Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-05-16, 05:57
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrypskyttenSDP
Att försvara sitt land, sin familj, sina vänner, demokratin och yttrandefrihet och allt annat vi tar för givet i ett fritt västerländskt land är en självklarhet. Du är säkert fortfarande bitter för att du fick avslag på mönstringen för att du är för svag, både fysiskt och psykiskt. Men du kanske skulle må bättre av att ge upp och leva under Putins styre som vi ändå får betrakta som rimligast scenario om vi skulle hamna i krig.

Men lägg av, ni krigshetsare skriker er hesa gällande Ryssland gång på gång, men ser inte att fienden redan är här.
2025-05-16, 05:58
Medlem
Galejans avatar
Lol, nej.

Citat:
Sådana som dig borde man skicka ut till frontlinjen först.
Detta är ett av skälen till varför ingen vill kämpa för Sverige. Vem vill försvara sådana som dig, med din attityd? Vem vill försvara ett land som tvingar sina medborgare i döden? Vem vill dö för främlingar, personer som (om man tittar både på Flashback och på samhället i stort) påfallande ofta är dumma i huvudet? Jag struntar väl i om ni hamnar i Gulag. Inte mitt problem.

Nationalstater är mänskligt hittepå. Den svenska flaggan är en bit tyg som inte har större värde än att torka sig i röven med.
Senast redigerad av Galejan 2025-05-16 kl. 06:03.
2025-05-16, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Lol, nej.

Detta är ett av skälen till varför ingen vill kämpa för Sverige. Vem vill försvara sådana som dig, med din attityd? Vem vill försvara ett land som tvingar sina medborgare i döden? Vem vill dö för främlingar, personer som (om man tittar både på Flashback och på samhället i stort) påfallande ofta är dumma i huvudet? Jag struntar väl i om ni hamnar i Gulag. Inte mitt problem.

Nationalstater är mänskligt hittepå. Den svenska flaggan är en bit tyg som inte har större värde än att torka sig i röven med.

Och du är ett resultat av något som borde vart en fläck på ett lakan den natten din far besudlade din mor.

Du är väl medveten om att ca 70% av alla män i landet är villig att slåss för Sverige? Så du tillhör en minoritet, och en underutvecklad sådan.
2025-05-16, 06:38
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Du är väl medveten om att ca 70% av alla män i landet är villig att slåss för Sverige? Så du tillhör en minoritet, och en underutvecklad sådan.
Då räcker det. Jag struntar i vad andra män gör. Ni kan allihopa dö vad mig anbelangar. Faktum är att det hade varit gynnsammast för mig. Mindre konkurrens.

En fråga… När du gjorde lumpen i Boden, som skytt efter vad vi får förmoda, var det din absoluta höjdpunkt i livet? Det känns lite så när man ser dig skriva. Du var arton år och tyckte att du var så himla häftig att det liksom satte ett avtryck i din personlighet för resten av livet, så pass att du nu ser dig själv som ”Krypskytten”?
2025-05-16, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Då räcker det. Jag struntar i vad andra män gör. Ni kan allihopa dö vad mig anbelangar. Faktum är att det hade varit gynnsammast för mig. Mindre konkurrens.

En fråga… När du gjorde lumpen i Boden, som skytt efter vad vi får förmoda, var det din absoluta höjdpunkt i livet? Det känns lite så när man ser dig skriva. Du var arton år och tyckte att du var så himla häftig att det liksom satte ett avtryck i din personlighet för resten av livet, så pass att du nu ser dig själv som ”Krypskytten”?

Först och främst så var det K4 i Arvidsjaur Och för det andra så skulle jag säga, precis som de flesta andra som gjort lumpen, att det otvivelaktigt är en av höjdpunkterna i livet när man blickar tillbaka, vilket ni som aldrig gjort lumpen aldrig kommer att förstå varför eftersom ni är för klena i psyket för att klara mönstringen.
2025-05-16, 06:58
Medlem
Att försvara sitt land vid krig är att försvara mer än bara mark – det handlar om vår frihet, vår demokrati och våra rättigheter.
Och det är en av de skyldigheter man åtar sig som svensk medborgare. Egentligen inte svårare än så.

Vill man tillgodogöra sig fördelarna med att vara medborgare får man också ställa upp på skyldigheterna.
2025-05-16, 07:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Om Sverige kom i krig för 1000 gången, skulle du kämpa och kriga för sverige?

Det finns ju ingen anledning att vänta på att kriget inträder, bara att börja döda Ryssarna redan nu
2025-05-16, 07:02
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Först och främst så var det K4 i Arvidsjaur Och för det andra så skulle jag säga, precis som de flesta andra som gjort lumpen, att det otvivelaktigt är en av höjdpunkterna i livet när man blickar tillbaka, vilket ni som aldrig gjort lumpen aldrig kommer att förstå varför eftersom ni är för klena i psyket för att klara mönstringen.
Korrekt. Jag har givetvis inte gjort lumpen. Inte ens det offrade jag på den gamla horan Svea. Ett framtida krig i Sverige kommer jag att läsa om i Pattaya Chronicle, eller vad lokaltidningen kan tänkas heta? Enbart tvärdumma klappträn stannar och slåss till döden för… det här.

Är det för övrigt inte lite tragiskt att betrakta några månader när man sov i tält och bajsade i skogen i Norrland som en av livets höjdpunkter? Jag menar, om livet peakade när man var arton och torkade sig i röven med en granruska… Är inte det ganska sorgligt att kanske tjugo år senare ännu minnas detta med glädje? Hade inte livet mer att erbjuda än att månaderna med fotsvettiga tonårsgrabbar i skogen framstår som livets främsta moment? Jag ser inte tjusningen.
2025-05-16, 07:14
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorpareBlod
Om Sverige kom i krig för 1000 gången, skulle du kämpa och kriga för sverige?

Ja
2025-05-16, 07:23
Medlem
JoakimBalls avatar
öh.. nej. där det blir det nej.
2025-05-16, 07:24
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
öh.. nej. där det blir det nej.
Bestämt nej?
2025-05-16, 07:26
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Rokossovsky
Att försvara sitt land vid krig är att försvara mer än bara mark – det handlar om vår frihet, vår demokrati och våra rättigheter.
Och det är en av de skyldigheter man åtar sig som svensk medborgare. Egentligen inte svårare än så.

Vill man tillgodogöra sig fördelarna med att vara medborgare får man också ställa upp på skyldigheterna.

Synd att våra "nysvenskar" inte har lärt sig det! De skulle säkert fly direkt till sina farliga hemländer när det börjar osa hett här.
Och vi har ju fått lära oss att det är rasistiskt att vifta med svenska flaggor, sjunga nationalsången och hylla svensk a traditioner. Vem vet, det skulle kanske bli lite bättre ordning här om Putin tog över och rensade upp allt skit vi har...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in