2025-05-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag förstår varför du alltid försöker "missförstå" folk men det är väldigt oklädsamt av dig.
Verkar det som att även i det här fallet kvinnan stannat kvar efter "våldtäkten" och sovit tillsammans med "våldtäktsmannen" fastän han även i det här fallet enligt kvinnan skulle ha varit våldsam?

Ärligt talat så missförstod jag ditt "sovit kvar", som ett gammaldags uttryck av " sovit över".

Ingen aning om hon sov kvar efter våldtäkten. Har varken läst FUP eller dom.

Men det kan ta ett tag för vissa att förstå Vad de har utsatts för, efter en våldtäkt, där de känner förövaren (de två hade ju varit på dejt, det var inte en överfallsvåldtäkt). Chock du vet. Så det är ju inte förvånande om ett våldtäktsoffer är kvar hos en förövare han/hon känner lite. Samlar ihop sig själv och sina tankar... försöker förstå vad de varit med om, overklighetskänslor över det som inträffat... svårt att fullt ta in att de drabbats...

Den här kvinnan/målsägande behövde ju tom. Prata med vänner innan hon verkligen förstod att det hela var en våldtäkt. Hon måste varit i rejäl chock.

Finns ju även förövare som gaslightar sina offer. Vet inte om det är så i detta fall. Men om en förövare verkar oberörd av våldtäkten, så kan ju det räcka för att det chockade offret ska börja tvivla på sin egen upplevelse av vad som nyss inträffat.

Ingen vill väl se sig som våldtäktsoffer...

Att sova medförövaren kan säkert vara ett förvirrat sätt att få den inträffade våldtäkten att inte ha inträffat... men tyvärr försvinner inte våldtäkten för det.

Sedan har vi Stockholmssyndromet också..

Att ett våldtäktsoffer sover med en förövare hon/han känner sen innan kan ha sina psykologiska förklaringar. Men som sagt: jag vet inte om offret i detta ärende sov med förövaren.
Citera
2025-05-14, 21:33
Medlem
Blir mörkrädd när man läser de flesta kommentarerna här...
Om ni har en dotter och hon kommer hem och säger att hon blivit våldtagen... Skulle ni köra samma grej mot henne då? Eller mamma? Syster?
Varför kan man inte sova på någons soffa! Hon kanske tyckte att det kunde vara ett säkrare alternativ än att ta sig hem! Hur fan ska vi kunna veta?
Tänk lite längre än er lilla minipitt räcker!

Ja ja ja! Kalla mig hora, missfoster, feminist, offer och alla fula ord ni kan komma på! Skratta åt det jag har skrivit osv. Rör mig inte i ryggen... Har bara en önskan om att män kunde börja tänka lite! Men det vore väl för mycket begärt....
Citera
2025-05-14, 21:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Hon diskuterade med vännerna hur det går mjölka situationen och få ut skadestånd. Klassiker!
Att sånt händer ska man nog inte förneka. Skrupelfritt folk finns det gott om.
Men hur VET du att det var så det gick till i DETTA fall?
Citera
2025-05-14, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ärendet har inte med "samtyckeslagen " att göra. Den dömde är dömd för våldtäkt och inte för "oaktsam våldtäkt".

Du kanske ska läsa FUP och dom. Och även läsa tidningsartikeln som du själv länkade till. I den beskrivs våld och att kvinnan sa ifrån att hon inte ville.

Lagen om oaktsam våldtäkt kom till när så många uppenbara våldtäktsförövare gick fria, för att de trodde att en kvinna vill ha sex med flera män och få föremål uppkörda i sig osv. Den kom också till för att 70% av alla våldtagna blir paralyserade vid våldtäkt och inte förmår säga ifrån. Du behöver nog läsa på lite om varför lagen har kommit till. Och inse att den behövs.

I övrigt är det nog mer bevisfrågan du är arg på.

Ser fram emot FUP ska läsa med linser och två par ögon.

Betänk att hon fick 250 tusen i skadestånd. Mördade människor får mindre. Det är sinnessjukt feminisering av samhället som vi tillåtit hända.

Nära anhöriga har normalt rätt till ersättning med 130 000 kronor vid uppsåtliga våldsbrott (mord/dråp/grovt vållande till annans död), varav 80 000 kronor för sveda och värk (ny nivå för brott från och med 7 oktober 2024) samt 50 000 kronor för särskild anhörigersättning (för brott från 1 juli 2022).

Men om du blir våldtagen får du 250 tusen. Systemfel.
Citera
2025-05-14, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cansada
Om ni har en dotter och hon kommer hem och säger att hon blivit våldtagen... Skulle ni köra samma grej mot henne då? Eller mamma? Syster?
Varför kan man inte sova på någons soffa! Hon kanske tyckte att det kunde vara ett säkrare alternativ än att ta sig hem! Hur fan ska vi kunna veta?

Ja ja ja! Kalla mig hora, missfoster, feminist, offer och alla fula ord ni kan komma på! Skratta åt det jag har skrivit osv. Rör mig inte i ryggen... Har bara en önskan om att män kunde börja tänka lite! Men det vore väl för mycket begärt....

Min dotter skulle aldrig sova på en soffa för det första. Så hela din frågeställning är bortblåst för mig och människor i min familj.

Man sover hemma eller tar in på hotell - PAPPA BETALAR I VÄRSTA FALL ALLTID.

Det kommer alltid finnas dåliga män och människor. Det går inte att lagstifta bort. Det enda som händer är att man stjälper vanliga unga killars förmåga att träffa tjejer och ha kul ihop när man läser om våldtäktsdomar där inga bevis finns mer än ord mot ord och då fälls alltid killen bara tjejen har pratat med en vännina. Det är ett systemfel och ni kastar alla killar över kanten för att rädda några få tjejer. Det är vad som händer. Vi har en epidemi av unga människor som inte längre har kontakt, har sex, skaffar barn och bildar familj på grund av att vi håller på att kväva alla former av mänsklig kontakt med lagar och regler istället för att tala om för ERA DÖTTRAR, ATT DOM INTE SKA FÖLJA MED DÅLIGA KILLAR HEM UTAN TA EN TAXI OCH TRÄFFAS I NYKTERT TILLSTÅND.

Ni kan inte uppfostra ERA BARN och därför ska samhället in och styra. Som vanligt med allt.
Senast redigerad av Cheddarjoe 2025-05-14 kl. 21:59.
Citera
2025-05-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Min dotter skulle aldrig sova på en soffa för det första. Så hela din frågeställning är bortblåst för mig och människor i min familj.

Det kommer alltid finnas dåliga män och människor. Det går inte att lagstifta bort. Det enda som händer är att man stjälper vanliga unga killars förmåga att träffa tjejer och ha kul ihop när man läser om våldtäktsdomar där inga bevis finns mer än ord mot ord och då fälls alltid killen bara tjejen har pratat med en vännina. Det är ett systemfel och ni kastar alla killar över kanten för att rädda några få tjejer. Det är vad som händer. Vi har en epidemi av unga människor som inte längre har kontakt, har sex, skaffar barn och bildar familj på grund av att vi håller på att kväva alla former av mänsklig kontakt med lagar och regler istället för att tala om för ERA DÖTTRAR, ATT DOM INTE SKA FÖLJA MED DÅLIGA KILLAR HEM UTAN TA EN TAXI OCH TRÄFFAS I NYKTERT TILLSTÅND.

Ni kan inte uppfostra ERA BARN och därför ska samhället in och styra. Som vanligt med allt.

Du låter helförvirrad...

I en mening skriver du att kvinnor inte kan sova över hos män, för det kan vara farligt, då hon kan bli våldtagen. I en annan mening är det plötsligt inte farligt för kvinnan, utan mer farligt för mannen, då han kan bli falskt anklagad för våldtäkt vid övernattning.. Hur ska du ha det? Är det våldtäkt eller falsk anklagelse om våldtäkt folk ska oroa sig över?

I en annan mening skriver du att män och kvinnor inte kan ha kul ihop längre och inte kan ha sex med varandra längre. Och i nästa mening skriver du att kvinnor ska ta taxi hem (dvs, undvika att fortsätta ha kul med mannen och undvika eventuellt sex med honom). Och hur ska du ha det här? Ska kvinnor och män umgås och eventuellt ha sex, eller ska kvinnan ta taxi hem?

Och vadå dålig man? Kvinnan fallet handlar om följde med sin dejt hem för att sova på hans soffa. Hennes dejt är elitidrottare. Hon måste ha känt sig väldigt trygg med honom: sin dejt med ett halvoffeciellt yrke. Ett bra yrke som han satsat stenhårt på. Detta måste ha invaggat henne i trygghet. Och de två ville förmodligen inte sluta kvällen när dejten var slut. De ville väl fortsätta umgås. Sova på soffa är då en anständig sak att göra.

Och varför ska du betala hotell till din dotter i en liknande situation? Är du rädd att hon ska falskt anklaga någon för våldtäkt? Eller rädd att hon ska bli våldtagen? Det framgår inte. Men då du verkar trött på lagen gällande oaktsam våldtäkt och tycks tro att den orsakar falska våldtäktsanklagelser, så gissar jag att du är orolig att din dotter falskt skulle anklaga sin dejt för våldtäkt. Det verkar ju vara så du tror om kvinnor.
Citera
2025-05-14, 23:50
Medlem
Citat:
Du låter helförvirrad...

I en mening skriver du att kvinnor inte kan sova över hos män, för det kan vara farligt, då hon kan bli våldtagen. I en annan mening är det plötsligt inte farligt för kvinnan, utan mer farligt för mannen, då han kan bli falskt anklagad för våldtäkt vid övernattning.. Hur ska du ha det? Är det våldtäkt eller falsk anklagelse om våldtäkt folk ska oroa sig över?

I en annan mening skriver du att män och kvinnor inte kan ha kul ihop längre och inte kan ha sex med varandra längre. Och i nästa mening skriver du att kvinnor ska ta taxi hem (dvs, undvika att fortsätta ha kul med mannen och undvika eventuellt sex med honom). Och hur ska du ha det här? Ska kvinnor och män umgås och eventuellt ha sex, eller ska kvinnan ta taxi hem?

Och vadå dålig man? Kvinnan fallet handlar om följde med sin dejt hem för att sova på hans soffa. Hennes dejt är elitidrottare. Hon måste ha känt sig väldigt trygg med honom: sin dejt med ett halvoffeciellt yrke. Ett bra yrke som han satsat stenhårt på. Detta måste ha invaggat henne i trygghet. Och de två ville förmodligen inte sluta kvällen när dejten var slut. De ville väl fortsätta umgås. Sova på soffa är då en anständig sak att göra.

Och varför ska du betala hotell till din dotter i en liknande situation? Är du rädd att hon ska falskt anklaga någon för våldtäkt? Eller rädd att hon ska bli våldtagen? Det framgår inte. Men då du verkar trött på lagen gällande oaktsam våldtäkt och tycks tro att den orsakar falska våldtäktsanklagelser, så gissar jag att du är orolig att din dotter falskt skulle anklaga sin dejt för våldtäkt. Det verkar ju vara så du tror om kvinnor.

What you said!! Jag bugar för ditt underbara svar! Tack!
Citera
2025-05-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe

And here it comes.... Kväva mänsklig kontakt!? Saken är ju att hon troligen ville lära känna personen bättre och följde med honom hem för att prata mera. Vakna upp nästa dag, käka frukost ihop kanske... Känna att shit vilken trevlig kille! Istället våldför han sig på henne!
Sen, av ren nyfikenhet, hur ser man på en kille om han är dålig eller inte?
Finns mer att säga men jag orkar inte för det är uppenbart att du kommer inte att ändra åsikt ändå så varför slösa tid på the dad of the year!
Citera
2025-05-15, 01:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Den här kvinnan/målsägande behövde ju tom. Prata med vänner innan hon verkligen förstod att det hela var en våldtäkt.

Vänta nu lite, kan inte de där vännerna på nåt sätt ha övertygat eller påverkat henne så att hon "förstod" att det hela kanske var fråga om en våldtäkt?

Det låter osannolikt att en fullvuxen kvinna inte förstår själv att hon varit utsatt för ett brott utan påverkan av några vänner?

Om du tomatpurén blir exempelvis rånad och brutalt misshandlad så ringer du polisen direkt, inte rådgör du med några väninnor för att höra deras åsikter först, inte sant?!
Citera
2025-05-15, 01:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Man blir mörkrädd när man läser dina inlägg, skulle du köra samma snack om din son, bror, manlig släkting eller pojkvän som råkade ut för anklagelser om våldtäkt?

Skulle inte du först noga lyssna på hans version av händelseförloppet?

Att det finns kvinnor som ljuger om såna här saker vet vi sen tidigare så du behöver inte hetsa upp dig i onödan.

Citat:

Kan inte du förklara hur du med så stor säkerhet vet att kvinnan i det aktuella fallet har talat sanning om besöket hos elitspelaren?
Citera
2025-05-15, 02:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja. Vanligast vid övernattning är dock att ingen blir våldtagen. Därför är folk i regel trygga med att sova över hos varandra.

Tyvärr händer det då och då att en övernattning leder till våldtäkt....

Tyvärr händer det också då och då att en övernattning eller nattligt besök leder till en falsk anmälning.....det finns såna fall också som du vet.

Citat:
Precis som en promenad i parken då och då leder till våldtäkt osv.

En promenad i parken är inte så farlig som du och vissa andra inbillar sig. Det fanns en artikel på nätet förut som handlade om överfallsvåldtäkter i Göteborg, enligt farbror blå så var runt 8 av10 fall påhittade och de var erbarmligt trötta på alla falska anmälningar. Du har helt uppenbart en övertro på kvinnors förmåga att alltid tala sanning.

EDIT. Jag hittade artikeln.

https://www.expressen.se/gt/poliser-...ar-uppdiktade/

Citat:
Förmodligen kände sig kvinnan trygg med att sova över på soffan hos en elitidrottare. Kanske rentav ett känt namn för hennes del. Men det var tydligen inte alls tryggt....

Du hoppas kanske att fallet med elitspelaren baxas upp i hovrätten så att de kan göra sin bedömning? Titta bara på fallet med chalmeristen som friades tidigare i år, alla domar är inte gjutna i sten utan det finns helt klart utrymme för friande domar där männen helt uppenbart är oskyldiga.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2025-05-15 kl. 02:16. Anledning: Tillägg
Citera
2025-05-15, 04:30
Medlem
Citat:

Du behöver inte bli mörkrädd, undvik bara Ryska män
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in