2025-05-15, 22:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Förtalen haglar. Kan inte tolka det som annat än att Ciaras mamma påstår att nannyn lider av erotomani, likt Baby Reindeer.

Då kan du ju citera något där hon har skrivit eller sagt det, och även länka.
Citera
2025-05-15, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Hahahahhahahahahahahahah ja jag håller med dig om din tolkning och det är inte en helt dum spaning av mamma D

Måste lägga till här. C s mamma har alltså lagt upp en Instagram story med en bild på Jessica Gunning som spelar den galna kvinnan i Baby Reindeer men som också är mycket lik barnflickan till utseendet, med texten :

”@babyreindeer

If you know you’ll know… what a dopplegänger”

Jag tolkar det både som att hon antyder en likhet i utseende och beteende
Citera
2025-05-15, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Tingsrätten:

https://gofile.io/d/6HT5ee

Hovrätten:

https://gofile.io/d/u0wRWt

Vilken lättnad.Puh. Och barnen är i England. Läkningen kan förhoppningsvis börja och lugn och ro kan förhoppningsvis skapas.

Men hur ska Ciara våga resa med barnen till Sverige framledes? Eller barnen själva? Hon måste ju ha NOLL förtroende för hela familjen Zelmerlöw. Jag tror Måns är superdominant. Känslan är ju att han nästan höll ju på att köra över rättsväsendet och underkänna deras dom med råvilja. Inte ens ni går emot mig för då jävlar, typ.

Man hoppas att hämtningen av barnen inte var för traumatisk. Tänk att som barn sitta i lekrummet ( bildligt, jag förstår att den yngre inte är fullt medveten om allt) och vänta på vem av föräldrarna som vinner. Kommer vi bo i Sverige eller England? Kommer vår äldre brorsa bli en bror som vi lever med varannan vecka eller en person vi ser någon/några gånger om året som är vår bror.

Och Kokades det inte väldigt mycket soppa på en spik i överklagadet till Hovrätten? Det fanns ju en hel del bevis som motsade vad de skrev. Och formuleringen av Måns lilla obetydliga festbruk av kokain i Stockholm som barnen aldrig märkt något av.

Hursomhelst, uppslitande historia, men en stor lättnad att det blev detta utfallet och högsta domstolen ser väl inget prejudikat eller grovt rättegångsfel i fallet, får vi hoppas.
Citera
2025-05-15, 22:42
Medlem
Rikskrim08s avatar
Jag tror det är självdestruktivt om Måns driver detta vidare till Högsta domstolen. Det finns inte en chans i världen att de tar upp målet och blir bara en förlängning av lidandet för alla inblandade. Likaså att starta upp förtalsmål kommer att leda till att ännu mer elände kommer upp till ytan och som ska vevas i media och de enda som verkligen förlorar på det är barnen. Och så Måns framtida möjligheter som artist förstås.

Det bästa Måns kan göra nu om han inte vill ha större problem, i en med all sannolikhet kommande vårdnadstvist, är att satsa 100% på sin drogrehabilitering. Det är den enda vägen som kan leda till något bättre.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-15 kl. 22:45.
Citera
2025-05-15, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ska han pendla till barnen?

Ja, det får han ju göra.
Citera
2025-05-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Jag tror det är självdestruktivt om Måns driver detta vidare till Högsta domstolen. Det finns inte en chans i världen att de tar upp målet och blir bara en förlängning av lidandet för alla inblandade. Likaså att starta upp förtalsmål kommer att leda till att ännu mer elände kommer upp till ytan och som ska vevas i media och de enda som verkligen förlorar på det är barnen. Och så Måns framtida möjligheter som artist förstås.

Det bästa Måns kan göra nu om han inte vill ha större problem, i en med all sannolikhet kommande vårdnadstvist, är att satsa 100% på sin drogrehabilitering. Det är den enda vägen som kan leda till något bättre.
Du menar att det blir en förlängning av lidandet för Ciara. De övriga tycker nog lidandet skulle minska. Måns måste nog driva förtalsmål för att ha minsta möjlighet att utöva sitt yrke.
Drogfri är han ju redan (enligt socialens tester).
Tänk vad två synvinklar gör skillnad.
Citera
2025-05-15, 22:53
Medlem
Citat:
Förtalen haglar. Kan inte tolka det som annat än att Ciaras mamma påstår att nannyn lider av erotomani, likt Baby Reindeer.
Jag har också den känslan att hon lider av erotomani. Måns utnyttjar det till fullo vilket visade sig i rätten då hon ljög om planterade droger. Gick sådär.

Dessutom uppfattar nanny sig som en mamma till hans barn och begär vårdnad typ. Sjuk relation mellan Måns och f.d barnflickan. Advokaten hävdade också i överklagan hur viktig nannyn var och symbios.
Senast redigerad av Vipan 2025-05-15 kl. 22:58.
Citera
2025-05-15, 22:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08

Så kommer det nog att bli
Hur vårdnadstvister går till i Storbritannien är en gåta
Hoppas de är så kloka och löser det själv!
Citera
2025-05-15, 22:56
Avslutad
Citat:
Du menar att det blir en förlängning av lidandet för Ciara. De övriga tycker nog lidandet skulle minska. Måns måste nog driva förtalsmål för att ha minsta möjlighet att utöva sitt yrke.

Att M är ren tillfälligt betyder inte att han är fri från sitt missbruk, det vet du också.
Citera
2025-05-15, 22:57
Medlem
BrytaIss avatar
Citat:
Jaa du det är frågan
Rimligtvis borde de beordna de inblandade att lägga upp ett schema som gör att M får träffa sina barn
Socialen är alltid på hugget i sånt
här har de tappat det helt
Pga att hon är britt? Men barnen är halvsvenska.
Varför har inte socialen fått yttra sig? Och alla pappagrupper etc

Socialtjänsten har inget uppdrag att ”yttra sig”. De utreder endast om de får in en anmälan om oro för barn. Om det handlar om tvister i fråga om boende och/eller vårdnad behöver parterna först gå på samarbetssamtal hos familjerätten; en del i socialtjänstens organisation med ett missvisande namn då de inte har någon rätt att bestämma eller besluta något. Först därefter tar tingsrätten upp tvisten. Då ger tingsrätten uppdrag åt familjerätten att göra en utredning med en rekommendation. Därefter tas tvisten upp i rätten igen. Då uppmuntras parterna till medling. Om det inte leder framåt kommer tvisten att dömas av tingsrätten utifrån utlåtanden, vittnen och liknande.
Detta är en process som kan dra ut på tiden, ofta åtminstone ett år.
Citera
2025-05-15, 22:57
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Jag tänker på att Läckberg gick ut och sa att hon har en massa mer information som hon kanske släpper officiellt om det krävs. Så tolkar jag hennes uttalande i alla fall och jag har ingen aning om vad det är men ser bara att om detta sätts igång kommer det att bli en lång följetong som bara leder nedåt för alla parter och som kanske försämrar Måns möjligheter att vara pappa i framtiden. Det som kan förbättra hans möjligheter är att vara drogfri minst 1 år framåt. Återfallsrisken är tyvärr hög första året.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-15 kl. 22:59.
Citera
2025-05-15, 22:59
Medlem
Citat:
Du tycker väl att Måns aldrig mer ska få se sina barn. snacka om hömndlystna här i tråden
Obehagligt

Väldigt skrämmande läsning av många, nu förstår man ju hur många som mår dåligt och är bittra av att själv haft problem med sina fd.
Har misstänkt det länge och idag var det ju ett inlägg här just hur xet betett sig och gjort en massa resor...
Kan inte förstå att man då tar ut hat mot någon annan för att man själv känner sig misslyckad!

Jag känner inte MZ och är ingen fan av honom men tycker hatet härinne är fruktansvärt ,inget han förtjänar.

Väldigt få som vet sanningen och vi härinne tillhör inte dom!
Många borde rannsaka sig själva ,ingen är väl felfri alla gör vi saker vi inte alltid är stolta över.
Uttrycka sig som många gör här ang utseende och sätta diagnoser utan att ha en aning om hur det gått till och vad som hänt det trodde jag knappt hände 2025.Tyvärr väldigt vanligt att bara lyssna på den ena sidan.

Skrev från början att jag hoppades att dom bägge skulle ha kloka ,sansade människor runt sig som kunde hjälpa dom och ge råd i lugn och ro.
Tyvärr blev det inte så! Så dom kunde lösa det på bästa sätt , det handlar ju inte "bara " om en skilsmässa mellan 2 vuxna utan det finns också 2 små barn som behöver båda sina föräldrar.

Alla förtjänar en andra chans enligt mig iaf annars kunde vi fortsätta och bränna folk på bål utan rättegång.

Jag hoppas nu att det lugnar ner sig och att MZ tar tag i sitt beroende och ev lägger in sig på behandlingshem om det är nödvändigt.
Sedan att dom löser regelbundet umgänge med sönerna.

Allting går att lösa det tar bara olika tid att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in