2025-05-15, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pianotangent
https://www.expressen.se/noje/joakim-lundell-oppna-utredningen-mot-chrippa/

Gott att hon agerar. En viktig fråga är hur stämplingen hänger samman med kräkets andra ageranden. I mars 2024 hade han utdelat mordhot mot Anjos barn och gett sig på sin brors familj efter låsbytet. Har åklagare inte sett att stämplingen är en stegring av våldet och hot som riktas mot Anjo och Jocki vid denna tid?

Stämplingen är inte, och bör inte utredas som, en enskild händelse. Det är kulmen på en rad aggressioner mot två internetkritiker.

Det vore också mycket lovvärt att utreda vem den här tänka utföraren är, som talar om "tabbe i munnen" som ett möjligt alternativ till att misshandla intill döden. Var vände sig kräket egentligen...? Vilket våldskapital fanns...? Tillhör han nån gruppering (kräket skriver "ni")? Uppvaktades utföraren fler gånger om uppdraget?

Var de egentligen bara oense om prislappen? Föll kanske allt på att kräket saknade cash?

Det förefaller som om det finns fler stenar att vända på.
Citera
2025-05-15, 12:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Citat Expressen:
Vår bedömning är att brott går att styrka. Vi kan inte heller acceptera åtalsunderlåtelse – det är inte anständigt i ett land som Sverige, säger Elisabeth Massi Fritz.

Pallal och ni andra högutbildade jurister/advokater, skynda er att maila Elisabeth M F och berätta att åtalsunderlåtelse minsann inte finns, eller vad det nu det var ni malt om i 711 inlägg......

Bra där J och A att ni står på er!

Nu kan alla experterna få jobba lite och vi andra lite korkade människor får lita på det vi kan läsa oavsett om det kommer från media eller någonannans.

Det är ju självklart att man inte ska få hålla på så som Chrippa och XX har gjort. Det slutar ju inte heller.

Chrippa är ett skolexempel på någon som inte ska hålla på med kriminell bana.
Citera
2025-05-15, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Du ljuger ju, vad har han haft för fixering vid Linnea? allt handlar inte om henne.

Att arbeta med människor som har dött är ett yrke någon måste göra det, du är ju helt rubbad på riktigt.

Pallal verkar dela parets fixering vid att allt handlar om Linnea. Kolla den här tiktoken med följande text:
Citat:
Du önskar det var duuu, så du hatar istället jag vet det 🥸🥸
https://pixeldrain.com/u/tCRnZiew

Han gör nån sorts hundlika, parningsrörelser mot henne, medan hon fnittrar. "Demure", som Pallal vill kalla det, haha...? Det är ju bara ett djupt bisarrt beteende av två vuxna personer.
Citera
2025-05-15, 12:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Gott att hon agerar. En viktig fråga är hur stämplingen hänger samman med kräkets andra ageranden. I mars 2024 hade han utdelat mordhot mot Anjos barn och gett sig på sin brors familj efter låsbytet. Har åklagare inte sett att stämplingen är en stegring av våldet och hot som riktas mot Anjo och Jocki vid denna tid?

Stämplingen är inte, och bör inte utredas som, en enskild händelse. Det är kulmen på en rad aggressioner mot två internetkritiker.

Det vore också mycket lovvärt att utreda vem den här tänka utföraren är, som talar om "tabbe i munnen" som ett möjligt alternativ till att misshandla intill döden. Var vände sig kräket egentligen...? Vilket våldskapital fanns...? Tillhör han nån gruppering (kräket skriver "ni")? Uppvaktades utföraren fler gånger om uppdraget?

Var de egentligen bara oense om prislappen? Föll kanske allt på att kräket saknade cash?

Det förefaller som om det finns fler stenar att vända på.

Jag är glad att jag inte gav mig in och skrev just det som du skrev nu men har tänkt så länge.
Det blev så mycket bättre när det kommer från dig.

Det finns en röd tråd som Chrippa själv lagt ut och det är bara att följa den baklänges.
Citera
2025-05-15, 12:53
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nu kan alla experterna få jobba lite och vi andra lite korkade människor får lita på det vi kan läsa oavsett om det kommer från media eller någonannans.

Det är ju självklart att man inte ska få hålla på så som Chrippa och XX har gjort. Det slutar ju inte heller.

Chrippa är ett skolexempel på någon som inte ska hålla på med kriminell bana.

Du påstod att utredningen redan återuppgagits.
Citera
2025-05-15, 12:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Tack!

"I handlingen, en begäran om överprövning, radas flera omständigheter upp. Enligt advokat Elisabeth Massi Fritz är uppgifterna ”sammantaget” tillräckliga för att ärendet skulle kunna nå fällande dom.

– Vår bedömning är att brott går att styrka. Vi kan inte heller acceptera åtalsunderlåtelse – det är inte anständigt i ett land som Sverige, säger Elisabeth Massi Fritz.

– Vi kan ju inte stå och titta på och låta två målsäganden utsättas för allvarliga brott?

Advokaten menar bland annat att det ”framstår som osannolikt” att hennes klienter skulle genomgå en förundersökning och brottsmålsprocess ”för att på falska grunder anklaga de misstänkta”.

En begäran om överprövning - precis vad jag antog och inte att det redan är återupptaget som 111-111 påstår.

Sedan kan vi inte döma människor utifrån att någon anser det osannolikt att andra ljuger. Brott skall bevisas.

Uppenbart att Massi Fritz enbart gör sitt jobb och går på den linje hennes klienter önskar - som vilket bra målsägandebiträde som helst.

Jag har läst att det är återupptaget. Jag vill bara säga det. Så vi får se vem som har helt rätt. Du eller jag.
Citera
2025-05-15, 12:57
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Jag har läst att det är återupptaget. Jag vill bara säga det. Så vi får se vem som har helt rätt. Du eller jag.

Rätt enligt vad den kan styrka!
Citera
2025-05-15, 12:58
Avstängd
Citat:
Du påstod att utredningen redan återuppgagits.

Korrekt. Jag har läst det.
Igen, vi får se om du eller jag har rätt.

Jag vet i varje fall att det är många av er som ihärdigt har påstått att det aldrig har ägt rum någon planering kring grov grov misshandel.

Killen som skulle utföra detta är säkerligen helnöjd med att Chrippa inte är supersmart. Allt fanns ju i mobilen.
Mer har tillkommit.

Jag kommer inte att diskutera mer med personer som inte förstår utan hittar på i sin iver att skydda Chrippa.

Skönt att det är på gång.
Senast redigerad av 111-111 2025-05-15 kl. 13:00.
Citera
2025-05-15, 13:12
Medlem
Citat:
Pallal verkar dela parets fixering vid att allt handlar om Linnea. Kolla den här tiktoken med följande text:

Han gör nån sorts hundlika, parningsrörelser mot henne, medan hon fnittrar. "Demure", som Pallal vill kalla det, haha...? Det är ju bara ett djupt bisarrt beteende av två vuxna personer.

Ja vad ska man säga 2 vuxna människor som håller på såhär, helt rubbat.
Citera
2025-05-15, 13:19
Avslutad
Citat:
Korrekt. Jag har läst det.
Igen, vi får se om du eller jag har rätt.

Jag vet i varje fall att det är många av er som ihärdigt har påstått att det aldrig har ägt rum någon planering kring grov grov misshandel.

Killen som skulle utföra detta är säkerligen helnöjd med att Chrippa inte är supersmart. Allt fanns ju i mobilen.
Mer har tillkommit.

Jag kommer inte att diskutera mer med personer som inte förstår utan hittar på i sin iver att skydda Chrippa.

Skönt att det är på gång.

Eller tvärtom? Varför döma innan rätten sagt sitt? Chrippa skall dömas av Svenskt Rättsväsen INTE någon "jag vet allt" på Flashback. Lugna dig, sitt ner i båten
Citera
2025-05-15, 13:22
Avslutad
Citat:
Tack!

"I handlingen, en begäran om överprövning, radas flera omständigheter upp. Enligt advokat Elisabeth Massi Fritz är uppgifterna ”sammantaget” tillräckliga för att ärendet skulle kunna nå fällande dom.

– Vår bedömning är att brott går att styrka. Vi kan inte heller acceptera åtalsunderlåtelse – det är inte anständigt i ett land som Sverige, säger Elisabeth Massi Fritz.

– Vi kan ju inte stå och titta på och låta två målsäganden utsättas för allvarliga brott?

Advokaten menar bland annat att det ”framstår som osannolikt” att hennes klienter skulle genomgå en förundersökning och brottsmålsprocess ”för att på falska grunder anklaga de misstänkta”.

En begäran om överprövning - precis vad jag antog och inte att det redan är återupptaget som 111-111 påstår.

Sedan kan vi inte döma människor utifrån att någon anser det osannolikt att andra ljuger. Brott skall bevisas.

Uppenbart att Massi Fritz enbart gör sitt jobb och går på den linje hennes klienter önskar - som vilket bra målsägandebiträde som helst.

Och i slutet av dagen, är det ju tur att det finns utbildade människor som kommer utreda detta och inte de som jobbar på Flashback.
Citera
2025-05-15, 13:28
Avslutad
Citat:

Cringe, som min tonåring skulle säga.
(H-n har ju hjärnceller)
Det enda jag kan tänka är att - herregud, det finns barn som kommer se detta, hur en 36-årig karl beter sig online, v a r e n d a dag....!!
Att L gör det, är hon ju inte ensam om, influencer-wannabees ser ut så där typ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in