2025-05-15, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Det är helt naturligt att man ifrågasätter varför hon ska sova på en killes soffa?

Det är bara så jävla dumt allting. jag vet INGEN av 700+ facebookvänner kvinnor 50% som skulle slagga på någons soffa som kompis för att slippa åka hem själv efter en krogkväll. ALLA hade tagit in på hotell eller tagit en taxi hem MEN FRAMFÖRALLT haft framförhållning och räknat in hur man ska ta sig hem på natten.

Det är ingen som pratar om sånt här, och det är inte guilt shamea en kvinna som blir våldtagen men man börjar ju fan undra hur jävla korkade vissa kvinnor är och hur lätt det hade varit att förebygga så mycket skit kvinnor får gå igenom om kollektivet av kvinnor började prata ärligt och inte var så jävla konflikt rädda. För det är konflikträdslan, att trampa på någons tår som gör att ingen pratar om det här frågorna: Träffa inte dåliga killar, sov inte på folks soffor etc.

Då säger tjejerna: Vad är en dålig kille då?!

Ja, fråga dom tjejerna som aldrig träffar dåliga killar vad dom säger. För Alla vet vad en dålig kille är, det är extremfall som det inte syns. Tribal tattueringar var något förr, idag är det kanske Gucci keps eller allmänt ohederlighet men för många tjejer är det här saker dom går igång på tyvärr.

Men så finns det high class society tjejer med KLASS som aldrig träffar bad boys, dom vet. Fråga dom.

Exakt!
Att folk säger "vad är en dålig kille/person" är så löjligt.
Jag är född och uppvuxen i Malmö, jag kan se på flera METERS avstånd om personen är bra eller dålig, dvs kriminell eller inte, pundare, skummis osv.
Kan man inte se skillnad på "vanligt" folk och skummisar ja då tycker jag synd om en för då lär man hamna i dåliga situationer KONSTANT och där man är förloraren alltid.
Citera
2025-05-15, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Att det idag finns människor som tycker att en kvinna inte ska tacka ja till att sova på en mans soffa blir jag jävligt trött på.

Visste inte att det var din rättighet till alla mäns soffor, för dig att sova på hur som haver!
Citera
2025-05-15, 09:41
Medlem
Citat:
Att det idag? Det har alltid varit ett nej. Varför ska du som kvinna sova hos en man som kompis? Det är obegripligt.

Att det på den tiden vi levde som vissa hederskulturer gör än idag inte var ok att en kvinna ens var i samma rum som en främmande man kan jag till viss del förstå. Människan har varit betydligt mer obildad än den är idag.

Nu är jag man själv så kan ju inte svara på varför en kvinna ska göra si och så men jag har genom åren både haft kvinnliga kompisar sovandes hemma hos mig samt att jag sovit hos dem. I vissa fall folk jag inte varit kompis med någon direkt längre tid, ibland kanske bara ett antal timmar. Att du tycker det är obegripligt orkar jag inte ens kommentera.
Citera
2025-05-15, 09:44
Medlem
Citat:
Det är helt naturligt att man ifrågasätter varför hon ska sova på en killes soffa?

Det är bara så jävla dumt allting. jag vet INGEN av 700+ facebookvänner kvinnor 50% som skulle slagga på någons soffa som kompis för att slippa åka hem själv efter en krogkväll. ALLA hade tagit in på hotell eller tagit en taxi hem MEN FRAMFÖRALLT haft framförhållning och räknat in hur man ska ta sig hem på natten.

Det är ingen som pratar om sånt här, och det är inte guilt shamea en kvinna som blir våldtagen men man börjar ju fan undra hur jävla korkade vissa kvinnor är och hur lätt det hade varit att förebygga så mycket skit kvinnor får gå igenom om kollektivet av kvinnor började prata ärligt och inte var så jävla konflikt rädda. För det är konflikträdslan, att trampa på någons tår som gör att ingen pratar om det här frågorna: Träffa inte dåliga killar, sov inte på folks soffor etc.

Då säger tjejerna: Vad är en dålig kille då?!

Ja, fråga dom tjejerna som aldrig träffar dåliga killar vad dom säger. För Alla vet vad en dålig kille är, det är extremfall som det inte syns. Tribal tattueringar var något förr, idag är det kanske Gucci keps eller allmänt ohederlighet men för många tjejer är det här saker dom går igång på tyvärr.

Men så finns det high class society tjejer med KLASS som aldrig träffar bad boys, dom vet. Fråga dom.

OK, vi lever i olika universum helt klart.

Jag har i alla tider både sovit över själv hos folk eller låtit folk sova över hos mig, för att slippa dyra taxiresor och annat när klockan blivit mycket. Könet på den jag sovit hos eller låtit sova hos mig har varit totalt ointressant.
Citera
2025-05-15, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Jag hör vad du säger men det finns en anledning att vara på stan t.ex besöka platser/resturanger/affärer/vänner, ta sig från A till B.
Att gå hem med en främling mitt i natten efter krogen, bara för att sova, något man kan göra hemma, ja vad är anledningen.
Men men hon ville bara sova fast han säkert hade skickat signaler under kvällen att han ville något mer, signaler som KANSKE blev besvarade från hennes sida, det vet vi inte då det är ord mot ord.

Eller så kanske hon ville ha sex när hon gick med hem och så ändrade hon sig. Jag hade ett rätt vilt uteliv som ung och iaf två gånger har tjejer som jag träffat på krogen och hamnat i samma lägenhet som, ändrat sig i typ sista stund vad gäller knullandet. Så det kan ju varit en anledning till att man hamnar på någons soffa eller sover "skavfötter" med en ny bekantskap.

Den vanligaste orsaken sedan har i mitt liv varit att en person har haft typ 2 km hem medan den andra haft några mil hem. Då drar man i den sena timmen hem till den som bor närmast och sover där. Alternativet för en kvinna kan ju vara att ta en taxi eller åka nattbuss osv. Något som ju även det innebär risker för en ensam kvinna. Kanske ska de bara hålla sig hemma?
Citera
2025-05-15, 12:42
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clue
8 sidor av rent skitsnack. Hur är det med er boys?

Inga namn eller länkar än bara moralpredikan. Vi vet inte ens vilken sport det gäller.
Citera
2025-05-15, 13:51
Medlem
Tveeggads avatar
Jag skriver det igen eftersom många uppenbarligen inte kan läsa..
Sporten är volleyboll. Båda spelar/spelade i samma klubb hylte halmstad
Citera
2025-05-15, 14:48
Medlem
Citat:
Att det på den tiden vi levde som vissa hederskulturer gör än idag inte var ok att en kvinna ens var i samma rum som en främmande man kan jag till viss del förstå. Människan har varit betydligt mer obildad än den är idag.

Nu är jag man själv så kan ju inte svara på varför en kvinna ska göra si och så men jag har genom åren både haft kvinnliga kompisar sovandes hemma hos mig samt att jag sovit hos dem. I vissa fall folk jag inte varit kompis med någon direkt längre tid, ibland kanske bara ett antal timmar. Att du tycker det är obegripligt orkar jag inte ens kommentera.

Ja men om en kvinna som tillhörde vårt kompis gäng (Ett stort killgäng och ett stort tjejgäng hängde mycket när vi var yngre) skulle vilja sova hos mig för att slippa åka hem är det ok. Jag har investerat mig själv i en stor grupp människor. Förtroende för mig som man finns.

Men om en kvinna från stan på krogen vill sova på min soffa? Nej. Det är inte så det går till. Det är såhär vuxna ordentligt uppvuxna människor resonerar.
Citera
2025-05-15, 15:21
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Probelemet här, för kvinnan, är att hon tror att det är som i USA där du kan få MER skadestånd om personen tjänar massa pengar.
Finns ju flera fall i USA där kvinnor har sex med "kändisar" osv och sen anmäler just för att få ett saftigt skadestånd.
Visst, 250k är inte småpengar men hon hoppades säkert på mer

250k är enorma pengar om man betänker hur snåla och småaktiga många människor är när det gäller helt andra saker. Man kan fundera lite över om det möjligen kan ha funnits ekonomiska motiv till att anmäla här?

När det gäller det aktuella fallet så låter spelarens förklaring inte helt orimlig när han hävdar att hon anmält honom för att dölja att de har haft sex. Frågan är dessutom varför hon har pratat med vänner innan hon anmälde, vad exakt har de tillfört för tankar och råd kring hennes övernattning och den påstådda våldtäkten?
Citera
2025-05-15, 15:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det finns en risk att bli misshandlad om man rör sig ute i Stockholms nattliv, så varför gör folk det? Det finns en risk att man dör om man knarkar (eller blir tagen av ordningsmakten) så varför gör folk det?

Människor gör så otroligt mycket dummare saker än att slagga över på en mans soffa men ändå går Flashback bananas när någon kvinna följt med en man hem. Antingen anser man att hon är en hora, eller så är hon en jävla lögnerska, eller så anser man att hon har en grav hjärnskada. Att det är helt sjukt att man tydligen inte ska kunna slagga över hemma hos någon utan måste avsluta natten med att ta en bulle hem (där man ju också kan bli våldtagen) är det inte en kotte som diskuterar.

Vad gäller själva fallet så är det väl 50/50 att mannen är skyldig. Men att man fokuserar på att kvinnan valde att acceptera ett erbjudande om att sova över (och slippa utsätta sig för risken att bli gängvåldtagen på stan) är i mina ögon jävligt märkligt.

Risken att råka ut för en våldtäkt med okända gärningsmän på stan är trots allt mycket liten så ditt argument att det är bättre att sova på soffan hos någon ytlig bekant faller alltså.

https://www.expressen.se/gt/poliser-...ar-uppdiktade/
Citera
2025-05-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tveeggad
Jag skriver det igen eftersom många uppenbarligen inte kan läsa..
Sporten är volleyboll. Båda spelar/spelade i samma klubb hylte halmstad
Precis!

Så nu återstår frågan: Vem är den nu dömde gärningsmannen?
Citera
2025-05-15, 15:53
Medlem
Citat:
Okej men varför behöver hon sova över på hans soffa?
Har hon inget eget boende? Är hon hemlös?
Vad är poängen med att följa med honom från krogen ENBART för att sova, borde det inte vara smidigare att ta taxi/Uber/Bolt hem och få sova i sin egen sköna säng och vakna upp dagen efter i sitt hem?
Uppenbarligen finns det risk för våldtäkt om man följer med nån hem, och nu är jag allvarlig, alla våldtäkter är inte överfallsvåldtäkter, så om det nu finns risk att bli våldtagen av att följa med någon hem, varför gör man det då?
Jag kan bara referera till tidningsartikeln angående orsaken, vet inte mer än så: Han erbjöd det eftersom hon bodde långt bort.

Finns risk att bli våldtagen om man följer med någon hem? Ja, så är det. Tyvärr. Och risken ökar säkert om man följer med någon okänd hem första kvällen.
Men... i detta fallet var de ganska väl bekanta med varandra genom sin gemensamma sport, volleyboll, där båda tävlade på elitnivå i samma klubb. Då tror jag att risken för våldtäkt är betydligt mindre, det finns en tillit till varandra.
Att alla våldtäkter inte är överfallsvåldtäkter instämmer jag i. Jag tror, observera tror, att de flesta våldtäkter sker i hemmet inom relationer och aldrig blir anmälda. Jag kan ha fel.
Såklart ska både killar och tjejer kunna slagga på soffan hos någon man känner utan att bli utsatt för våldtäkt och jag tror att så är fallet i den övervägande delan av de tillfällen det sker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in