderlåtelser kan du hämta hem på Lexbase
Citera
2025-05-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Du ger inte dom som pratar på andra sidan samma rymliga förklaringar. Utan kallar dom ofta för lögnare eller hjärntvättade ufon, så varför ska du inte stå för att du ljög om att du visste?

Varför ska jag ge dig exempel på om Chrippa ljugit? Du påstår ju att han bara ljuger. Om du säger när du anklagat honom för skit utan att det finns skäl så kan jag berätta när han faktiskt ljugit.

Ursäkta. Om du inte orkar hålla dig uppdaterad finner jag inte mening att diskutera med dig.

Jag anklagar Chrippa för att ljuga när jag vet att han gör det.
Citera
2025-05-16, 21:54
Medlem
Citat:
Nej alla domar och åtalsunderlåtelser kan du hämta hem på Lexbase

Ska kolla upp det.
Citera
2025-05-16, 21:56
Medlem
Citat:
Det är väl ännu mer otroligt att ni kan ha papper från myndigheter men som ni inte klarar att läsa korrekt.

Ska vi anta att någon som arbetar med detta kan läsa och förstå?
Citera
2025-05-16, 21:59
Medlem
som jag skrev tidigare. man använder inte ord som bror. och nu kom det fram att det var ju en brusha. skräp hänger med skräp. pundar bröder såklart. snacka om livet på botten.
Citera
2025-05-16, 22:03
Medlem
Citat:
Att vissa saker har lagts ner pga åtalsunderlåtelse.
Mordhot mot Anjso barn.
Informationen 111-111 fick var att det hade öppnas även jag, men jag får backa från det men nu ser ju alla hur det ligger till, och att hoten har fortsatt.
Du vet inte vad du läser. Det handlar i så fall om åtalsbegränsning och inte en åtalsunderlåtelse och du måste läsa båda styckena. En åtalsunderlåtelse registreras som dom. En nedlagd utredning hamnar inte i belastningsregistret.
Du babblar på som den okunniga clown du är. Åtalsunderlåtelse kräver att Chrippa erkänner skuld och går med på åtalsunderlåtelse för att slippa rättegång. Ungefär som när du skriver på fortkörningsböter (och ja, fortkörningsböter hamnar i belastningsregistret). Skriver du inte på drivs det till rättegång.
Citera
2025-05-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ursäkta. Om du inte orkar hålla dig uppdaterad finner jag inte mening att diskutera med dig.

Jag anklagar Chrippa för att ljuga när jag vet att han gör det.
Jag håller mig uppdaterad och du har ljugit, du borde axla det istället för att komma med larviga bortförklaringar.

Nej, du anklagar Chrippa för att ljuga utan att ha minsta bevis för att han gjort det. Att du ljuger har vi ju däremot fått bevis för från din trådkompis.
Citera
2025-05-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ska vi anta att någon som arbetar med detta kan läsa och förstå?
Du har helt klart inte jobbat med detta. Det skuggar inte över dina lögner att du är okunnig. Du ljuger som en blå gris när det passar dig.
Citera
2025-05-16, 22:09
Medlem
Citat:
Jag håller mig uppdaterad och du har ljugit, du borde axla det istället för att komma med larviga bortförklaringar.

Nej, du anklagar Chrippa för att ljuga utan att ha minsta bevis för att han gjort det. Att du ljuger har vi ju däremot fått bevis för från din trådkompis.

Öhhh det har jag gjort så vänligen ha bättre koll.
Jag har skrivit att jag har övertolkat och gått händelserna i förväg.
Hur många gånger ska du behöva läsa det för att fatta.

Åhh det finns bevis. Han själv är största beviset.

Vad är det med dig? Jag anklagar inte dig utan Chrippa. Du har nog svårt att skilja på verkligheten.
Citera
2025-05-16, 22:11
Medlem
Citat:
Du vet inte vad du läser. Det handlar i så fall om åtalsbegränsning och inte en åtalsunderlåtelse och du måste läsa båda styckena. En åtalsunderlåtelse registreras som dom. En nedlagd utredning hamnar inte i belastningsregistret.
Du babblar på som den okunniga clown du är. Åtalsunderlåtelse kräver att Chrippa erkänner skuld och går med på åtalsunderlåtelse för att slippa rättegång. Ungefär som när du skriver på fortkörningsböter (och ja, fortkörningsböter hamnar i belastningsregistret). Skriver du inte på drivs det till rättegång.
Här har vi en flashbackare med huvudet på skaft. Det är så enkelt men verkar ack så jobbigt för trollfabriken att ta fram fakta om hur det egentligen fungerar i verkliga livet.

Tack.

Dessa flashbackare säger sig ha fått information eller blivit uppmanade att lägga ut saker som bara kan komma från inblandade parter i stämplingar, misshandlar, mordhot razzior och så vidare. Endera ljuger dom medvetet eller får berättat för dig och får en genomgång över hur dom ska tolka text och sprider informationen utan att faktakolla först, för att dom så gärna vill ha kvar kontakten med läckan.

Nåt som förvånar mig är att Elisabeth Massi Fritz inte förstår definitionen av åtalsunderlåtelse.
Senast redigerad av Pallal 2025-05-16 kl. 22:15.
Citera
2025-05-16, 22:13
Medlem
Citat:
Öhhh det har jag gjort så vänligen ha bättre koll.
Jag har skrivit att jag har övertolkat och gått händelserna i förväg.
Hur många gånger ska du behöva läsa det för att fatta.

Åhh det finns bevis. Han själv är största beviset.

Vad är det med dig? Jag anklagar inte dig utan Chrippa. Du har nog svårt att skilja på verkligheten.
Du övertolkade inte du gjorde som du brukar, du ljög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in