Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Ok, får jag tala med dom? Just, ja, dom är utdöda lämpligt nog.
Ja, det är en konspiration.
Citat:
Så det är antingen eller? Antingen kan man prata med dom=människor, eller så är det schimpanser=kan inte prata med dom.
Eller så är de utdöda. Människan har varit väldigt bra på att hålla ihop.
Vi har inte heller funnits så värst länge.
Citat:
Varför är det så stort steg, trots att evolutionsteorin pratar om att en art förvandlas långsamt under miljoner år till en annan art ?
För att tal inte har varit nödvändigt för andra arter?
Citat:
Ok, effektivare då. Menar du att det finns en möjlighet att det existerar människogrupper som är "effektivare" än andra grupper att vara här? T.ex. vita extremistgrupper som anser sig vara "effektivare" än svarta grupper? Är detta helt omöjligt enligt evolutionsteorin att vissa människogrupper blir mer "effektiva" än andra människogrupper?
Mer lämpade för vissa saker? Absolut. Hur ser fördelningen ut i NBA?
Och igen, vit hud är en bra anpassning för D-vitaminupptagning.
Citat:
Du får svara eftersom det är du som påstår att det finns en möjlighet enligt evolutionsteorin att vissa människogrupper är mer "effektiva" än andra människogrupper.
Att vara psykopat kan ju ha en väldigt stor fördel ur evolutionistisk synpunkt, eller hur?
Det var du som ställde frågan, och jag som bad om förtydligande. Jag ska inte svara på ditt förtydligande. Skärp dig.
Ja, det kan ha en stor fördel. Det är en vanlig variant.
Empati har också sina födelar. Kanske bättre i bondesamhället än storstäder.
Det är svårt att mäta hur fördelaktigt det är.
Citat:
Ah, nu börjar ni ifrågasätta vad en art är?
Det har jag gjort HELA TIDEN din pösbröstade sagosvingare.
Citat:
Tillämpa t.ex. att man har utvecklat andra kulturer som gör att man inte vill föröka sig med en annan kultur, så som din kollega uttryckte det: "beteendemässiga förändringar där de utvecklat ett annorlunda sätt att uppvakta varandra som inte längre fungerar"
(FB) Hur kan man tala om bevis?
Art är vad vi bestämmer att det är. Det är en konstruktion.
Citat:
Jag förnekar inte att människor och djur kan anpassa sig till miljön, men det betyder inte att arter magiskt omvandlas till andra arter.
Och när SLUTAR anpassningen enligt dig?
Du kan inte både ha evolution och inte evolution din vekmagade tarmkråka.