Citat:
Ursprungligen postat av
Solstralen94
Matpriserna ökar för LITE. Någon som vill diskutera ämnet?
Nej, de höjs för mycket. Visst fattar jag att kaffe och kakao blivit dyrare pga. missväxt och torka. Men en jävla gurka för 20kr kan de fan behålla, så gott är inte gurka!
Lågprisbutikerna Lidl och Willys har höjt mest procentuellt men de är fortfarande billigast, köpte potatis för 9,90kg på Lidl för ett par veckor sedan och har fortfarande kvar ett par påsar i jordkällaren.
Det gäller bara att vara lite mer prismedveten, otrogen kund och kolla alla butikernas lockerbjudanden.
När de ligger på rad vid de stora köpladorna tar det inte ens fem minuter att gå emellan butikerna och plocka lockvarorna i respektive butik.
Priserna började höjas under förra regeringens drivmedelpriser och elens tokpriser, nu har drivmedlet sjunkit ner till nästan "normalt" igen, samma med elen men maten blir fortfarande dyrare och dyrare. Någon fyller fickorna med differensen i pris mellan då och nu.
Antar du är en sådan som handlar krav, eko, närodlat osv. Det är de priserna som stuckit iväg rejält och de går fetbort när jag handlar. Jag handlar till mig själv, inte för att göda och föda andra. Enda "närodlat" jag konsumerar numera är grannens ägg, som hamnar hos mig via viss byteshandel. Han har inte höjt "priset" och inte jag heller på det jag hjälper honom med.