2025-05-16, 18:35
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-511
https://www.etc.se/story/joakim-medin-aer-fri
"Efter 51 dagar fängslad i Turkiet är Joakim Medin är på väg hem."

Grattis Joakim!

De som sa att han skulle vara där en lång tid hade helt fel.
Citera
2025-05-16, 18:37
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
De som sa att han skulle vara där en lång tid hade helt fel.

Jag trodde/hoppades att de skulle hålla en summarisk rättegång relativt snart och sen slänga ut honom ur landet, typ.

Bara min uppfattning, men speciellt efter första rättegången tolkade jag läget som att Turkiet bara ville markera.

Han hämtades på torsdagskvällen och fördes av polis från fängelset till Istanbul. Där hölls han på en polisstation i väntan på att överlämnas till det svenska konsulatet. Efter vad som ska ha varit omfattande pappersarbete för hans frisläppande har planet nu fått lyfta.

– Målet har varit att han ska föras ut från Turkiet så snabbt som möjligt. I samråd med utrikesdepartementet har vi hållit den informationen i en väldigt snäv krets. Nu när planet har lyft mot Sverige får vi berätta det fantastiska – att Joakim Medin är på väg hem, säger Dagens ETC:s chefredaktör Andreas Gustavsson.
Citera
2025-05-16, 18:38
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Vilka eftergifter har vänsterterroristen nu kostat Sverige?
Citera
2025-05-16, 18:43
Ulf Kristersson på X:

Hårt arbete i relativ tystnad har gett resultat. Den svenske journalisten Joakim Medin är på väg från Turkiet hem till Sverige. Han landar om några timmar.

Jag vill säga tack till de medarbetare på UD som, under utrikesminister Maria Malmer Stenergards ledning, har jobbat intensivt med den här frågan. Tack också till mina europeiska kollegor som har varit behjälpliga i processen.

Men framför allt, välkommen hem Joakim!
'

6:28 pm · 16 May 2025

https://x.com/SwedishPM/status/1923415204542497106
Citera
2025-05-16, 18:43
Medlem
slutaletas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell

Är en ren språngbräda och en möjlighet att tjäna pengar på soffor, reportage och bok. Äntligen har jag blivit någon i andras ögon tänker Medin. Kommer alltid vara en vänsterpajas.
Citera
2025-05-16, 18:44
Medlem
Nu får han snart en skrikande unge, ingen sömn
Citera
2025-05-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Äntligen kanske man slipper se detta nyllet varenda dag på förstasidan
Flyttas över till TV soffor.
Citera
2025-05-16, 18:59
Medlem
gargamel-jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell

Säpo grep väl nån UD-kille och en kurdisk man här nyligen. Kanske nån slags byteshandel?
Citera
2025-05-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ulf Kristersson på X:

Hårt arbete i relativ tystnad har gett resultat. Den svenske journalisten Joakim Medin är på väg från Turkiet hem till Sverige. Han landar om några timmar.

Jag vill säga tack till de medarbetare på UD som, under utrikesminister Maria Malmer Stenergards ledning, har jobbat intensivt med den här frågan. Tack också till mina europeiska kollegor som har varit behjälpliga i processen.

Men framför allt, välkommen hem Joakim!
'

6:28 pm · 16 May 2025

https://x.com/SwedishPM/status/1923415204542497106
Vad kostade kalaset? (Inte blingbling delen, utan vad har vi givit diktatorn i tystnad?)
Citera
2025-05-16, 19:02
Välkommen hem Joakim”, skriver Ulf Kristersson på X.

Kostnad uppgörelse med Erdogan
Senast redigerad av skolpolis 2025-05-16 kl. 19:04.
Citera
2025-05-16, 19:09
Medlem
Citat:
Jag trodde/hoppades att de skulle hålla en summarisk rättegång relativt snart och sen slänga ut honom ur landet, typ.

Bara min uppfattning, men speciellt efter första rättegången tolkade jag läget som att Turkiet bara ville markera.

Han hämtades på torsdagskvällen och fördes av polis från fängelset till Istanbul. Där hölls han på en polisstation i väntan på att överlämnas till det svenska konsulatet. Efter vad som ska ha varit omfattande pappersarbete för hans frisläppande har planet nu fått lyfta.

– Målet har varit att han ska föras ut från Turkiet så snabbt som möjligt. I samråd med utrikesdepartementet har vi hållit den informationen i en väldigt snäv krets. Nu när planet har lyft mot Sverige får vi berätta det fantastiska – att Joakim Medin är på väg hem, säger Dagens ETC:s chefredaktör Andreas Gustavsson.

”Joakim Medin är på väg till Sverige, uppger statsminister Ulf Kristersson på X.
Hårt arbete i relativ tystnad har gett resultat. Den svenske journalisten Joakim Medin är på väg från Turkiet hem till Sverige. Han landar om några timmar”‚ skriver Kristersson och fortsätter:
”Jag vill säga tack till de medarbetare på UD som, under utrikesminister Maria Malmer Stenergards ledning, har jobbat intensivt med den här frågan. Tack också till mina europeiska kollegor som har varit behjälpliga i processen”. https://omni.se/a/Jb8Qbb

Sverige Köpt ut honom?
Citera
2025-05-16, 19:15
Medlem
Senast redigerad av Saxwe 2025-05-16 kl. 19:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in