2025-05-15, 14:03
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Då vet du mer än vad jag vet.
Kanske finns det någon hjälpsam finne här som är kund hos Veikkaus och kan förklara vad som gäller?

Veikkaus limiterar inte enskilda spelare men de har gränser för hur mycket det går att satsa på ett spel. Satsas det för mycket på ett resultat i en fotbollsmatch t.ex. så kan den limiteras eller stängas av.
Citera
2025-05-15, 14:05
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Helt idiotiskt att släppa höga odds sen limitera de som spelar på det.. samma som att kasta ut kunder som köper mat på rea i butiken

😄🫠

Vad förväntar de sig man ska bara välja dåliga odds på deras sidor

Förstår om det är 4 4 4 odds på en match men det händer liksom aldrig

Hur det är lagligt är ärligt talat förbryllande

😁

Det sjuka är när jag tog upp det med comeon så sa dom att jag minsann inte är limiterad men jag kunde lägga 10 kr men min bror hade ingen limit gräns. Fyfan vad fult att dom får hålla på såhär. När jag gick med jätteförluster blev jag inte limiterad.
Citera
2025-05-15, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Veikkaus limiterar inte enskilda spelare men de har gränser för hur mycket det går att satsa på ett spel. Satsas det för mycket på ett resultat i en fotbollsmatch t.ex. så kan den limiteras eller stängas av.

Så som gamla svenska spel då

Var underbart även om man fick max spela 1000 kronor på vissa kuponger
Citera
2025-05-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Det sjuka är när jag tog upp det med comeon så sa dom att jag minsann inte är limiterad men jag kunde lägga 10 kr men min bror hade ingen limit gräns. Fyfan vad fult att dom får hålla på såhär. När jag gick med jätteförluster blev jag inte limiterad.

Comeon var underbara fram tills hösten 2024

Spelade 2 år i sträck utan problem

De kanske är på väg att gå i konkurs därför limiterar de allt och alla som vinner något på deras sida
Citera
2025-05-15, 14:11
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falafel111
Så som gamla svenska spel då

Var underbart även om man fick max spela 1000 kronor på vissa kuponger

Ja det går knappast att spela enbart på Veikkaus om man vill leva på det.
Citera
2025-05-15, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Ja det går knappast att spela enbart på Veikkaus om man vill leva på det.

Det finns bra ods att hitta i spelbörserna och pinnacle också.gäller att lägga ner tid.men det stämmer att det kanske inte räcker med enbart vekkausi
Citera
2025-11-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Då vet du mer än vad jag vet.
Kanske finns det någon hjälpsam finne här som är kund hos Veikkaus och kan förklara vad som gäller?
Hej, är från Finland. Veikkaus limiterar inte. Veikkaus har dock ett mycket begränsat utbud vilket gör det svårt att få någon vidare spelvolym hos dem. Deras limits är OK.

Till er andra, så här ligger det till. ALLA EU-bookies limiterar. Till EU-bookies hör bet365, betsson gruppen, alla kambi bolag och alla altenar bolag osv. Asiatiska spelbolag och spelbörser limiterar inte.

Skillnaden på en asiatisk bookie och en EU-bookie är affärsmodellen. EU-bookies satsar på att slänga ut så mycket odds och utbud som möjligt och sedan stänga av dem som spelar med ett positivt väntevärde. Stort utbud leder till fler misstag, vilket gör att EU-böckerna är betydligt enklare att slå. Asiatiska böckernas affärsmodell går ut på att ha ett relativt litet utbud som är kotrollerbart och istället satsa på att ha oddsen korrekt direkt från början, därav behövs inga limiteringar.

Såg att någon påstod att betsson inte limiterar. Det gör dom. Blir man inte limiterad hos en EU-bookie är man helt enkelt inte en tillräckligt skarp spelare, PUNKT.
Citera
2025-11-22, 06:18
Medlem
sputnik2011s avatar
.

Om du inte förstår detta inlägg, kan du lägga hela tråden i GPTchat och be den förklara.

Du kan kartlägga spelinspektionen med Sokrates frågor.
Sedan kan du vända dom till din fördel och kartlägga och dokumentera alla dina spel.
Film, ljud och anteckningar.
Sedan gör du en offentlig portal, webbhotell och domän 500 kr per år.
Och slutligen har du och andra, som gör likadant ett maktinstrument.
Så kommer ändra spelfältet, för det blir något större än en klagomur.
Juridiskt och sakligt.

Ha en fin lördag (!)
Citera
2025-12-08, 16:10
Medlem
Så asiatiska spelbolag stänger inte ditt konto när du sitter med 50,000 EUR? Har aldrig förstått detta och det låter mest för bra för att vara sant... ???

Jag skapade konto för ett år sedan med SBOBET. Men banken hade blockerat insättningarna. Alla sätt blev blockerat. Så jag kunde inte spela från Sverige.
Senast redigerad av Maxjohan1983 2025-12-08 kl. 17:01.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in