2024-06-23, 20:14
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Klippet visar allt tydligt nog. Det finns ingen knuff.
Det är svårt att se för sekunden när det eventuellt knuffas då är både hans hand och kvinnan på filmen utanför bild så att säga. Går alltså inte helt säkert att avgöra med det youtubeklipp som länkades till, men kanske filmade nån mer konserten från ett annat håll och då är det tydligare?
Citera
2024-06-23, 20:16
Medlem
fnskls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
I slutet på videon japp. Men det såg inte så värst våldsamt ut dock? Men bandet säger "vänta vänta vänta" i slutet på låten och märker nog att ena tjejen har fått ont.

Ja tjejen skadade sig uppenbarligen. Men knappast en misshandel. Och svårt att säga hur hon skadade sig? Hon kan ju t.ex. snubblat på en sladd eller sin egen fylla…
Citera
2024-06-23, 20:43
Medlem
Jordgubbes avatar
Om det ska kallas knuff måste jämfota-dansen dessförinnan räknas som grovt självskadebeteende.
Citera
2024-06-23, 21:04
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Kommer ihåg när jag själv och andra drog upp på scener när det var punkspelningar på 90-talet, man stod där och lallade och då kom ofta en vakt eller scennisse och med båda händerna och med kraft tryckte iväg en från scenen så man flög ut i publiken.
Men det ser ut som tjejen ramlar ut med sidan, svårt att landa bra då.

Jag själv skadade knät för 4 år sedan, jag halkade på vått gräs och ramlade framåt rakt ner på knä med benen under rumpan, det knät är fortfarande dåligt, så det behövs inga höga fall för att skada sig.

Jag kastades själv ner från scenen på Bergslagsrocken i Fagersta -94 av en vakt och bröt armen så att jag fick vara sjukskriven från jobbet. Landade också på skallen när jag stagedajvade på Bolt Thrower i Eskilstuna tidigt 90-tal och fick ledas ut men kvicknade snart till och sprang in och tog mig fram till scenkanten igen. Det var tider det.

Men den här händelsen ser inte så brutal ut som jag först trodde. Då både tjejerna och han som kastar/knuffar/leder ner dem kliver upp ganska lätt så kan inte scenen vara så värst hög. Så det var nog mer ett olyckligt fall som skadade henne. Tveksamt dock varför han skulle ingripa då han inte verkar ha någon officiell koppling till vare sig bandet eller klubben, så jag tycker det är rätt att han blev dömd för han hade ingen befogenhet att ta bort någon från scenen.
Citera
2024-06-23, 21:22
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
VA?! Klippet visar tydligt att han inte knuffar någon överhuvudtaget. Han bara leder dom ner för scenen och det sker mjukt och försiktigt. Sen att hon är alkoholpåverkad och skadar sig själv borde inte han straffas för.

Vad är det för pasajeri att han ens dömdes?! Det kan vara den mest patetiska och felaktiga domen jag har hört talas om.

Vilken tid i videon? Låten var så dålig att jag inte pallar gå igenom den.
Citera
2024-06-24, 00:52
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Vilken tid i videon? Låten var så dålig att jag inte pallar gå igenom den.
3:32
Citera
2024-06-24, 12:31
Medlem
NordicNewsOutlets avatar
Mer info om gärningsmannen.

https://nordfront.se/vansterextremist-atalas-for-kvinnomisshandel
Citat:
Vänsterextremisten Axel Jonsson har tidigare åtalats för våldsamt upplopp i samband med att han försökte förhindra en 1 maj-demonstration i Kungälv. Nu åtalas han för misshandel av en för honom okänd kvinna.
Citera
2025-05-16, 17:27
Medlem
fnskls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NordicNewsOutlet
Mer info om gärningsmannen.

https://nordfront.se/vansterextremist-atalas-for-kvinnomisshandel

Han blev med all rätt friad i hovrätten tack vare filmen som kom fram i denna tråden.
Citera
2025-05-16, 20:05
Medlem
Fattar inte varför dessa brudar skulle upp på scenen och hoppa omkring mitt bland det spelande bandet.
De måste ha varit bra så berusade. Tycker inte man ser någon misshandel på filmen, mannen
verkar leda tjejerna av scenen. Möjligt att den första tjejen kunde ha snubblat, men man ser inte händelsen så väl.

Tycker tjejerna förstörde för bandet (och kanske för publiken) med sitt uppförande under konserten.

Men det är synd att den ena tjejen fick sådana skador på knäet.
Citera
2025-05-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnskl
Han blev med all rätt friad i hovrätten tack vare filmen som kom fram i denna tråden.

Hade varit klädsamt om Nordfront uppdaterade sin artikel.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in