2025-05-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Tyvärr är ni del av oss. Det hade varit bra om vi kunde göra oss av med den specifika genuppsättningen som gör människor klentänkta och vidskepliga.

Jag tror att jag har hört det förut:
"No more than Nature desires the mating of weaker with stronger individuals, even less does she desire the blending of a higher with a lower race, since, if she did, her whole work of higher breeding, over perhaps hundreds of thousands of years, might be ruined with one blow."
Mein Kampf Adolf Hitler:
https://www.colchestercollection.com/titles/chunk/M/mein-kampf/v1chapter11.html
Citera
2025-05-15, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
"No more than Nature desires the mating of weaker with stronger individuals, even less does she desire the blending of a higher with a lower race, since, if she did, her whole work of higher breeding, over perhaps hundreds of thousands of years, might be ruined with one blow."
Mein Kampf Adolf Hitler:

Äh ni hittar på för mycket eget medans de skiter i vad ni säger.
De har fullt upp med sina sabotage projekt.
Tycker mer det talar för att de kanske ville ta över planeten för att ta den själv.
Så mycket onödiga energier som dyker upp hela tiden så är det snarare ett tecken på det.

De låtsas att de är luften och ni samtidigt lite sjukt.
Citera
2025-05-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Påstår du på riktigt att det är räddningen?
Är det det bästa du har?z

Ok, djävulens advokatdags då.
Gud kanske inte gör skillnad på människor, men det står ingenting om människan.
Man kan påstå att ett annat folk INTE gör vad som är rättfärdigt.
Man kan skicka folk till Gud, där han kan ta emot dem direkt, om man inte gillar dem.

Det är inte ett argument mot något KKK står för.
Herre jösses Amalia i en flaggstång.

Jag förstår inte, menar du att det är skillnad på människor och människan?

Menar du att skriftstället säger att det inte är ok att vara rasistisk mot människor, men att det är ok att vara rasistisk mot människan?

Och hur är då KKK inte rasistisk mot människor, men är rasistisk mot människan menar du?
Citera
2025-05-15, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Vad i hela friden har detta att göra med huruvida det lirar med evolutionsteorin att neanderthalarna dog ut?

T.ex. hade Homo Sapiens kunnat förslava neanderthalarna istället för att utrota dom.
Men jag förstår att sådana avvikande tankar inte existerar bland evolutionister, man har bara en tanke i huvudet.

Citat:
Jo, det har du. Gång på gång. Bevisligen.

Nej, du misstolkar mig, medvetet eller omedvetet.

Citat:
"diskvalificerar"????

Ja, skriftstället står för sig själv, man ska inte vara rasistisk, ändå är KKK rasistisk, så det är inte skriftstället som blir diskvalificerad, utan KKK.

Citat:
Så du tror att 100 % av alla kristna tolkar denna vers exakt likadant och alltid gjort det?

Nej, var har jag påstått det? Man har inte heller tolkat vetenskapliga frågor 100% av alla vetenskapsmän exakt likadant och alltid har gjort det.

Citat:
Jag känner som sagt inte till deras tankevärld i detalj. Jag kan bara konstatera att människor genom alla tider funnit stöd i bibeln för att rättfärdiga vidriga handlingar. Som t ex folkmord, slaveri och kvinnoförtryck. Vilket visar med all tänkbar tydlighet att det är urbota fånigt att tala om att "följa bibeln" som kriterium för vad som utgör "riktig kristendom". Det är skrattretande korkat

Detsamma med evolutionsteorin, jag antar att du är bekant med Hitler?

Citat:
Jag menar att bibeln HELT UPPENBART innehåller bra saker, dåliga saker, smarta saker, korkade saker, goda saker, onda saker osv. Bibeln är ett sammelsurium.

Hur ingående har du undersökt bibeln? Jag tror du för det mesta uppehållit dig i bibelkritiska forum, visst har jag rätt?
Citera
2025-05-15, 15:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
T.ex. hade Homo Sapiens kunnat förslava neanderthalarna istället för att utrota dom.

Trams. Neanderthalarna dog ut för 30 000 år sedan. Det fanns inga existerande samhällsorganisationer som skulle klara av att hålla alla neanderthalare som slavar fram till tiden för frigörande av slavar. Man levde annorlunda, helt enkelt. En och annan togs säkert som slav, och kanske vice versa, vem vet.

Men OAVSETT: Det har inget med saken att göra. DU påstod att deras utdöd inte kunde förklaras av evolutionen, men jag har gång på gång visat att du har fel. Människan är en fuck-around-and-find-out-art som är väldigt bra på att vinna konflikter, inte minst då vi inte begränsas av modernare moraliska betänkligheter.

Bara lägg ner, du för ett idiotargument som får dig att se dummare ut än vad t o m du är.

Citat:
Ja, skriftstället står för sig själv, man ska inte vara rasistisk, ändå är KKK rasistisk, så det är inte skriftstället som blir diskvalificerad, utan KKK.

Så ett skriftställe som inte kan "diskvalificeras" är ett skriftställe som bara kan tolkas på ett sätt. Got it.

Citat:
Nej, var har jag påstått det?

Precis ovan

Citat:
Detsamma med evolutionsteorin, jag antar att du är bekant med Hitler?

Jag är inte helt säker på att "vi kristna är faktiskt lika bra som Hitler" är ett argument som du vill driva

Herregud, försök tänka först, du gör det FÖR lätt för mig

Citat:
Hur ingående har du undersökt bibeln?

Tillräckligt. Det jag säger är helt uppenbart sant. Det är t o m bara en ytterst liten andel kristna fåntrattar likt du själv som inte accepterar att bibeln också innehåller en massa skit.

Jag skulle gärna prata med dig om skitdelarna, men du är tyvärr inte kapabel att ta den diskussionen eftersom du på förhand bestämt dig för att bibeln är perfekt, oavsett. Patetiskt.
Citera
2025-05-15, 15:27
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ok, får jag tala med dom? Just, ja, dom är utdöda lämpligt nog.
Ja, det är en konspiration.

Citat:
Så det är antingen eller? Antingen kan man prata med dom=människor, eller så är det schimpanser=kan inte prata med dom.
Eller så är de utdöda. Människan har varit väldigt bra på att hålla ihop.
Vi har inte heller funnits så värst länge.

Citat:
Varför är det så stort steg, trots att evolutionsteorin pratar om att en art förvandlas långsamt under miljoner år till en annan art ?
För att tal inte har varit nödvändigt för andra arter?

Citat:
Ok, effektivare då. Menar du att det finns en möjlighet att det existerar människogrupper som är "effektivare" än andra grupper att vara här? T.ex. vita extremistgrupper som anser sig vara "effektivare" än svarta grupper? Är detta helt omöjligt enligt evolutionsteorin att vissa människogrupper blir mer "effektiva" än andra människogrupper?
Mer lämpade för vissa saker? Absolut. Hur ser fördelningen ut i NBA?
Och igen, vit hud är en bra anpassning för D-vitaminupptagning.

Citat:
Du får svara eftersom det är du som påstår att det finns en möjlighet enligt evolutionsteorin att vissa människogrupper är mer "effektiva" än andra människogrupper.

Att vara psykopat kan ju ha en väldigt stor fördel ur evolutionistisk synpunkt, eller hur?
Det var du som ställde frågan, och jag som bad om förtydligande. Jag ska inte svara på ditt förtydligande. Skärp dig.

Ja, det kan ha en stor fördel. Det är en vanlig variant.
Empati har också sina födelar. Kanske bättre i bondesamhället än storstäder.
Det är svårt att mäta hur fördelaktigt det är.

Citat:
Ah, nu börjar ni ifrågasätta vad en art är?
Det har jag gjort HELA TIDEN din pösbröstade sagosvingare.

Citat:
Tillämpa t.ex. att man har utvecklat andra kulturer som gör att man inte vill föröka sig med en annan kultur, så som din kollega uttryckte det: "beteendemässiga förändringar där de utvecklat ett annorlunda sätt att uppvakta varandra som inte längre fungerar"

(FB) Hur kan man tala om bevis?
Art är vad vi bestämmer att det är. Det är en konstruktion.

Citat:
Jag förnekar inte att människor och djur kan anpassa sig till miljön, men det betyder inte att arter magiskt omvandlas till andra arter.
Och när SLUTAR anpassningen enligt dig?
Du kan inte både ha evolution och inte evolution din vekmagade tarmkråka.
Citera
2025-05-15, 15:27
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Tillräckligt. Det jag säger är helt uppenbart sant. Det är t o m bara en ytterst liten andel kristna fåntrattar likt du själv som inte accepterar att bibeln också innehåller en massa skit.

Jag skulle gärna prata med dig om skitdelarna, men du är tyvärr inte kapabel att ta den diskussionen eftersom du på förhand bestämt dig för att bibeln är perfekt, oavsett. Patetiskt.
Då kan du ta detta med mig som inte alls har bestämt mig för att Bibeln är perfekt.
Citera
2025-05-15, 15:30
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Mein Kampf Adolf Hitler:

Det är inget fel i att vilja ha ett slut på vidskepliga människor. Ni kunde helt enkelt bara vara bättre människor men istället väljer ni att hålla hårt i ert meningslösa tjafs om gudar och talande åsnor.
Se bara hur gränslöst svagsinta uttalanden du gör där du tycker att dra till med Hitler är lämpligt.
Det hade varit bättre om du lärde dig att tänka istället.
Citera
2025-05-15, 15:32
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag förstår inte, menar du att det är skillnad på människor och människan?
Vilka GUD tar emot betyder inte att MÄNNISKAN måste ta emot dem.
JÖSSES vad tomt det ekar där borta.

Citat:
Menar du att skriftstället säger att det inte är ok att vara rasistisk mot människor, men att det är ok att vara rasistisk mot människan?
Nu är det generalfel i ditt huvud.

Citat:
Och hur är då KKK inte rasistisk mot människor, men är rasistisk mot människan menar du?
IQ fiskmås, hallå, hallå.
Citera
2025-05-15, 15:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Då kan du ta detta med mig som inte alls har bestämt mig för att Bibeln är perfekt.

Jag tror dig inte. Om du vill motbevisa mig kan du berätta om förslagsvis 3 budskap i bibeln som du finner omoraliska och/eller motbjudande.

Prediction: Du kommer ge mig NOLL. Vilket bevisar min poäng.
Citera
2025-05-15, 15:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Derp, derr, evolutionen är fel

Tankeexperiment: En population delas i två och placeras på två olika kontinenter utan kontakt med varandra. 500 miljoner år går. Kommer de två populationerna enligt dig fortfarande kunna få avkomma med varandra och vara samma art?
Citera
2025-05-15, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Ja om själva poängen är att tro är det väl konstigt att visa säger sig kunna bevisa att Gud finns eller inte? Går det att tro om det samtidigt enligt vissa går att bevisa?
"Bevis" finns inte. Det finns bara olika grader av övergripande övertygelsekraft.

Den största sanning som en människa kan känna till, är övertygelse. Om något upplevs starkt övertygande, så kan människor ibland anse att det kvalificerar under ordvalet "bevis". Men bevis i sig existerar inte - åt något håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in