2025-05-15, 22:19
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag kan redan skillnaden, tack. Håll gärna dina läxor för dig själv.
Du är bara en bland många här som tror sig sitta på den riktiga "faktan".
Men vad jag antar att du egentligen menar är att de som du valt att tro på har tolkningsföreträde vad gäller den riktiga sanningen.

Hur kommer det sig att soc verkar ha reagerat och att tr nu kom fram till att barnen ska vara med morsan för tillfället?

Är de alla inkompetenta, eller hatar de MZ?
Citera
2025-05-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Skönt för barnen
Men skulle de inte starta nytt liv i skåne
Sonen gick ju i skolan där

Nej, de skulle provbo i Sverige i ett år. Det finns sms mellan de två där det framgår jättetydligt att det var inte en permanent flytt.
Citera
2025-05-15, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Nej, de skulle provbo i Sverige i ett år. Det finns sms mellan de två där det framgår jättetydligt att det var inte en permanent flytt.
Lyckad provbo haha
Hon blev nog trött på Sverige och såg sin chans..
Citera
2025-05-15, 22:21
Avslutad
Citat:
Skönt för barnen
Men skulle de inte starta nytt liv i skåne
Sonen gick ju i skolan där

Men läs tråden eller i alla fall beslutet från tingsrätten innan du börjar veva här. Dom flyttade till Sverige för ett provår och i Sverige har vi skolplikt så äldsta sonen hade inte kunnat testa att bo här utan att gå i skola

Barnen hör hemma i England, det har tingsrätten kommit fram till
Citera
Medlem
Citat:
Lyckad provbo haha
Hon blev nog trött på Sverige och såg sin chans..

Eller så blev hon trött på att försöka ha ett fungerande familjeliv med en aggressiv narkoman. Det hade aldrig kunnat bli en permanent flytt oavsett pga att hennes son bor i UK.
Citera
Medlem
Förtalen haglar. Kan inte tolka det som annat än att Ciaras mamma påstår att nannyn lider av erotomani, likt Baby Reindeer.
Citera
2025-05-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hur kommer det sig att soc verkar ha reagerat och att tr nu kom fram till att barnen ska vara med morsan för tillfället?

Är de alla inkompetenta, eller hatar de MZ?
Jaa du det är frågan
Rimligtvis borde de beordna de inblandade att lägga upp ett schema som gör att M får träffa sina barn
Socialen är alltid på hugget i sånt
här har de tappat det helt
Pga att hon är britt? Men barnen är halvsvenska.
Varför har inte socialen fått yttra sig? Och alla pappagrupper etc
Citera
2025-05-15, 22:29
Medlem
Kan konstatera att Revolution hade slagit de flesta låtarna i Eurovision (ovanligt kasst)
Hejar på KAJ men Måns hade gjort bra han med
Citera
2025-05-15, 22:30
Avslutad
Citat:
Jaa du det är frågan
Rimligtvis borde de beordna de inblandade att lägga upp ett schema som gör att M får träffa sina barn

Eftersom att du förpestar tråden med din okunnighet ska jag hjälpa dig på traven.

Socialtjänsten i Sverige kommer med all rätt inte kunna göra ett skit eftersom att tingsrätten konstaterat att barnens hemvist är i England. Hovrätten har inte beviljat prövning för att ändra det.

Socialtjänsten är dom som tagit de positiva drogtesterna på M. Det är också socialtjänsten som enligt Läckberg skvallrat till M om att kvinnojouren i Helsingborg gjort en riskbedömning av C s situation och rekommenderat henne att ta sig med barnen till skyddat boende.
Citera
2025-05-15, 22:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jaa du det är frågan

Det har de väl tydligt gjort om det där med skyddat boende stämmer. Det är inget de sitter och rullar tärning om på morgonen.

Nu är inte jag jurist, men det här fallet handlade inte om scheman eller något sådant, utan om var barnen har sin hemvist.

Jag förmodar att en vårdnadstvist i domstol slutar med vem som skall vara vårdnadshavare och vilken umgängesrätt den andra föräldern har, men jag vet inte.
Senast redigerad av goseigen 2025-05-15 kl. 22:39.
Citera
2025-05-15, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Eftersom att du förpestar tråden med din okunnighet ska jag hjälpa dig på traven.

Socialtjänsten i Sverige kommer med all rätt inte kunna göra ett skit eftersom att tingsrätten konstaterat att barnens hemvist är i England. Hovrätten har inte beviljat prövning för att ändra det.

Socialtjänsten är dom som tagit de positiva drogtesterna på M. Det är också socialtjänsten som enligt Läckberg skvallrat till M om att kvinnojouren i Helsingborg gjort en riskbedömning av C s situation och rekommenderat henne att ta sig med barnen till skyddat boende.
Detta har inte med min fråga att göra. De ska se till att barnen får träffa bägge föräldrarna. Jag pratar inte om drogtesten.
PS. Var det inte socialen i Helsingborg som felaktigt anklagade en pojke för sexuella övergrepp och hindrade pappan att träffa sin son i sju år??
Citera
2025-05-15, 22:35
Medlem
Måns verkar ha valt den sämsta advokaten i södra Sverige. Bad luck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här