2025-05-16, 20:58
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Gravity pull tillbaka under 104. Ser svårt ut att nå 105.

Jag är lite nyfiken på din short på mstr. Ligger du plus eller back för tillfället?
Citera
2025-05-16, 21:03
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Jag är lite nyfiken på din short på mstr. Ligger du plus eller back för tillfället?

Det är en put för juni. Back men det kan svänga snabbt. Tror jag ser breakeven på den om bitcoin droppar under 100. ponziStrategy lever förvisso sitt eget liv med så den kanske tar ATH när bitcoin rasar, vem vet?

Gick in en hel del deg där idag: https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/1944297/mstr5r-300sg

Bra hedge för er som sitter på bitcoin om inte annat.
Citera
2025-05-16, 21:17
Medlem
Citat:
Det är en put för juni. Back men det kan svänga snabbt. Tror jag ser breakeven på den om bitcoin droppar under 100. ponziStrategy lever förvisso sitt eget liv med så den kanske tar ATH när bitcoin rasar, vem vet?

Gick in en hel del deg där idag: https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/warranter-torg/om-warranten.html/1944297/mstr5r-300sg

Tack för bra tips!

Verkar vara billigare (avgiftsmässigt) än att shorta BTC som jag har gjort tidigare.
Citera
2025-05-16, 21:22
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Tack för bra tips!

Verkar vara billigare (avgiftsmässigt) än att shorta BTC som jag har gjort tidigare.

Ja, den är billig att gå in i nu. God potential för en tenbagger inom en månad, men kan såklart även bli 0.

Ser man till bitcoins utveckling i slutet av januari genom hela februari så är ett ras till 85-90 såklart ingen omöjlighet. Var väl nån Cramer som X-jinxade allt då eller?
Citera
2025-05-16, 21:35
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:

Låter som ett vansinnigt bet.
I synnerhet som polisen verkar nappa.. 💖
Citera
2025-05-16, 21:36
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Gravity pull tillbaka under 104. Ser svårt ut att nå 105.

Hehe du är Stopp.Belaggs direkta motpol, han är alltid bullish, du är alltid bearish
Citera
2025-05-16, 21:41
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Låter som ett vansinnigt bet.
I synnerhet som polisen verkar nappa.. 💖

Ja, visst är det risky - men samtidigt topp-reward om det går hem.

Varför skulle bitcoin inte kunna trilla ner till 85-90 inom 1-2 veckor och dra med sig Strategy x torktumlare = ~250 kurs = 5 kr per put
Citera
2025-05-16, 21:41
Medlem
Citat:
Ja, den är billig att gå in i nu. God potential för en tenbagger inom en månad, men kan såklart även bli 0.

Ser man till bitcoins utveckling i slutet av januari genom hela februari så är ett ras till 85-90 såklart ingen omöjlighet. Var väl nån Cramer som X-jinxade allt då eller?

Hittade några spännande säljwarranter även för Tesla, this can be fun! Får vi ett dubbelt kursras där så finns möjligheter till en riktig sommarjackpot =)

Nåja, troligen lite off topic så tar eventuella diskussioner i rätt trådar, men - återigen - tackar hjärtligt för bra tips!
Citera
2025-05-16, 22:29
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Hittade några spännande säljwarranter även för Tesla, this can be fun! Får vi ett dubbelt kursras där så finns möjligheter till en riktig sommarjackpot =)

Nåja, troligen lite off topic så tar eventuella diskussioner i rätt trådar, men - återigen - tackar hjärtligt för bra tips!

Du är bara för mycket..
Får tips om shorts på mstr av en Tesla bull och lyckas hitta en spännande säljwarrant på Tesla..

Nu är det min tur att gapskratta.

Ont, så ser det vettigt ut på Bitcoinfronten.
Citera
2025-05-16, 22:38
Medlem
Citat:
Du är bara för mycket..
Får tips om shorts på mstr av en Tesla bull och lyckas hitta en spännande säljwarrant på Tesla..

So what? Att man delar analys på ett plan betyder knappast att man måste göra det på ett annat. I synnerhet inte när det kommer till aktiehandel.
Citera
2025-05-16, 22:43
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Du är bara för mycket..

Nu har jag ju faktiskt även säljwurre på Tesla

Hedge kallas det

Nåja, ser allmänt svagt ut för bitcoin - en rätt trött vecka har det varit. Mer energi nästa vecka kanske - eller så blir det botten ur
Citera
2025-05-16, 22:52
Medlem
EgoistNs avatar
Så gör jag vid roulettbordet. Hedgar mina insatser på rött genom att spela grönt.

Jag brukar gå plus minus noll…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in