2025-05-15, 16:31
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarPowered
Det är en ganska tung merit. Ungefär som att få betalt för att sitta på skithuset och surfa. Jag vet för lite, är det bra lön?

Nä men om det känns rätt för Runar så får han väl bli en betald skithusfilosof. How about att fixa sig ett kneg?
Med cirka sju miljoner i skuld till kronfogden är det utsiktslöst för Runkar att ta ett vanligt arbete. Han är snart 60 år och kommer aldrig kunna betala tillbaka. Dessutom har han inte betalat många ören i skatt, eller redovisat lön, betalat arbetsgivaravgifter etc. Vilket innebär att han kommer att få en så kallad fattigpension. En annan trådsanning är att han redan fått ett förskott på sitt arv så det blir inte mycket från mamma och pappa heller. Det enda som återstår nu är att starta ett företag och fortsätta på inslagen väg, fakturera, leva upp pengarna, rättegång sitta inne och så vidare. Men med den höga svansföring han har (lyx lyx lyx) är det inget man ska prata högt om. Han fortsätter låtsas vara någon slags låtsasjournalist som en del förvirrade foliehattar älskar. Och det kan han väl göra. Skithusfilosof var ett underbart uttryck! Tack!
Citera
2025-05-15, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Med cirka sju miljoner i skuld till kronfogden är det utsiktslöst för Runkar att ta ett vanligt arbete. Han är snart 60 år och kommer aldrig kunna betala tillbaka. Dessutom har han inte betalat många ören i skatt, eller redovisat lön, betalat arbetsgivaravgifter etc. Vilket innebär att han kommer att få en så kallad fattigpension. En annan trådsanning är att han redan fått ett förskott på sitt arv så det blir inte mycket från mamma och pappa heller. Det enda som återstår nu är att starta ett företag och fortsätta på inslagen väg, fakturera, leva upp pengarna, rättegång sitta inne och så vidare. Men med den höga svansföring han har (lyx lyx lyx) är det inget man ska prata högt om. Han fortsätter låtsas vara någon slags låtsasjournalist som en del förvirrade foliehattar älskar. Och det kan han väl göra. Skithusfilosof var ett underbart uttryck! Tack!

Np. Bra att reglerna skärps snart så man kan utvisa honom. OK att han är tragikomisk men han kan sticka hem och svindla sina landsmän istället.
Citera
2025-05-15, 17:42
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Haha, ligger i sängen och skriver förvirrade hatinlägg som han lyckas sälja som artiklar – och missar att betala domännamn 😄
Men jämfört med nät-hatare som varken får betalt eller blir publicerade, så får Runar i alla fall betalt *och* artiklar publicerade.
Han sitter inte och näthatar obetalt halva dagarna.

Du menar att det är folk som swishar honom för hans hatinlägg på Facebook?
Citera
2025-05-15, 18:01
Medlem
quggels avatar
Citat:
Med cirka sju miljoner i skuld till kronfogden är det utsiktslöst för Runkar att ta ett vanligt arbete.

Han om någon borde kunna få skuldsanering. Förutsatt att han tar ett vanligt kneg förstås, och lever med det i 5 år eller så, spartanskt i en hyresetta i förort, med en saneringsplan. Då kan han kanske ordna upp det. Men han vill väl inte ta ett kneg typ tidningsbud, bageri nattetid, städa på sjukhus, butiksbiträde osv. Då blir det svårt.
Citera
2025-05-15, 19:38
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Han om någon borde kunna få skuldsanering. Förutsatt att han tar ett vanligt kneg förstås, och lever med det i 5 år eller så, spartanskt i en hyresetta i förort, med en saneringsplan. Då kan han kanske ordna upp det. Men han vill väl inte ta ett kneg typ tidningsbud, bageri nattetid, städa på sjukhus, butiksbiträde osv. Då blir det svårt.
Bara svenska medborgare kan få skuldsanering.
Citera
2025-05-15, 20:08
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Om Runar fortsätter tjafsa på arbetsförmedlingen och socialen och avtjänar sitt nya straff:

👉 Utskriven utan bostad – får nödhjälp eller härbärge.
👉 Vägrar AF/praktik → inget stöd, bara matkuponger.
👉 Delad lägenhet i ytterort med skrikiga knarkare, galningar och alkoholister.
👉 ~4 600 kr/mån, kontrolleras av socialen.
👉 Om han fortsätter → hemlöshet igen.

Samhällets krav även på gamla numera. Ganska orättvist, han kan ju stava, publiceras och får betalt.
Citera
2025-05-15, 20:13
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Om Runar fortsätter tjafsa på arbetsförmedlingen och socialen och avtjänar sitt nya straff:

👉 Utskriven utan bostad – får nödhjälp eller härbärge.
👉 Vägrar AF/praktik → inget stöd, bara matkuponger.
👉 Delad lägenhet i ytterort med skrikiga knarkare, galningar och alkoholister.
👉 ~4 600 kr/mån, kontrolleras av socialen.
👉 Om han fortsätter → hemlöshet igen.

Samhällets krav även på gamla numera. Ganska orättvist, han kan ju stava, publiceras och får betalt.
Tycker redan synd om knarkare och alkoholister. Har de inte haft det illa nog?
Senast redigerad av osnuten 2025-05-15 kl. 20:26.
Citera
2025-05-15, 21:17
Medlem
Jag ser bara en väg ut för Runar. Att han tar och träffar en äldre rik kvinna och lever gott på henne. Jag tror han skulle kunna ro hem ett sol-och-vårar-projekt. Problemet är ju att han själv vill ha, och tycker sig själv förtjäna, en ung fräsch AI-Lena på 30 år. Så här står möjlighet till försörjning mot idén om vilket liv han anser sig ska ha. Jag tror det sista vinner, vilket gör att han fortsätter på redan inkört spår. In och ut på lågsäkerhetsanstalter, skriva dåliga texter om sossarna och Trump och fåfänga projekt att starta upp bloggar och poddar.

På en helt annan not, tycker det är så kul varje gång Runar säger "Det är svårt att inte gilla mig, om man träffar mig". Det här självförhärligandet är för lustigt alltså.
Citera
2025-05-15, 23:53
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosentry
Jag ser bara en väg ut för Runar. Att han tar och träffar en äldre rik kvinna och lever gott på henne. Jag tror han skulle kunna ro hem ett sol-och-vårar-projekt. Problemet är ju att han själv vill ha, och tycker sig själv förtjäna, en ung fräsch AI-Lena på 30 år. Så här står möjlighet till försörjning mot idén om vilket liv han anser sig ska ha. Jag tror det sista vinner, vilket gör att han fortsätter på redan inkört spår. In och ut på lågsäkerhetsanstalter, skriva dåliga texter om sossarna och Trump och fåfänga projekt att starta upp bloggar och poddar.

På en helt annan not, tycker det är så kul varje gång Runar säger "Det är svårt att inte gilla mig, om man träffar mig". Det här självförhärligandet är för lustigt alltså.
Det sista där är på pricken. Det ringar in hur han uppfattar sig själv, utan tillstymmelse till självkritik. Han har typ inga vänner kvar, men de älskar honom.
Citera
2025-05-16, 01:09
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosentry

Du har helt rätt i att han fortsätter på sitt inkörda spår: in och ut på lågsäkerhetsanstalter, skriva dåliga texter om sossarna och Trump, samt starta fåfänga projekt som bloggar och poddar.

Citat:
Det sista där är på pricken. Det ringar in hur Runar uppfattar sig själv, utan tillstymmelse till självkritik. Runar har inga vänner, men alla älskar Runar.
Nej, en massa maniska syftningsfel, så det stämmer inte. Runar uppfattar inte sig själv som att Runar bara har en väg ut genom att träffa en äldre rik kvinna. Runar tror att han har många vägar och att Runar kan träffa en ung, riktig, fräsch Lena på 30 år – inte en AI-Lena som du skriver. Runar anser sig förtjäna och ha förmågan att charma alla kvinnor och män.
Senast redigerad av becko 2025-05-16 kl. 01:16.
Citera
2025-05-16, 14:01
Medlem
Magictrixs avatar
Vi kan nog utgå ifrån att veckans tystnad från Runkar beror på att han vill håva in sympatier i form av oro.
Ju längre tystnad desto allvarligare “incident”.
Under tiden passar han på att skriva fullödiga kärleksbrev till Trump. Förmodligen försöker han även hitta en ny poddpartner.
Citera
2025-05-16, 17:58
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Vi kan nog utgå ifrån att veckans tystnad från Runkar beror på att han vill håva in sympatier i form av oro.
Ju längre tystnad desto allvarligare “incident”.
Under tiden passar han på att skriva fullödiga kärleksbrev till Trump. Förmodligen försöker han även hitta en ny poddpartner.

Ja, håller med och det där med AI-Lena blev för påtagligt pinsamt. Givetvis raderade han sin påhittade flickväns bilder snabbt. Lena hade för övrigt världens längsta fingrar. Tror Runar sedan länge återvänt till sin skrubb och njuter av de dårar som önskar hon bättring. Han har sannolikt tappat skivstången på en tå, på sin höjd. Runar hoppas säkert på lite sympatiswishar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in