2025-05-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Kjell
Då känner du nog inte till hur Jonas är som person.
Och hur menar du att han ska pensionera sig utan pengar?
Han gör vad som krävs för att leva i lyx och det kommer han göra tills han dör oavsett om det burar in han lite då och då i större delen av hans liv!
Till och med Clark blev trött...borde inte han också bli det menar du?
Citera
2025-05-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
Till och med Clark blev trött...borde inte han också bli det menar du?

Clark har ju pengar som han kan leva på till skillnad från Jonas….

Dessutom har han sin familj att försörja
Citera
2025-05-16, 22:27
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Kjell
Clark har ju pengar som han kan leva på till skillnad från Jonas….

Dessutom har han sin familj att försörja

Jobbigt med alla motgångar nu... Undra vad det kan bli för straff för detta här i Sverige nu ? Risk att han blir dömd genom att brevet fanns i en dator i hans hem samt det faktum att myndigheterna hatar honom. Sen ev straff i Spanien och Portugal... Tung bana!
Senast redigerad av KonstapelKlang 2025-05-16 kl. 22:32.
Citera
2025-05-17, 08:57
Medlem
Det är verkligen tragiskt för hans barn och familj. Jag nästan hoppas att inte får alltför många år.

Skulle tro att det blir fällande dom, allt annat skulle vara en enorm överraskning. Det är inte bara hotbrevet på AppleNotes, det finns en uppsjö av bevis av varierande styrka. Jag skulle vilja säga att följande sammanträffande är så gott som vattentätt. Svårt att bortförklara.

Citerar från Jonas Falk Whatsapp-meddelanden mm , 2025-02-25 12:39 diarienr: 5000-K1275157-23, sid 13 och 14

2.1 2023-09-30 ”Kalkyl Fastator”
Nedan visas två meddelanden som Jonas vidarebefordrar till Harriette 2023-09-30. Det första
meddelandet innehåller en skuldkalkyl avseende Joachims bolag Fastator. I meddelandet nämns
totalbeloppet 8.902.143 EUR, räntorna 10,5% och 6,5% plus STIBOR, samt texten ”skadestånd eller
liknande”. Belopp och räntor överensstämmer med innehållet i meddelandet som utpressaren skickar
till Joachim en vecka senare.
Jonas vidarebefordrar även ett meddelande till Harriette där det står att om det hade funnits avtal på
skulden så hade det varit goda chanser att vinna i rätten på de belopp han räknat på, det vill säga minst 8.9 miljoner.

Kalkyl Fastator
Initial skuld 2.2 m Eur. Utlånat i Februari 2009.
Ränta: Baserat på motsvarande Fastators företagsobligationer
utan säkerhet. Dessa ger igenomsnitt 6.5% plus STIBOR.
Stibor är idag drygt 4%. Realistisk årsränta därför 10.5%.
Egentligen ska räntan vara mer då de som köpt obligationer
frivilligt gjort så och dessutom kunna köpa och sälja dessa som
de vill.
Baserat på ovanstående
Lånperiod 14 år
Kapital 2.200.000 EUR
Ränta: 6.702.143 EUR
Total skuld 8.902.143 EUR

Det går även att titta på en annan mängd parametrar, tex: Då
investeringen gjordes när Fastator var i sin linda kan man även
analysera hur substansvärdet för Fastators innehav ökat under
perioden. Detta skulle i så fall ge en väsentligt högre skuld.
Ovanstående belopp innebär givetvis inga förseningsavgifter,
skadestånd eller liknande. Med ”Stureplanstänk” så är det
mycket lågt räknat. Hade pengarna lånats in från Stureplan så
hade såväl JK samt bolaget begärts i konkurs för länge sedan.
Jag skulle minst lägga på 30% till för motsvarande.
Så mellan 9 till 12 m EUR totalt.

2023-10-07 mottar Joachim hot från utpressaren (Hickhock45) för första gången. I det första
meddelandet han mottar skrivs bland annat:
”Baserat på beloppet du lånat samt tidsperioden så uppgår din skuld idag till 8 902 143 EUR. Detta baseras på att du lånat 2 700 000 men betalat tillbaka 500 0006 något senare. Räntan är satt till samma ränta som du via bolag gett investerare i företagsobligationer, dvs 6,5% plus STIBOR, dvs 10,5% ränta per år. Observera att detta inte inkluderar eventuella indrivningsavgifter, skadestånd eller likdanande. Du vet själv hur ränta på ränta påverkar en skuld som inte regleras under en lång tidsperiod”.

Meddelandet innehåller exakt samma belopp och räntor, samt texten ”skadestånd eller liknande” som Jonas skickat till Harriette en vecka tidigare.

SLUT CITAT

Och det finns flera liknande exempel.

Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Jobbigt med alla motgångar nu... Undra vad det kan bli för straff för detta här i Sverige nu ? Risk att han blir dömd genom att brevet fanns i en dator i hans hem samt det faktum att myndigheterna hatar honom. Sen ev straff i Spanien och Portugal... Tung bana!
Citera
2025-05-17, 18:58
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX-CPH
Det är verkligen tragiskt för hans barn och familj. Jag nästan hoppas att inte får alltför många år.

Skulle tro att det blir fällande dom, allt annat skulle vara en enorm överraskning. Det är inte bara hotbrevet på AppleNotes, det finns en uppsjö av bevis av varierande styrka. Jag skulle vilja säga att följande sammanträffande är så gott som vattentätt. Svårt att bortförklara.

Citerar från Jonas Falk Whatsapp-meddelanden mm , 2025-02-25 12:39 diarienr: 5000-K1275157-23, sid 13 och 14

2.1 2023-09-30 ”Kalkyl Fastator”
Nedan visas två meddelanden som Jonas vidarebefordrar till Harriette 2023-09-30. Det första
meddelandet innehåller en skuldkalkyl avseende Joachims bolag Fastator. I meddelandet nämns
totalbeloppet 8.902.143 EUR, räntorna 10,5% och 6,5% plus STIBOR, samt texten ”skadestånd eller
liknande”. Belopp och räntor överensstämmer med innehållet i meddelandet som utpressaren skickar
till Joachim en vecka senare.
Jonas vidarebefordrar även ett meddelande till Harriette där det står att om det hade funnits avtal på
skulden så hade det varit goda chanser att vinna i rätten på de belopp han räknat på, det vill säga minst 8.9 miljoner.

Kalkyl Fastator
Initial skuld 2.2 m Eur. Utlånat i Februari 2009.
Ränta: Baserat på motsvarande Fastators företagsobligationer
utan säkerhet. Dessa ger igenomsnitt 6.5% plus STIBOR.
Stibor är idag drygt 4%. Realistisk årsränta därför 10.5%.
Egentligen ska räntan vara mer då de som köpt obligationer
frivilligt gjort så och dessutom kunna köpa och sälja dessa som
de vill.
Baserat på ovanstående
Lånperiod 14 år
Kapital 2.200.000 EUR
Ränta: 6.702.143 EUR
Total skuld 8.902.143 EUR

Det går även att titta på en annan mängd parametrar, tex: Då
investeringen gjordes när Fastator var i sin linda kan man även
analysera hur substansvärdet för Fastators innehav ökat under
perioden. Detta skulle i så fall ge en väsentligt högre skuld.
Ovanstående belopp innebär givetvis inga förseningsavgifter,
skadestånd eller liknande. Med ”Stureplanstänk” så är det
mycket lågt räknat. Hade pengarna lånats in från Stureplan så
hade såväl JK samt bolaget begärts i konkurs för länge sedan.
Jag skulle minst lägga på 30% till för motsvarande.
Så mellan 9 till 12 m EUR totalt.

2023-10-07 mottar Joachim hot från utpressaren (Hickhock45) för första gången. I det första
meddelandet han mottar skrivs bland annat:
”Baserat på beloppet du lånat samt tidsperioden så uppgår din skuld idag till 8 902 143 EUR. Detta baseras på att du lånat 2 700 000 men betalat tillbaka 500 0006 något senare. Räntan är satt till samma ränta som du via bolag gett investerare i företagsobligationer, dvs 6,5% plus STIBOR, dvs 10,5% ränta per år. Observera att detta inte inkluderar eventuella indrivningsavgifter, skadestånd eller likdanande. Du vet själv hur ränta på ränta påverkar en skuld som inte regleras under en lång tidsperiod”.

Meddelandet innehåller exakt samma belopp och räntor, samt texten ”skadestånd eller liknande” som Jonas skickat till Harriette en vecka tidigare.

SLUT CITAT

Och det finns flera liknande exempel.

Ja faktiskt . det ser mörkt ut. Sen det efterkommande som sagt , Spanien & Portugal... Huga inte roligt alls kan bli många år sammantaget ...
Citera
2025-05-18, 09:05
Medlem
Det stod nånstans att hans advokat kan bevisa att han befann sig på Ibiza när hotbreven skrevs (i Barcelona).? Jag har hela tiden tyckt att det verkar konstigt att en så erfaren (läs försiktig) gubbe som Falk skulle tabba sig så.
Citera
2025-05-18, 10:59
Medlem
Kugelberg gjorde ett bra jobb där med routern. Men, det finns en teknisk förklaring till det han påstår.

Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Det stod nånstans att hans advokat kan bevisa att han befann sig på Ibiza när hotbreven skrevs (i Barcelona).? Jag har hela tiden tyckt att det verkar konstigt att en så erfaren (läs försiktig) gubbe som Falk skulle tabba sig så.
Citera
2025-05-18, 11:16
Medlem
Citat:

Håller fullständigt med 👌🏻🙏🏻
Citera
2025-05-19, 21:53
Medlem
Citat:

alla tabbar sig förr eller senare, sen vet jag inte om Falk är så jävla smart som du du tror han är

Ingen som har FUP att lägga upp?
Citera
2025-05-20, 06:28
Medlem
Citat:
alla tabbar sig förr eller senare, sen vet jag inte om Falk är så jävla smart som du du tror han är

Jag vet inte hur smart han är,men jag vet att han är jävligt försiktig. Och jag vet att åklagarna inte drar sig för fulspel,vilket visades i Playa-målet.
Citera
2025-05-23, 19:07
Medlem
Citat:

Jag har tidigare lagt ut delar av detta i mål nr B 109-25 med länk i denna tråd.

Ännu fler handlingar:
https://gofile.io/d/ZB6vOv
Citera
2025-05-23, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Men när man läser sms så verkar Jonas vara helt pank!! Hur sjutton är det möjligt? Jag trodde att han hade undanstoppat.

Bara för att shommen har feta klockor rockar märkes kläder som för den delen kanske visa är äkta en del aaa kopior han har kontakter för sånt också, de smeten som fanns under playan är över det ynka skadeståndet är borta en dyr kärring i drift barn leva upp till sitt namn killen har suttit inlåst i stort sett halva livet veterligen står det att han knappt har råd att gå till tandläkaren ? Är ju bara en glimt
Hur saker är de blacka ena dagen sitter på millar andra är dock inget tvivel om att Falk gjort miljoner och haft det tidigare men nya tider nya generationer osv gör det svårt . Gå så långt att jiddra om gamla skulder från 09. Så det är så det är liksom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in