Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-16, 09:12
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så för att summera lite av intrycken så här långt, är att de flesta hade stuckit utomlands eller deserterat.
På grund av att landet är fullt av folk som har flytt sina länder för att slippa slåss, stämmer det?
De många som vi har som flytt från krig i Sverige skulle knappast stanna kvar och försvara landet,de skulle fegt fly igen till ett bekvämare ställe. De ska aldrig få bli "svenskar" (medborgarskap) de skulle vara opålitliga om kriget kom. Det är sjukt att vi är så snabba att göra asylsökanden till svenska medborgare!
2025-05-16, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Det gör vi ju inte ändå. När politikerna, banker och media vill nått tillräckligt mycket så kör de över folkviljan. Oftast i de mest avgörande frågorna också.
Det är såklart ett demokratiproblem och jag förstår att man som en av 10 miljoner medborgare känner sig ganska maktlös. Ibland är det så att vi har röstat för dessa sakerna gemensamt, exemelvis som privatiseringarna i välfärden. Ingen vill ha det men ändå röstar folk höger. Demokrati kommer ibland med att saker händer utan ens vilja, och då får man ställa upp och mobilisera sig på den fronten. Det är dock ganska stor skillnad på att vi helt plötsligt måste ha en privat parkeringsapp för att parkera, eller att helt plötsligt styr putin över landet och ingenting längre är fritt.
2025-05-16, 09:13
Det kanske inte finns någon mening med det här livet, men jag brukar ändå tänka att livet är som en lök och i det lagret där livet spelar roll så är krig så fruktansvärt korkat.

Till att börja med, vad ska man bråka om och varför? Att jag inte ser likadan ut som någon från Afrika eller en landbit... Sån dumhet att klockorna stannar. För att inte tala om att jag hade tillhört markstyrkorna och med stor sannolikhet dött.

Krig startas av människor med för stora egon, jag tänker inte slåss för det.
2025-05-16, 09:15
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Jag hade frilansat lite grann, kört med någon slags motståndsrörelse.
Antagligen försökt ha ihjäl folk från båda sidor.
Lol-Den var bra,japp-det skulle behövas att döda lite folk här och där 😀
2025-05-16, 09:16
Medlem
Hamsterbolls avatar
Givetvis. Sverige är mitt land, mina förfäders land och mina barns land. Hade kämpat till sista blodsdroppe.
2025-05-16, 09:16
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Först och främst så var det K4 i Arvidsjaur Och för det andra så skulle jag säga, precis som de flesta andra som gjort lumpen, att det otvivelaktigt är en av höjdpunkterna i livet när man blickar tillbaka, vilket ni som aldrig gjort lumpen aldrig kommer att förstå varför eftersom ni är för klena i psyket för att klara mönstringen.

Nu tar du i lite väl mycket. Jag skulle givetvis kämpa för Sverige, men att säga att lumpen var allas höjdpunkt i livet? Då har du inte gjort mycket efter det. Jag tyckte tvärtom att lumpen var slöseri med tid, att sitta fast i en stridsvagn 12 månader.
2025-05-16, 09:21
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så för att summera lite av intrycken så här långt, är att de flesta hade stuckit utomlands eller deserterat.
På grund av att landet är fullt av folk som har flytt sina länder för att slippa slåss, stämmer det?

Jag får inte riktigt ihop ekvationen då jag tycker mig se en stor andel Sverigedemokrater här på FB när jag ser i olika trådar där man kan rösta "Vilket parti kommer du att rösta på" eller "Vilken partiledare är bäst" så är det majoritet SD och JÅ i de flesta graferna.

Och samtidigt är det Sverigedemokrater som ska vilja försvara landet mest utav alla.

https://bulletin.nu/forsvarsviljan-storst-bland-sd-valjare-minst-bland-mp-valjare

Det ser lite annorlunda ut i den här tråden.
2025-05-16, 09:22
Medlem
Utan tvekan.

Ena halvan som skriver nej här är misslyckade individer som endast vill gnälla på samhället för att dom själva har misslyckats. Den andra halvan är ryssrunkare
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Nu tar du i lite väl mycket. Jag skulle givetvis kämpa för Sverige, men att säga att lumpen var allas höjdpunkt i livet? Då har du inte gjort mycket efter det. Jag tyckte tvärtom att lumpen var slöseri med tid, att sitta fast i en stridsvagn 12 månader.
Arvidsjaur här med, 1989. Lång resa från Västerås 😀🇸🇪
Medlem
Nej! Jag går och jobbar som vanligt, det har staten sagt att vi ska göra.
Någon måste ju jobba och betala skatt med så det finns pengar till försvaret.
2025-05-16, 09:35
Medlem
logicss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Vem vet, det skulle kanske bli lite bättre ordning här om Putin tog över och rensade upp allt skit vi har...
du är riktigt rolig du))))
Om du tycker att det är dåligt i Sverige just nu, jämför det med hur det ser ut i ryssland.

https://tinyurl.com/ypy6tw9t

https://tinyurl.com/y5axf7wa
2025-05-16, 09:37
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fader.Runka
Nej för helvete. Kämpa för vad? Bli dödad eller handikappad för livet? Skulle inte ställt upp.

Sen när man sitter utan ben och med förstört ansikte så kommer de fram till att alla vänner och minns inte vad de krigade för.
Va, varför vill du inte bli dödad eller handikappad? Kolla alla som krigar, det måste ju dom vilja. Och de är ju miljoner och du dina gelikar är några tusen, skulle soldaterna ha fel och ni rätt? Ut och kriga med dig nu. Du får frisk luft (så länge c-stridsmedel inte används).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in