2025-05-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ni fullständiga sjögurkor till oduglingar

Varför måste du ta till förolämpningar för att argumentera?
Citera
2025-05-15, 10:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det finns massor med problem med evolutionsteorin, ett uppenbart problem är varför det inte existerar människoapor som nästan kan prata som människor, som halvt som halvt är lika intelligenta som människor.

Din okunskap är lika delar skrämmande, patetisk och underhållande. Ungefär 99,9 % av alla arter som någonsin existerat har dött ut. Så varför i hela friden skulle det vara ett problem för evolutionsteorin att det inte längre existerar t ex neandertalare. DET ÄR JU, OM NÅGOT, PRECIS VAD MAN KAN FÖRVÄNTA SIG, DUMMER!

Snacka om självmål, vilket skämt du är

Citat:
Tidigare menade man att afrikaner inte var lika utvecklade som vita,

Japp, det var en vanligt förkommande kristen åsikt.

Citat:
Och man hänvisar till Neanderthalare och andra, men det är lite underligt att dessa halvmänniskor som kan prata lite grand inte har överlevt, när t.ex. schimpanser har överlevt.

Okunskapen fortsätter. Schimpanser lever i regnskogsmiljö och konkurrerade därmed inte med Homo Sapiens, det är först när människan börjar skövla regnskog som schimpanser mycket riktigt också blir hotade. Neanderthalare däremot konkurrerade om samma resurser som Homo Sapiens. Tro fan de dog ut

Kan du åtminstone försöka tänka liiiiite innan du öppnar limpsaxen??? Herregud, människa
Citera
2025-05-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Schimpanser lever i regnskogsmiljö och konkurrerade därmed inte med Homo Sapiens, det är först när människan börjar skövla regnskog som schimpanser mycket riktigt också blir hotade. Neanderthalare däremot konkurrerade om samma resurser som Homo Sapiens. Tro fan de dog ut.

Det är som vanligt bara antaganden, ingen objektiv vetenskap, du kan inte bevisa det.

Vi pratar inte bara om neanderthalare, utan även om alla dom tusentals/miljontals länkar mellan människa och schimpans, förutom neanderthalare. Varför har alla dessa mellanlänkar dött ut, förutom schimpansen? Väldigt underligt.

Citat:
Japp, det var en vanligt förkommande kristen åsikt.

Du berör inte frågan om det existerar människor som gått längre i utvecklingen än andra.
Det är lättare för dig att skylla på falsk kristendom än att uppriktigt förklara om evolutionsteorin ska tillämpas på dagens människor. Känner du till det här skriftstället:

"Då tog Petrus till orda: »Nu förstår jag verkligen att Gud inte gör skillnad på människor utan tar emot var och en som fruktar honom och som gör vad som är rättfärdigt, vilket folk han än tillhör. " (Apg 10:34-35 Bibel2000)
Citera
2025-05-15, 11:15
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är som vanligt bara antaganden, ingen objektiv vetenskap, du kan inte bevisa det.

Klart jag kan. Schimpanser bor BEVISLIGEN i regnskog. Människor har BEVISLIGEN inte hotat regnskogen förrän i modern tid. Neanderthalare levde BEVISLIGEN i samma miljöer som Homo Sapiens.

Det är alltså tydligt objektivt, så vänligen använd inte ord du inte förstår, din lilla pajas

Sopa

Citat:
Vi pratar inte bara om neanderthalare, utan även om alla dom tusentals/miljontals länkar mellan människa och schimpans, förutom neanderthalare. Varför har alla dessa mellanlänkar dött ut, förutom schimpansen? Väldigt underligt.

Schimpansen är ingen mellanlänk, du vet inte vad du pratar om

Herregud, öppna en jävla bok nån gång, som inte är från bronsåldern

Citat:
Wäääää-wäää-wääää falsk kristendom

Vad är sann kristendom? Kan du definiera det?
Citera
2025-05-15, 11:24
Medlem
Citat:
Klart jag kan. Schimpanser bor BEVISLIGEN i regnskog. Människor har BEVISLIGEN inte hotat regnskogen förrän i modern tid. Neanderthalare levde BEVISLIGEN i samma miljöer som Homo Sapiens.

Det är alltså tydligt objektivt, så vänligen använd inte ord du inte förstår, din lilla pajas

Sopa

Det är inget bevis på att Homo Sapiens utrotade neanderthalare din clown.

Citat:
Schimpansen är ingen mellanlänk, du vet inte vad du pratar om

Herregud, öppna en jävla bok nån gång, som inte är från bronsåldern

Du vill missförstå med flit, eller hur?

Citat:
Vad är sann kristendom? Kan du definiera det?

Sann kristendom följer bibelns budskap. Ku Klux Klan kan omöjligen vara kristna eftersom dom inte följer detta skriftställe:

"Då tog Petrus till orda: »Nu förstår jag verkligen att Gud inte gör skillnad på människor utan tar emot var och en som fruktar honom och som gör vad som är rättfärdigt, vilket folk han än tillhör. " (Apg 10:34-35 Bibel2000)
Citera
2025-05-15, 11:29
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är inget bevis på att Homo Sapiens utrotade neanderthalare din clown.

Det sämsta man kan göra som art är att konkurrera med människan, har det verkligen gått dig förbi?

Citat:
Du vill missförstå med flit, eller hur?

Vad är det du föreställer dig att jag missförstått? Du skrev svart på vitt att schimpansen är en mellanlänk!!!

Citat:
Sann kristendom följer bibelns budskap.

Jag visste att du inte skulle ge ett konkret svar. Vilken jävla sopa du är. Pratar om sann kristendom när du inte ens kan säga vad det innebär
Citera
2025-05-15, 11:43
Medlem
Citat:
Det sämsta man kan göra som art är att konkurrera med människan, har det verkligen gått dig förbi?

Det betyder inte automatisk utrotning, i vissa kretsar menar man att man kunde underkuva en lägre stående art genom att transportera dom från Afrika till USA och använda dom som djur/slavar.

Citat:
Vad är det du föreställer dig att jag missförstått? Du skrev svart på vitt att schimpansen är en mellanlänk!!!

Nej, det skrev jag inte, jag skrev att det måste ha existerat tusentals länkar som kunde prata, länkar som befunnit sig mellan människa och schimpans med tanke på talförmåga. Inga av dessa har tydligen överlevt, bara människan som kan tala och schimpansen som inte kan tala.

Citat:
Jag visste att du inte skulle ge ett konkret svar. #!%&¤@!%&! Pratar om sann kristendom när du inte ens kan säga vad det innebär

Va? Är inte att kristna ska följa bibeln ett konkret svar? Att vara kristen innebär att följa bibeln, vad vill du ha för svar egentligen?

Påstår du att Ku Klux Klan är kristna?
Citera
2025-05-15, 11:49
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Bra vetenskap
Vi kan inte direkt intervjua dem. Är det ditt slutgiltiga svar din meningslösa sötvattensseglare?
Du bidrar alltså ingenting, är inte beredd att lära dig något och du håller desperat i dina vidskepliga amsagor?
Uppfattat. Skenheliga och pretentiösa religiösa frukttårtor.
Citera
2025-05-15, 11:50
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Varför måste du ta till förolämpningar för att argumentera?
För att det passar er. Ni bättrar er aldrig och det är den största förolämpningen mot människosläktet.
Citera
2025-05-15, 11:52
Medlem
Citat:
Vi kan inte direkt intervjua dem. Är det ditt slutgiltiga svar din meningslösa sötvattensseglare?
Du bidrar alltså ingenting, är inte beredd att lära dig något och du håller desperat i dina vidskepliga amsagor?
Uppfattat. Skenheliga och pretentiösa religiösa frukttårtor.

Mest förolämpningar i ditt inlägg, du borde prata med en riktig vetenskapsman.
Citera
2025-05-15, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det finns inget enskilt stycke i evangelierna som jag skulle vilja framhålla som övertygande bevisning för Jesus, men många förhållanden som tillsammans har övertygat mig. Om du menar att du kan peka ut stycken i evangelierna som visar att Jesus ljög så tycker jag att du ska ge några exempel.

Inga problem! Men det finns så mycket att välja mellan. Vad är du mest intresserad av? Exempel i NT där Jesus ljuger direkt själv? Eller ett exempel där författarna av evangelierna ljuger å hans vägnar?

Ska vi börja med när Jesus bevisligen står mitt i guds hus och ljuger rätt upp och ner i Luk 4:16–21 som uppvärmning?
Citera
2025-05-15, 11:53
Medlem
Citat:
För att det passar er. Ni bättrar er aldrig och det är den största förolämpningen mot människosläktet.

Ah ok, bra argument! När du ändå håller på, kan du inte säga att troende är som råttor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in