Citat:
Ursprungligen postat av
vinter-natt7
Och både han och hans pappa, kanske också mamman det minns jag inte nu, säger emot sig själv flera gånger.
Men de har den där typen av självgodhet som vissa intellektuella och välbeställda har; en överlägsenhet som nästan blir skrattretande när de sitter i det underläge de gör i det här fallet.
Och Måns kanske lurar människor som inte kan något om droger och problematiken med dessa, hur det förändrar humör osv konstant, inte bara i stunden, men både rätten och många av oss andra vet tillräckligt för att inte gå på hans förskönande.
Jag vet precis vad du menar, en slags självgodhet och inbillad överlägsenhet. Tydligt att de varit helt oförberedda på vilka slags frågor C s advokat skulle komma att ställa och hur dom borde svara på dom.
Man hade ju verkligen kunnat tänka sig att dom borde varit mer förberedda på frågor om droger men nej, istället får dom sig själva att framstå som djupt okunniga och överslätande. Hade ju räckt att googla om att vara anhörig till en missbrukare i förväg och läst på lite, kanske sagt saker som ”m är min vår och vi vill honom såklart allt gott, vi arbetar tillsammans som ett team för att han ska ta sig ur det här och har tagit bästa möjliga hjälp för att förhindra ett återfall” men neeeeej istället kommer det påståenden som att det inte aaaaalls finns någon oro för ett eventuellt återfall, herreguuuuud, det är oooootänkbaaaaaaart.
Han har loooooovat att aldrig röra droger igen och han är så pålitlig så! Är lögner, svek och manipulation en del av ett missbruk? Jaha? Nej, det visste jag inte. Men M, honom behöver man inte vara orolig för.