2025-05-15, 23:00
Medlem
BrytaIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Detta har inte med min fråga att göra. De ska se till att barnen får träffa bägge föräldrarna. Jag pratar inte om drogtesten.
PS. Var det inte socialen i Helsingborg som felaktigt anklagade en pojke för sexuella övergrepp och hindrade pappan att träffa sin son i sju år??

Socialtjänsten har inte möjligheten att besluta om umgänge; endast om de behöver omhänderta barn och det krävs mycket för att det ska bli så.
Citera
2025-05-15, 23:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Jag har också den känslan att hon lider av erotomani. Måns utnyttjar det till fullo vilket visade sig i rätten då hon ljög om planterade droger. Gick sådär.

Ja, något sådant måste det ju röra sig om. Man ljuger inte så som hon gjort annars. Eller hävdar att man är ”barnens primära omsorgsperson” och vittnar för att ersätta deras morsa med sig själv

Påståendena om det planterade knarket var ett så fruktansvärt lågt angrepp på C och gjordes enbart för att skapa tvivel. Hon verkar vara extremt okritisk till M och det är tydligt att hon blir pressad och lindar in sig själv i sina påhitt i sitt förhör.
Citera
2025-05-15, 23:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Väldigt skrämmande läsning av många, nu förstår man ju hur många som mår dåligt och är bittra av att själv haft problem med sina fd.
Har misstänkt det länge och idag var det ju ett inlägg här just hur xet betett sig och gjort en massa resor...
Kan inte förstå att man då tar ut hat mot någon annan för att man själv känner sig misslyckad!

Jag känner inte MZ och är ingen fan av honom men tycker hatet härinne är fruktansvärt ,inget han förtjänar.

Väldigt få som vet sanningen och vi härinne tillhör inte dom!
Många borde rannsaka sig själva ,ingen är väl felfri alla gör vi saker vi inte alltid är stolta över.
Uttrycka sig som många gör här ang utseende och sätta diagnoser utan att ha en aning om hur det gått till och vad som hänt det trodde jag knappt hände 2025.Tyvärr väldigt vanligt att bara lyssna på den ena sidan.

Skrev från början att jag hoppades att dom bägge skulle ha kloka ,sansade människor runt sig som kunde hjälpa dom och ge råd i lugn och ro.
Tyvärr blev det inte så! Så dom kunde lösa det på bästa sätt , det handlar ju inte "bara " om en skilsmässa mellan 2 vuxna utan det finns också 2 små barn som behöver båda sina föräldrar.

Alla förtjänar en andra chans enligt mig iaf annars kunde vi fortsätta och bränna folk på bål utan rättegång.

Jag hoppas nu att det lugnar ner sig och att MZ tar tag i sitt beroende och ev lägger in sig på behandlingshem om det är nödvändigt.
Sedan att dom löser regelbundet umgänge med sönerna.

Allting går att lösa det tar bara olika tid att göra det.
Tack! För kloka ord
Skönt att det finns personer som dig kvar kan ha två tankar i huvudet
Barnen älskar bägge sina föräldrar
Personligen hade jag varken velat blanda in social eller rättsväsende. Man kan klara det på egen hand.
Missbruket är det han måste jobba med och kanske även C måste jobba med något
Citera
2025-05-15, 23:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BrytaIs
Socialtjänsten har inget uppdrag att ”yttra sig”. De utreder endast om de får in en anmälan om oro för barn. Om det handlar om tvister i fråga om boende och/eller vårdnad behöver parterna först gå på samarbetssamtal hos familjerätten; en del i socialtjänstens organisation med ett missvisande namn då de inte har någon rätt att bestämma eller besluta något. Först därefter tar tingsrätten upp tvisten. Då ger tingsrätten uppdrag åt familjerätten att göra en utredning med en rekommendation. Därefter tas tvisten upp i rätten igen. Då uppmuntras parterna till medling. Om det inte leder framåt kommer tvisten att dömas av tingsrätten utifrån utlåtanden, vittnen och liknande.
Detta är en process som kan dra ut på tiden, ofta åtminstone ett år.
Okej tack du verkar insatt
Grejen är väl att ev tvist ska avgöras i Storbritannien, vet du hur det är där
Citera
2025-05-15, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Förtalen haglar. Kan inte tolka det som annat än att Ciaras mamma påstår att nannyn lider av erotomani, likt Baby Reindeer.

Hur kommer du till den slutsatsen?
Citera
2025-05-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Att M är ren tillfälligt betyder inte att han är fri från sitt missbruk, det vet du också.
Jag vet inte det. Och det gör inte du heller.
Enligt honom själv var det inte ens ett missbruk. Att välja att tro på en exfru, som uppenbarligen vinner på att utmåla honom som klandervärd, är som sagt ett val. Inte nödvändigtvis sanningen.
Citera
2025-05-15, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Väldigt skrämmande läsning av många, nu förstår man ju hur många som mår dåligt och är bittra av att själv haft problem med sina fd.
Har misstänkt det länge och idag var det ju ett inlägg här just hur xet betett sig och gjort en massa resor...
Kan inte förstå att man då tar ut hat mot någon annan för att man själv känner sig misslyckad!

Jag känner inte MZ och är ingen fan av honom men tycker hatet härinne är fruktansvärt ,inget han förtjänar.

Väldigt få som vet sanningen och vi härinne tillhör inte dom!
Många borde rannsaka sig själva ,ingen är väl felfri alla gör vi saker vi inte alltid är stolta över.
Uttrycka sig som många gör här ang utseende och sätta diagnoser utan att ha en aning om hur det gått till och vad som hänt det trodde jag knappt hände 2025.Tyvärr väldigt vanligt att bara lyssna på den ena sidan.

Skrev från början att jag hoppades att dom bägge skulle ha kloka ,sansade människor runt sig som kunde hjälpa dom och ge råd i lugn och ro.
Tyvärr blev det inte så! Så dom kunde lösa det på bästa sätt , det handlar ju inte "bara " om en skilsmässa mellan 2 vuxna utan det finns också 2 små barn som behöver båda sina föräldrar.

Alla förtjänar en andra chans enligt mig iaf annars kunde vi fortsätta och bränna folk på bål utan rättegång.

Jag hoppas nu att det lugnar ner sig och att MZ tar tag i sitt beroende och ev lägger in sig på behandlingshem om det är nödvändigt.
Sedan att dom löser regelbundet umgänge med sönerna.

Allting går att lösa det tar bara olika tid att göra det.

Ciara har nog gett Måns flera en andra chans.
Citera
2025-05-15, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag vet inte det. Och det gör inte du heller.
Enligt honom själv var det inte ens ett missbruk. Att välja att tro på en exfru, som uppenbarligen vinner på att utmåla honom som klandervärd, är som sagt ett val. Inte nödvändigtvis sanningen.

Jag tror framför allt på tingsrätten som kommit fram till att M förhåller sig onyanserad i frågan om sitt missbruk och att sådant han påstår framstår som efterhandskonstruktioner.

Du behöver söka hjälp för din oförmåga att kunna tänka kritiskt om M. Kanske är det lite erotomani som spökar även här?
Citera
2025-05-15, 23:17
Medlem
BrytaIss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej tack du verkar insatt
Grejen är väl att ev tvist ska avgöras i Storbritannien, vet du hur det är där

Svenska rättsväsendet har jag myyycket erfarenhet av i detta ämne.
England har jag inte koll på alls.
Citera
2025-05-15, 23:22
Medlem
Vilka tjejer har Måns varit otrogen med under de sista åren? Paulina Paow Danielsson vet jag har varit fler ggr men nån mer? 😇
Senast redigerad av clymax 2025-05-15 kl. 23:28.
Citera
2025-05-15, 23:24
Medlem
Rättegången Måns & Ciara på prime Crime, youtube

https://youtu.be/A5rMOwe2x60?si=_cX6xpoh9ZZuo2dC
Citera
2025-05-15, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clymax
Rättegången Måns & Ciara på prime Crime, youtube

https://youtu.be/A5rMOwe2x60?si=_cX6xpoh9ZZuo2dC

Måns-Petter! Mammans vittnesmål var ju underhållande och skrämmande samt inte till Måns-Petters fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in