Citat:
Ursprungligen postat av
Sherlock6601
Tittar inte på hans kanal. Däremot lyssnar jag på podden. Det låter lika "cringe" det, men jag kan inte uttala mig då jag inte sett det själv. Att jag gillar Jocke mer än Chrippa beror på hans sätt att prata. Tycker att han uttrycker sig intelligent, verkar vara väldigt kärleksfull och har gjort en lång resa i livet. Men han är säkert långt ifrån fläckfri, vem är det?
Chrippa har aldrig visat i nånting jag sett att han har en enda hjärncell. Men han kanske gör sin resa snart i lugn och ro i en cell, förhoppningsvis.
Men då är det ok då att Chrippa beter sig som en gris eller? Till allmän beskådan. För att hans bror gör det?
Personligen tror jag att Joakim är en "ulv i fårakläder", han är otroligt duktig på att manipulera, ljuga och försöka framstå som det du beskriver dvs. intelligent och kärleksfull.
Om han är kärleksfull så är han nog det endast mot de som står honom närmast, däremot tror jag att han kan bli ett riktigt svin om någon inte tycker/gör som han vill.
Föreslår att du lyssnar på Joakim när han, helt oprovocerat, skäller ut en reporter. Läs gärna den andra artikeln också, där kan du se vad Journalistförbundet ansåg om Joakims utskällning.
https://www.sverigesradio.se/artikel/7331408
https://www.gp.se/kultur/srs-reporter-friad-for-inslag-om-joakim-lundell.3a1eb82f-60f7-4e81-97f2-68d2b62b1c7e
Om Chrippa är otrevlig helt
oprovocerat så är det självklart inte ok, varför skulle det vara det. Däremot har jag full förståelse att han besvarar otrevliga kommentarer med det samma dvs. otrevliga kommentarer.
Ska man sen nämna skattebrott så är Joakim minst lika skyldig, skillnaden är att han fuskar för betydligt högre belopp och gör det i det dolda.
Är fortfarande nyfiken på varför Joakim startade detta drev från första början. Vad var det Chrippa hade gjort som gjorde att Joakim var tvungen att ta det hela offentligt.
I mina ögon är det ett väldigt konstigt beteende, han hade bara kunnat strunta i Chrippa men se det gick ju förstås inte...