Citat:
Jag förstår varför du alltid försöker "missförstå" folk men det är väldigt oklädsamt av dig.
Verkar det som att även i det här fallet kvinnan stannat kvar efter "våldtäkten" och sovit tillsammans med "våldtäktsmannen" fastän han även i det här fallet enligt kvinnan skulle ha varit våldsam?
Verkar det som att även i det här fallet kvinnan stannat kvar efter "våldtäkten" och sovit tillsammans med "våldtäktsmannen" fastän han även i det här fallet enligt kvinnan skulle ha varit våldsam?
Ärligt talat så missförstod jag ditt "sovit kvar", som ett gammaldags uttryck av " sovit över".
Ingen aning om hon sov kvar efter våldtäkten. Har varken läst FUP eller dom.
Men det kan ta ett tag för vissa att förstå Vad de har utsatts för, efter en våldtäkt, där de känner förövaren (de två hade ju varit på dejt, det var inte en överfallsvåldtäkt). Chock du vet. Så det är ju inte förvånande om ett våldtäktsoffer är kvar hos en förövare han/hon känner lite. Samlar ihop sig själv och sina tankar... försöker förstå vad de varit med om, overklighetskänslor över det som inträffat... svårt att fullt ta in att de drabbats...
Den här kvinnan/målsägande behövde ju tom. Prata med vänner innan hon verkligen förstod att det hela var en våldtäkt. Hon måste varit i rejäl chock.
Finns ju även förövare som gaslightar sina offer. Vet inte om det är så i detta fall. Men om en förövare verkar oberörd av våldtäkten, så kan ju det räcka för att det chockade offret ska börja tvivla på sin egen upplevelse av vad som nyss inträffat.
Ingen vill väl se sig som våldtäktsoffer...
Att sova medförövaren kan säkert vara ett förvirrat sätt att få den inträffade våldtäkten att inte ha inträffat... men tyvärr försvinner inte våldtäkten för det.
Sedan har vi Stockholmssyndromet också..
Att ett våldtäktsoffer sover med en förövare hon/han känner sen innan kan ha sina psykologiska förklaringar. Men som sagt: jag vet inte om offret i detta ärende sov med förövaren.