2025-03-14, 22:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
En märklig artikel. I faktarutan dyker upp en bonuspappa till Leo som tydligen också sagts upp. Väldigt märklig övergång.
Ja
Detta ska stå på första raderna!
Styvpappa (bara det undrar man över) Adam Wais som har haft en process och vunnit och nu har de startat bolag tillsammans.
Detta var bara att upplägg för att unge herr Giertz skulle få ett flott boende
Usch
Senast redigerad av popll 2025-03-14 kl. 22:04.
Citera
2025-03-14, 22:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Det skriver han ju också: (FB) Leo betalar 90 000 kr /mån i 2:a hand för en trea
Okej tack
Mina två inlägg överflödiga
Citera
2025-03-14, 22:09
Medlem
Masingas avatar
Tror han försökte göra en "hustling" men när det inte gick som han trodde så gråter han ut i media.
Citera
2025-05-16, 17:54
Medlem
Nu har han fått hyran sänkt till 27.000kr/mån och ska få tillbaka 1,4 miljoner som han redan har betalat i hyra:

https://www.dn.se/ekonomi/leo-giertz-sankte-sin-hyra-med-63-000-i-manaden/

Är det någon som vet om han släkt med "kändisarna" Caroline och Simone Giertz?
Citera
2025-05-16, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Nu har han fått hyran sänkt till 27.000kr/mån och ska få tillbaka 1,4 miljoner som han redan har betalat i hyra:

https://www.dn.se/ekonomi/leo-giertz-sankte-sin-hyra-med-63-000-i-manaden/

Är det någon som vet om han släkt med "kändisarna" Caroline och Simone Giertz?

Det är min mamma och min syster!
Citera
2025-05-16, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Synd bara att det slutar med rättegångskostnader på flera hundra tusen kronor som vi skattebetalare får betala.

Både hyresvärden och hyresgästen borde skämmas som överlåter kostnaden till oss övriga medborgare som inte har något med saken att göra.

Rättegångskostnaderna ersätts inte av staten för den här typen av tvister.
Citera
2025-05-16, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Hej Leo!

Hur har det gått med denna tvist?

Ganska bra ändå! Vann över Länsförsäkringar i tingsrätten om besittningsskyddet och hovrätten ville inte ta upp deras överklagan. Tror inte HD väljer att ta upp det om de överklagar hovrättens beslut, domen från tingsrätten är skriven väldigt i linje med prejudikatet från HD redan.

Förlikade nyligen med Convendum också, så nu bor jag kvar och är glad.
Citera
2025-05-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argumentera
Tror inte ett smack på att dom vill hjälpa andra, dom vill själva komma överlägenheter och sedan få ersättning för att inte ta över den!!

Vi hjälper hundratals personer med den här typen av tvister i dagsläget.
Citera
2025-05-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Synd bara att det slutar med rättegångskostnader på flera hundra tusen kronor som vi skattebetalare får betala.

Både hyresvärden och hyresgästen borde skämmas som överlåter kostnaden till oss övriga medborgare som inte har något med saken att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av leogiertz
Rättegångskostnaderna ersätts inte av staten för den här typen av tvister.
Tänkte nog mest att det förutom ett civilrättslig ärende senare kan handla om brottmål.
Citera
2025-05-16, 19:52
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leogiertz
Ganska bra ändå! Vann över Länsförsäkringar i tingsrätten om besittningsskyddet och hovrätten ville inte ta upp deras överklagan. Tror inte HD väljer att ta upp det om de överklagar hovrättens beslut, domen från tingsrätten är skriven väldigt i linje med prejudikatet från HD redan.

Förlikade nyligen med Convendum också, så nu bor jag kvar och är glad.

Tack för svaret. Tror du att detta är slutet för blockuthyrning genom företag som Convendum?
Citera
2025-05-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Är det inte billigare om Länsförsäkringar lejer detta ärende till nån babbe? Då slipper de brillormen sen.

Länsförsäkringar ett kundägt försäkringsbolag så jag har anledning att tro att deras kontakter med möjliga klivare är högst begränsade.
Citera
2025-05-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Tack för svaret. Tror du att detta är slutet för blockuthyrning genom företag som Convendum?

Ja, Convendum har, enligt vad jag har förstått, beslutat att lägga ner den här verksamheten men låter de som har kontrakt med dem bo kvar. Ändå snyggt hanterat av dem.

När det kommer till andra aktörer så kör vissa på men det är många som går i konken nu. Kan man hyra en sån här lägenhet nu finns det ju en ganska god möjlighet att göra samma grej som jag. Om ni vill få hjälp av oss professionellt med det så kan du ange koden flashback4life så får du lite rabatt. Haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in