2025-05-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Jag ska absolut sluta nu när jag sagt det jag ville ha sagt. Jag vill avsluta med att trådsanningar brukar dö ut efter sida 2, och trolltrådar brukar dö ut så fort en mod slänger den. Detta är just nu en trådsanning, det finns noll bevis på att någon har tagit ut dessa pengar.

Är motargumentet att ingen vill outa sig och därmed bli återbetalningsskyldig? Ingen vill lämna spår? Suck... Om vi tänker teoretiskt att minst en spelare har utnyttjat denna bugg och gjort ett uttag som lyckades, oavsett metod (Swish, banköverföring, olika sätt att utföra banköverföringen på som Trustly etc), då tar det ATG noll sekunder att göra en rapport som visar vilka personer som gjort uttag, med vilken metod, till vilket konto, och sedan får samma kille på ATG, som förmodligen är en fet nörd på IT, skicka den rapporten till polisen och sedan går deras verksamhet vidare utan bekymmer.

När ni använder hemsidor som ATG, då kunde dom redan 2010 se exakt vart din muspekare befann sig och hur länge du hade den där. Kanske höll du på att lägga ett spel, precis efter att ha klickat på "visa saldo"-knappen, men du väntade 8 sekunder längre än vanligt? Sådan information både spåras och sparas om dig. Detta inlägg handlar inte om övervakning, utan jag försöker bara påpeka att om någon får för sig att det tar mer än 1 timmes jobb för någon på ATGs IT samt skicka allt underlag som behövs till deras team av advokater som dessutom råkar vara dom bästa i Sverige eftersom dom representerar staten och spelaren har begått ett brott mot användaravtalen.

Ni är fan zoomers i hjärnan om ni går på sånt här, eller ens kan tänka tanken att folk lyckats med detta och kommer "slippa undan". Hahaha
Varför är du så himla inställd på att motargumentera något som du uppenbarligen inte har någon aning om? Jag gick in i denna tråden för ja har flera polare som plockat ut över 20k idag och dom nojjar över att bli återbetalningsskyldiga. Har fått se hur dom plockat ut 3k 4k 5k osv, upp till swishgränsen 20k. Det var en bugg som gjorde att du kunde spela 500kr spins utan att ha pengar på kontot. När man vann på spinsen var det bara att ta ut pengarna direkt till bankkontot.
Citera
2025-05-14, 18:07
Medlem
DoktorNos avatar
Och skulle ATG mot förmodan förlora pengar på det här debaclet så kommer de ju bara att ta igen det på nåt annat sätt och alla spelare får stå för de eventuella förlusterna men högst troligast är att de som nu roffat åt sig x antal tusen kommer att bli återbetalningsskyldiga.
Citera
2025-05-14, 18:11
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PVT1820
Ja , ATG spärrade alla deras konton nu. Men alla har redan plockat ut en del. Får se vad som händer.

Det kommer att hända samma sak som det gjorde med idioten som av misstag fick in 150.000:- på sitt bankkonto. Han plockade ut det mesta av dem och sen blev det helt plötsligt minus på kontot och återbetalningskrav! 😂
Citera
2025-05-14, 18:12
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Omöjligt att besvia att bolagen riggat slotsen, men att så är fallet är 100 % fakta. Smutsigt är det

Självklart riggar de slotsen, bolag som begränsar vinnare på sportsbetting ägnar sig givetvis åt svineri när det gäller andra saker också men den stora naiva massan tror inte på det...
Citera
2025-05-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirk.Coetzee
Det kommer att hända samma sak som det gjorde med idioten som av misstag fick in 150.000:- på sitt bankkonto. Han plockade ut det mesta av dem och sen blev det helt plötsligt minus på kontot och återbetalningskrav! 😂
Förmodligen! Men nu är det inte bara en person, bor i en liten stad och har redan hört över 100 personer som gjort den här buggen. Finns flera klasser på gymnasiet som körde den allihopa. De är liksom 30pers, å tänk att dom skrivit till alla dom känner osv osv… kommer inte vara en lätt uppstädning för ATG detta.
Citera
2025-05-14, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PVT1820
Ja , ATG spärrade alla deras konton nu. Men alla har redan plockat ut en del. Får se vad som händer.

Givetvis kommer de bli återbetalningsskyldiga. Att tro något annat är bara totalt IQ-befriat.
Citera
2025-05-14, 18:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stfu888
Förmodligen! Men nu är det inte bara en person, bor i en liten stad och har redan hört över 100 personer som gjort den här buggen. Finns flera klasser på gymnasiet som körde den allihopa. De är liksom 30pers, å tänk att dom skrivit till alla dom känner osv osv… kommer inte vara en lätt uppstädning för ATG detta.

Tror du att det spelar någon roll? De kommer bli återbetalningsskyldiga. Betalar de inte tillbaka frivilligt direkt kommer de sannolikt behöva betala beloppet + ränta när de väl kommer till deras tur. Vilket det kommer att göra förr eller senare.
Citera
2025-05-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erikom
Tror du att det spelar någon roll? De kommer bli återbetalningsskyldiga. Betalar de inte tillbaka frivilligt direkt kommer de sannolikt behöva betala beloppet + ränta när de väl kommer till deras tur. Vilket det kommer att göra förr eller senare.
Har inte sagt något om att dom inte kommer bli återbetalningsskyldiga ta det lugnt kungen😂 men det kommer va jobbigt för ATG och kan vara svårt o ta alla som bara plockat ut nån tusenlapp eller två. De stora beloppen ryker väl direkt
Citera
2025-05-14, 18:18
Bannlyst
Citat:
Varför är du så himla inställd på att motargumentera något som du uppenbarligen inte har någon aning om? Jag gick in i denna tråden för ja har flera polare som plockat ut över 20k idag och dom nojjar över att bli återbetalningsskyldiga. Har fått se hur dom plockat ut 3k 4k 5k osv, upp till swishgränsen 20k. Det var en bugg som gjorde att du kunde spela 500kr spins utan att ha pengar på kontot. När man vann på spinsen var det bara att ta ut pengarna direkt till bankkontot.
Jag kanske har direkt insyn och inte kunde hejda mig från att förstöra för er medan ni fantiserade fritt.
Citera
2025-05-14, 18:20
Medlem
Citat:
Jag kanske har direkt insyn och inte kunde hejda mig från att förstöra för er medan ni fantiserade fritt.
Tror du inte på att det har gått att ta ut pengar från appen? Som man fått på det sättet jag beskrivit?
Citera
2025-05-14, 18:20
Bannlyst
Citat:
Tror du inte på att det har gått att ta ut pengar från appen? Som man fått på det sättet jag beskrivit?
Jag vet för ett faktum att ingen har fått ut 1kr.
Citera
2025-05-14, 18:22
Medlem
Citat:
Jag vet för ett faktum att ingen har fått ut 1kr.
Då har du ju uppenbarligen ingen koll😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in