2025-05-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Har lyft det tidigare i tråden men hennes vittnesmål är ett haveri

Hon är helt perspektivlös kring hur det framstår att hon framställer sig själv som barnens viktigaste vuxna, framstår som gränslös och så går hon till attack mot C i sitt vittnesmål om hur länge hon vistats i Sverige.

Hennes trovärdighet är noll

Ja det var humor när hon sa ”so has Ciara” när hon fick frågan om hennes vistelse i Sverige passerat 90 dagar. Tyckte att Måns framstod som narcissistisk när han pratade ”jag har inte haft drogmissbruk utan drogproblem”. Både han och hans mamma har ett väldigt dramatisk sätt att tala på - känns som de tror att alla köper det de säger medan man i verkligheten tänker ”va? va sa han nu?”. Lauren verkar dock ha köpt allt och lite till.
Citera
2025-05-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Finns det några bilder på barnflickan eller vore sånt oetiskt och emot reglerna här? 🤔

Hon är med i programmet Arga Snickaren Flyttar in när de är hos M och C. Finns på TV4play.
Citera
2025-05-16, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Loversingame
Hans lilla knullflicka kanske 🤔

Jag har efter lite betänkande landat i att jag inte tror att det finns en sexuell relation mellan M och hans barnflicka.

Givet att C vetat om M s tendenser och tidigare otrohetsskandaler kan jag tänka mig att hon ställt som ultimatum att barnflickan inte får vara en ung blondin med fasta skinkor

Däremot tror jag att det finns ett visst mått av erotomani hos henne. Behöver inte nödvändigtvis vara så att hon är kär i M men hon har tydligt satt honom på piedestal och sättet hon pratar om sig själv och M i relation till barnen på tyder på en gränslös syn på framför allt sin roll och viktighet i familjen. Det är tydligt att hon saknar insikt i att hon har ett anställningsförhållande till familjen

Personer som utvecklar ett stalkingbeteende har ofta en förvrängd bild av dels hur relationer funkar och vad som räknas som ömsesidighet i en relation men också var gränserna går i olika relationer

Detta att hon pratar om att hon pratar om att hon prioriterar att vara här med barnen istället för att följa lagar och regler kring vistelse säger mig att hon tappat perspektivet för hur engagerad man ska vara i familjen man arbetar med

Samma med att hon om sig själv som en primär vårdgivare och att det vore en katastrof för barnen att förlora tillgången till henne
Citera
2025-05-16, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Jag har inte hört allt ännu och jag har inte hört det i detalj, men det är en sak som har fastnat hos mig och jag är chockad över att ingen här verkar ha kommit på det.

Påståendet att A inte tyckte om att gå i skolan i Storbritannien och hatade sina lärare. Att han förmodligen till och med fick rådet att gå kurser i självförtroende etc. Däremot verkade han ha tinat upp fullständigt i Sverige och var som ett blomstrande liv i jämförelse.

Jag vet inte om ni har barn, men i den åldern tycker jag att det säger en hel del, för de låtsas inte. Känslorna de visar är fortfarande genuina. Så det har inte direkt något med överlevnad att göra som ni pratar om här. Men det har uppenbarligen mycket att göra med barnens livskvalitet och vad det gör med deras självkänsla.

Det finns fortfarande inga som helst bevis för att han inte skulle tyckt om att gå i skolan och hade problem med självförtroendet i England, allt detta är fortfarande bara M s påståenden. Om detta var ett problem borde det ha dokumenterats både av skola, vårdnadshavare, barnflicka

Sluta nu
Citera
2025-05-16, 15:19
Medlem
Citat:
Jag har inte hört allt ännu och jag har inte hört det i detalj, men det är en sak som har fastnat hos mig och jag är chockad över att ingen här verkar ha kommit på det.

Påståendet att A inte tyckte om att gå i skolan i Storbritannien och hatade sina lärare. Att han förmodligen till och med fick rådet att gå kurser i självförtroende etc. Däremot verkade han ha tinat upp fullständigt i Sverige och var som ett blomstrande liv i jämförelse.

Jag vet inte om ni har barn, men i den åldern tycker jag att det säger en hel del, för de låtsas inte. Känslorna de visar är fortfarande genuina. Så det har inte direkt något med överlevnad att göra som ni pratar om här. Men det har uppenbarligen mycket att göra med barnens livskvalitet och vad det gör med deras självkänsla.

Håller med om att det är rätt tydligt när ett barn i den åldern inte trivs men det bör inte påverka hemvisten och det bör definitivt inte betyda att barnet ska bo med en förälder som missbrukar droger och/eller är frånvarande. Om ett barn vantrivs i en skola så byter man skola. Min barn har gått i flera olika skolor och i ett par har de inte trivts så då har vi flyttat dem. Det är inget argument till att de ska bo utomlands.
Citera
2025-05-16, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Ja det var humor när hon sa ”so has Ciara” när hon fick frågan om hennes vistelse i Sverige passerat 90 dagar. Tyckte att Måns framstod som narcissistisk när han pratade ”jag har inte haft drogmissbruk utan drogproblem”. Både han och hans mamma har ett väldigt dramatisk sätt att tala på - känns som de tror att alla köper det de säger medan man i verkligheten tänker ”va? va sa han nu?”. Lauren verkar dock ha köpt allt och lite till.

Ja, narcissistisk och mästrande. Han är övertygad om att han har rätt och blir käbblig vid flera tillfällen. Efter att ha lyssnat inte bara på vad han säger utan också hur det framförs av honom är jag inte det minsta förvånad över att rätten kallar honom för onyanserad och kategorisk och säger att saker han säger framstår som efterhandskonstruktioner.
Citera
2025-05-16, 15:23
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
”Uppenbarligen knappt tar något ekonomiskt ansvar i familjen”. Det framgår tydligt av Cs vittnesmål att hennes pengar går till den gemensamma ekonomin och att hon bekostat omfattande renoveringar på det gemensamma huset, skolmaterial, skoluniformer och dylikt

Du kan också höra henne berätta att hon många gånger efterfrågat ett gemensamt konto för deras utgifter för rättvisans skull

Självklart har hon också haft ett ekonomiskt ansvar för barnens storebror

Du har en omodern syn på ekonomisk fördelning bland par och framför allt när det finns gemensamma barn

Här faller ingen skugga på C över huvud taget. Hur är det här ens ett problem i din och Lazydells gemensamma värld?
Tänk på det, hur ofta måste du köpa nya skoluniformer eller skolmaterial jämfört med mat, vatten, el, telefonkostnader etc.?
Eller de ”omfattande” renoveringarna, hur stora de än må ha varit (som skrivet i det andra inlägget, jag har inte hört allt än), hur ofta händer det? Utan att veta exakt så är min gissning att det kommer att vara en betydligt mindre del.

Och du tänker verkligen anklaga mig för att ha en omodern syn på ekonomisk fördelning när barn är inblandade? Om jag verkligen vore omodern skulle jag nog behöva sluta jobba omedelbart. I mitt äktenskap är det jag som tjänar merparten av vår inkomst. Och jag är en kvinna. Jag har tagit på mig en stor del av kostnaderna för att vi ska kunna ta hand om vårt barn på ett bra sätt. Ändå delar vi fortfarande på kostnaderna, men mindre nu än då. Och även om det vore tvärtom skulle jag inte vilja att min partner stod för alla kostnader. Var är det en omodern åsikt?
Citera
2025-05-16, 15:26
Medlem
Citat:
Tänk på det, hur ofta måste du köpa nya skoluniformer eller skolmaterial jämfört med mat, vatten, el, telefonkostnader etc.?
Eller de ”omfattande” renoveringarna, hur stora de än må ha varit (som skrivet i det andra inlägget, jag har inte hört allt än), hur ofta händer det? Utan att veta exakt så är min gissning att det kommer att vara en betydligt mindre del.

Och du tänker verkligen anklaga mig för att ha en omodern syn på ekonomisk fördelning när barn är inblandade? Om jag verkligen vore omodern skulle jag nog behöva sluta jobba omedelbart. I mitt äktenskap är det jag som tjänar merparten av vår inkomst. Och jag är en kvinna. Jag har tagit på mig en stor del av kostnaderna för att vi ska kunna ta hand om vårt barn på ett bra sätt. Ändå delar vi fortfarande på kostnaderna, men mindre nu än då. Och även om det vore tvärtom skulle jag inte vilja att min partner stod för alla kostnader. Var är det en omodern åsikt?

Så du gör precis som C och M. De delade på kostnaderna men den ena tjänade mer så betalade mer. Jag ser inte riktigt vad ditt problem är med att de betalade för olika saker. Jag antar att C också åkte till mataffären ibland, särskilt eftersom M ofta var borta veckor i sträck.
Citera
2025-05-16, 15:31
Medlem
Ska tillägga också att när de är med i Arga Sickaren så måste de båda hitta en räkning i deras namn för att få tillstånd att gifta sig. C hittar en direkt, men M hittar aldrig någon. Så några räkningar står på henne också uppenbarligen.
Citera
2025-05-16, 15:36
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Så du gör precis som C och M. De delade på kostnaderna men den ena tjänade mer så betalade mer. Jag ser inte riktigt vad ditt problem är med att de betalade för olika saker. Jag antar att C också åkte till mataffären ibland, särskilt eftersom M ofta var borta veckor i sträck.
Nej, vi gör inte samma sak som C och M. Den stora skillnaden mellan oss och dem är att min partners nuvarande inkomst inte på långa vägar räcker för att täcka kostnaderna. C har dock tjänat så mycket själv att det hade varit möjligt att ta på sig mer utan problem. Och ”mer” måste sättas i proportion här.
Citera
2025-05-16, 15:38
Medlem
Citat:
Nej, vi gör inte samma sak som C och M. Den stora skillnaden mellan oss och dem är att min partners nuvarande inkomst inte på långa vägar räcker för att täcka kostnaderna. C har dock tjänat så mycket själv att det hade varit möjligt att ta på sig mer utan problem. Och ”mer” måste sättas i proportion här.

Ja, då var det ju synd då att M inte ville ha gemensamt konto så deras pengar kunde gå in där.
Citera
2025-05-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Ska tillägga också att när de är med i Arga Sickaren så måste de båda hitta en räkning i deras namn för att få tillstånd att gifta sig. C hittar en direkt, men M hittar aldrig någon. Så några räkningar står på henne också uppenbarligen.

Visst var det så att hon inte kunde plocka undan farliga maskiner i samma program utan hellre lät dem ligga framme som fara för sina barn bara för att lägga skugga på Måns? Olämplig vårdnadshavare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in