Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-16, 08:39
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Att försvara sitt land, sin familj, sina vänner, demokratin och yttrandefrihet och allt annat vi tar för givet i ett fritt västerländskt land är en självklarhet. Du är säkert fortfarande bitter för att du fick avslag på mönstringen för att du är för svag, både fysiskt och psykiskt. Men du kanske skulle må bättre av att ge upp och leva under Putins styre som vi ändå får betrakta som rimligast scenario om vi skulle hamna i krig.
"demokratin och yttrandefrihet" Man måste vara en stor kuksugare för att skriva detta och verkligen tro på det själv. Demokrati och yttrandefrihet? Uhm hallå.

Det finns ord som är bokstavligen förbjudna att säga i detta samhälle så kyss yttrandefrihet adjö och demokrati... Jag har för mig att man ska ha folkomröstning kring viktiga beslut vid en demokrati men ingen folkomröstning hände kring anslutningen till nato så kyss demokrati adjö.

Så vem skyddar man egentligen, politikerna mer eller mindre och höga skatter som man får noll värde av
Senast redigerad av bergsdal 2025-05-16 kl. 08:59.
2025-05-16, 08:42
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Nej, det skulle jag inte.
2025-05-16, 08:44
Medlem
Duvlorts avatar
Så för att summera lite av intrycken så här långt, är att de flesta hade stuckit utomlands eller deserterat.
På grund av att landet är fullt av folk som har flytt sina länder för att slippa slåss, stämmer det?
2025-05-16, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Om Sverige kom i krig för 1000 gången, skulle du kämpa och kriga för sverige?

Om Sverige invaderades, ja.
Om Sverige styrdes av forna kungaätter och ville expandera det Svenska riket, ja.

Att slåss för korruptionen i centraliserade EU i ett annat land, NEJ.
2025-05-16, 08:54
Medlem
Självklart hade man ställt upp. Det är vi i Sverige som ska bestämma vårt egna öde. I fredstid gör vi det med röstsedeln och i krigstid med vapen i hand.
2025-05-16, 08:57
Medlem
Fader.Runkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Självklart hade man ställt upp. Det är vi i Sverige som ska bestämma vårt egna öde. I fredstid gör vi det med röstsedeln och i krigstid med vapen i hand.
Det gör vi ju inte ändå. När politikerna, banker och media vill nått tillräckligt mycket så kör de över folkviljan. Oftast i de mest avgörande frågorna också.
2025-05-16, 08:57
Medlem
Tommycombat18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Om Sverige kom i krig för 1000 gången, skulle du kämpa och kriga för sverige?
ABSOLUT!! Det är en självklarhet. Undrar var de andra skulle söka asyl någonstans då? "Den siste svensken tar flaggan med sig"-i helvete heller,det blir inga sista svenskar. Hade vi varit Ukraina så hade vi varit mycket mera framgångsrikt på försvarsfronten än dom och det inkluderar alla världens vapnen de fått. Vet ni verkligen hur bra försvarssystem Sverige har? 🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪
2025-05-16, 09:00
Medlem
StigEngstroms avatar
Skydda familj och hem mot tex en invaderande ryss. Ja det tror jag.
Slåss för sossarna i ett inbördeskrig? Absolut inte.
2025-05-16, 09:03
Medlem
Ska jag dö för att någon ritat några linjer på en karta? Hell nah
2025-05-16, 09:08
Medlem
plaskets avatar
Jag hade frilansat lite grann, kört med någon slags motståndsrörelse.
Antagligen försökt ha ihjäl folk från båda sidor.
2025-05-16, 09:11
Medlem
grungewhores avatar
Det enda krig jag är villig att delta i, är ett inbördeskrig att rensa ut nuvarande system för att en gång göra oss av med liberaler och marxister.

Det Sverige som är värt att försvara är sedan länge förstört av de sittande. Den indoktrinering som skett i Sverige under sosseriet sedan 1968 måste få ett slut. De marknadsliberaler som sålt ut landet måste bort, räfst och rättarting, och ordning på torpet.
2025-05-16, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasket
Jag hade frilansat lite grann, kört med någon slags motståndsrörelse.
Antagligen försökt ha ihjäl folk från båda sidor.

Jag hade lagt ner all min tid på att utrota folk från MENA länder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in