2025-05-14, 16:00
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Som vanligt med Runar, mycket väsen för ingenting.

Jaaaa….

Fulnar är väl den som gav ”tomma tunnor skramlar mest” ett ansikte!
Citera
2025-05-14, 16:18
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Nja, inte riktigt sant. Runar har dragit igång flera poddsatsningar, men inga av dem har blivit särskilt långlivade.

Augusti 2018. Premiär för Runars första V-logg på Facebook. ”Avsikten är att återkomma 1-2 gånger i veckan med den”, lyder programförklaringen, men något mer avsnitt där Runar ”kommer tala i klartext utan några filter”, blir det aldrig.

Maj 2019. Episod 1 av norska podden ”Mina vs Runar”. Episod 2 lyser fortfarande med sin frånvaro.

Februari 2021. Poddsatsningen "Runar bjuder in". Första (och enda?) gäst: Emilio Ingrosso. Sedan blev det inte något mer avsnitt.

November 2023. Dags för talkshowen "Free Speech med Runar" på Riks. Tre avsnitt, tre gäster: Dogge Doggelito, Magdalena Graaf, Peter Wahlbeck. Sedan... inget mer.

Maj 2025. Premiären av podcasten "Den Arga Blatten och Den Glada Norrbaggen" samt Runars nya YouTube kanal skjuts upp då Runar hastigt insjuknar.
Wow, du sitter inne på mycket du. Men Riks var ju ingen podd. Den med Ingrosso hade jag glömt.
Annars var väl poängen att Runkar visserligen gjort många försök men aldrig lyckats. Det verkar bero på att han med sitt ego alltid tar sig vatten över huvudet.
Var det där näthat ber jag om ursäkt…
Citera
2025-05-14, 22:27
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Wow, du sitter inne på mycket du. Men Riks var ju ingen podd. Den med Ingrosso hade jag glömt.
Annars var väl poängen att Runkar visserligen gjort många försök men aldrig lyckats. Det verkar bero på att han med sitt ego alltid tar sig vatten över huvudet.
Var det där näthat ber jag om ursäkt…
Sen kan man undra varför han inte skrev mer för Morgonposten. 5 artiklar blev det.
Ville han ha mera betalt, eller vill de inte ha skriverier mera?
Ja när jag läser texten , länk nedan så börja tro att de tackade för fortsatt samarbete om övriga texter höll samma nivå.

https://svenskamorgonbladet.se/2023/05/02/runar-sogaard-kyrkans-uppgift-ar-att-formedla-sanningen-inte-stryka-medhars/
Citera
2025-05-15, 00:18
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oelback
Nja, inte riktigt sant. Runar har dragit igång flera poddsatsningar, men inga av dem har blivit särskilt långlivade.

Augusti 2018. Premiär för Runars första V-logg på Facebook. ”Avsikten är att återkomma 1-2 gånger i veckan med den”, lyder programförklaringen, men något mer avsnitt där Runar ”kommer tala i klartext utan några filter”, blir det aldrig.

Maj 2019. Episod 1 av norska podden ”Mina vs Runar”. Episod 2 lyser fortfarande med sin frånvaro.

Februari 2021. Poddsatsningen "Runar bjuder in". Första (och enda?) gäst: Emilio Ingrosso. Sedan blev det inte något mer avsnitt.

November 2023. Dags för talkshowen "Free Speech med Runar" på Riks. Tre avsnitt, tre gäster: Dogge Doggelito, Magdalena Graaf, Peter Wahlbeck. Sedan... inget mer.

Maj 2025. Premiären av podcasten "Den Arga Blatten och Den Glada Norrbaggen" samt Runars nya YouTube kanal skjuts upp då Runar hastigt insjuknar.
Inget rekord i kreativitet eller abstrakt tänkande – men Runar får betalt för sina satsningar:
– V-loggen
– Inbjuden
– Talkshowen
– Podcasten
– Hans “artiklar” och “böcker”

Runar får betalt och blir publicerad 😅
Jämfört med nät-hatare som varken får betalt eller blir publicerade 😭

I det ljuset är Runar ett riktigt ess faktiskt.
Senast redigerad av becko 2025-05-15 kl. 00:26.
Citera
2025-05-15, 05:53
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Inget rekord i kreativitet eller abstrakt tänkande – men Runar får betalt för sina satsningar:
– V-loggen
– Inbjuden
– Talkshowen
– Podcasten

Ja men haken är att fulnar inte kan/får behålla ett enda jobb, hans skruvade hjärna kan inte publicera annat än skit. 💩
Citera
2025-05-15, 06:10
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
– V-loggen
– Inbjuden
– Talkshowen
– Podcasten

Om han mot all förmodan får några pengar går väl pengarna direkt till Kronofogden? Det glömmer han väl inte. Eller syftar du på Swish som han tigger om i sina förvirrade hatinlägg som han kallar artiklar.
Senast redigerad av Rikskrim08 2025-05-15 kl. 06:12.
Citera
2025-05-15, 07:02
Medlem
Amors avatar
Han hade väl någon form av betal-substack där han sa att han regelbundet skulle skriva texter. Det måste också ha runnit ut i sanden, likt allting han utlovar.
Citera
2025-05-15, 11:29
Medlem
Oelbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Han hade väl någon form av betal-substack där han sa att han regelbundet skulle skriva texter. Det måste också ha runnit ut i sanden, likt allting han utlovar.

Ja, runarsogaard.substack.com.

Den 10:e februari skrev Runar: ”Efter ett år har jag äntligen fått tillbaka mitt konto här på Substack! Så nu kan jag lyckligtvis börja skriva igen. Stay tuned!”

Men inte en enda rad har skrivits där sen dess.

På Facebook hänvisar Runar istället till runarofficial.se – som inte kan nås. Kanske har Runar inte haft råd att behålla domänen.
Citera
2025-05-15, 11:37
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Jag var inne o kollade ekonomin för en av dessa kanaler. 800.000 i årsomsättning o 2 fast anställda. Det blir inte många kronor över för extraskribenterna.

Citat:
Nej det är han inte med tanke på att han inte får behålla ett endaste uppdrag.
Citera
2025-05-15, 11:38
Avslutad
Det är viktigt att vara någon för Runar.

Undrar när han fattar att tåget har gått.
Citera
2025-05-15, 15:42
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Om han mot all förmodan får några pengar går väl pengarna direkt till Kronofogden? Det glömmer han väl inte. Eller syftar du på Swish som han tigger om i sina förvirrade hatinlägg som han kallar artiklar.
Haha, ligger i sängen och skriver förvirrade hatinlägg som han lyckas sälja som artiklar – och missar att betala domännamn 😄
Men jämfört med nät-hatare som varken får betalt eller blir publicerade, så får Runar i alla fall betalt *och* artiklar publicerade.
Han sitter inte och näthatar obetalt halva dagarna.
Citera
2025-05-15, 16:14
Avslutad
Citat:
Haha, ligger i sängen och skriver förvirrade hatinlägg som han lyckas sälja som artiklar – och missar att betala domännamn 😄
Men jämfört med nät-hatare som varken får betalt eller blir publicerade, så får Runar i alla fall betalt *och* artiklar publicerade.
Han sitter inte och näthatar obetalt halva dagarna.

Det är en ganska tung merit. Ungefär som att få betalt för att sitta på skithuset och surfa. Jag vet för lite, är det bra lön?

Nä men om det känns rätt för Runar så får han väl bli en betald skithusfilosof. How about att fixa sig ett kneg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in