2025-05-16, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Visst var det så att hon inte kunde plocka undan farliga maskiner i samma program utan hellre lät dem ligga framme som fara för sina barn bara för att lägga skugga på Måns? Olämplig vårdnadshavare.

Nu var det ju iofs M som hade lekt med de farliga maskinerna. Han är ju inget barn, han borde plocka undan efter sig själv.
Citera
2025-05-16, 15:49
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det är ingen som pratar om något alls här som kan vara viktigt, eller till och med sant, om det kommer från Måns eller hans sida.
Det verkar vara förbjudet område.
Uppenbarligen är MZ lite som Voldemort i Harry Potter i det avseendet: den vars åsikter inte får nämnas... Eller så framställs de i princip som lögner. Kommer du ihåg metermåttet? Det måste vara en lögn om han själv säger att han är 1,81 meter lång...

Det är intressant att de istället fullt ut litar på någon de känner ännu mindre, och som fram till mars fortfarande hade tillägget ”Professional Pretender” i sin Instagram-bio... En sådan person talar sannerligen aldrig osanning, särskilt inte om det kan vara till ens egen fördel...

Åh, nu är jag arg igen. Kanske är det för att någon vill få tyst på mig? Sluta nu, inte på långa vägar...
Citera
2025-05-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Självklart förstår du att hon inte bara avser ett gemensamt konto för barnens kläder utan för generella utgifter som familjen har. Nämner bland annat saker till skolan, skoluniformer. Hon säger dessutom att renoveringarna specifikt är för ”the house in the UK”

Jag tror han låtsas vara chockad för att hon ska framstå som oärlig och att hon utnyttjat honom. Det är dock osannolikt att två personer som dels är gifta men också fyllt i dokument gällande migration och folkbokföring inte pratat om vad man tjänar i det ena landet vs det andra

Det är inte ett problem att C får skörda frukterna av M s arbete. Så funkar ekonomisk delning vid skilsmässa.
Hon har två the house in the Uk. Och Måns har ett. Du har ingen aning om vilket hon syftar på av dem.

Hon har ju varit oärlig och utnyttjat honom. Han har betalat det mesta i familjen (vilket tydligen var dyrt) samtidigt som han har försökt att hjälpa till och fixa jobb till henne. Om han då samtidigt visste hur mycket hon tjänade så är han ju oerhört generös, eller hur?

Med skörda frukterna av hans arbete menade jag inte ekonomiskt, utan att hon fick barnen till Uk, bland annat för att hon varit mer med dem. Medans han jobbade.
Han får betala dubbelt medans hon både kan äta upp kakan och ha den kvar.
Citera
2025-05-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Jag har inte hört allt ännu och jag har inte hört det i detalj, men det är en sak som har fastnat hos mig och jag är chockad över att ingen här verkar ha kommit på det.

Påståendet att A inte tyckte om att gå i skolan i Storbritannien och hatade sina lärare. Att han förmodligen till och med fick rådet att gå kurser i självförtroende etc. Däremot verkade han ha tinat upp fullständigt i Sverige och var som ett blomstrande liv i jämförelse.

Jag vet inte om ni har barn, men i den åldern tycker jag att det säger en hel del, för de låtsas inte. Känslorna de visar är fortfarande genuina. Så det har inte direkt något med överlevnad att göra som ni pratar om här. Men det har uppenbarligen mycket att göra med barnens livskvalitet och vad det gör med deras självkänsla.

Barn är äkta, syns direkt på dem hur de mår. Detta verkar de inte heller tagit hänsyn till. Han var säkert jätteglad med kompisar i samma ålder och så har han fått lämna dem utan att gå färdigt och får inte dela det med sin pappa. Om nu Måns varit så farlig hade väl Ciara i samma veva begärt ensam vårdnad men allt verkar vara bättre bara de får vara i Storbritannien och hon låter honom träffa dem där. Märkligt.
Citera
2025-05-16, 15:57
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Ja, då var det ju synd då att M inte ville ha gemensamt konto så deras pengar kunde gå in där.
Vi har inte heller något gemensamt konto, och konstigt nog sköter vi det ändå. Du kan dela upp det på olika sätt om du vill...
Citera
2025-05-16, 16:01
Medlem
Citat:
Nu var det ju iofs M som hade lekt med de farliga maskinerna. Han är ju inget barn, han borde plocka undan efter sig själv.

Men om det är farligt så gör man väl direkt vad som är nödvändigt!
Citera
2025-05-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Men om det är farligt så gör man väl direkt vad som är nödvändigt!

Ja, nu valde han att inte göra det. Men skyll på C du, det verkar högst ologiskt men kör på.
Citera
2025-05-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Uppenbarligen är MZ lite som Voldemort i Harry Potter i det avseendet: den vars åsikter inte får nämnas... Eller så framställs de i princip som lögner. Kommer du ihåg metermåttet? Det måste vara en lögn om han själv säger att han är 1,81 meter lång...

Det är intressant att de istället fullt ut litar på någon de känner ännu mindre, och som fram till mars fortfarande hade tillägget ”Professional Pretender” i sin Instagram-bio... En sådan person talar sannerligen aldrig osanning, särskilt inte om det kan vara till ens egen fördel...

Åh, nu är jag arg igen. Kanske är det för att någon vill få tyst på mig? Sluta nu, inte på långa vägar...
Ja, det är intressant att man så tydligt kan välja sida med någon som, vågar jag mig påstå, de flesta inte ens kände till för 2 månader sedan. Många här borde fräscha upp minnet med att googla flockbeteende.
Senast redigerad av Lazydell 2025-05-16 kl. 16:10.
Citera
2025-05-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ja, nu valde han att inte göra det. Men skyll på C du, det verkar högst ologiskt men kör på.

Ologiskt att hon måste göra något och som inte ens passar sina egna barn? Ologiskt att inte ta bort farliga saker för sina barn?
Citera
2025-05-16, 16:09
Medlem
Citat:
Eller så var det byggarbetarna som byggt Nannyns hus som lekt med de "farliga maskinerna" Då borde det vara bådas ansvar att ta bort dem.
Citera
2025-05-16, 16:15
Medlem
Citat:
Så du gör precis som C och M. De delade på kostnaderna men den ena tjänade mer så betalade mer. Jag ser inte riktigt vad ditt problem är med att de betalade för olika saker. Jag antar att C också åkte till mataffären ibland, särskilt eftersom M ofta var borta veckor i sträck.

Du menar barnflickan. Har Ciara någonsin handlat, lagat mat, passat sina egna barn?
Citera
2025-05-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Ja, narcissistisk och mästrande. Han är övertygad om att han har rätt och blir käbblig vid flera tillfällen. Efter att ha lyssnat inte bara på vad han säger utan också hur det framförs av honom är jag inte det minsta förvånad över att rätten kallar honom för onyanserad och kategorisk och säger att saker han säger framstår som efterhandskonstruktioner.

On point rätten! Oerhört märkligt också när Måns-Petter hånskrattar när han för frågan om han vet hur kokain ser ut efter att han beskrivit hur Ciara kanske har placerat ut en påse med pulver som inte är kokain. Hjälp.

Alla som tycker det är hemskt att han blir avbokad för att han har en ”svacka i livet” kan ju också lyssna på när han berättar att alla i hans band tog kokain vid ett tillfälle. Så om Måns blir ren så måste han skaffa ett helt nytt band så han får gig igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in