2025-05-14, 07:44
Medlem
Bör det inte vara "som vanligt" i dessa fall? En afrikan som lirar fittboll?
Citera
2025-05-14, 07:57
Medlem
[/quote] Det är konstigt att samma tjejer som ena dagen ligger med gemene flashbackare helgen efter lyckas bli våldtagna av artister och elitidrottsmän. Anmäler denne och kvitterar ut pengar. Det är bra att ändring är på gång.
[/quote]

… eller av helt vanliga killar som döms på lösa grunder och historier.

Vart har du hört om ändring? Vill gärna läsa om det.
Citera
2025-05-14, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Jag har levt för länge för att veta att en tjej ensam inte åker med en kille för att sova på någon soffa själv. Det är uppdiktad historia för alla med en fungerande hjärna. Hovrätten kommer riva upp domen. Man kan inte döma när ord står mot ord.

Kvinnor sover ej hos män efter krogen om de inte vill ha sex eller umgänge bara helt fantastiskt sjukt att vi ens diskuterar sånt här.
Du har "...levt för länge för att veta..."? Okej... men det kanske ligger något i det? För det är väl inte så att du bygger dina slutsatser på dina egna uppfattningar och sedan tror att det är fakta?

Jag har också stampat omkring här på klotet i skapligt många år men tycker att det egentligen är ganska irrelevant. Däremot så har jag kommit till insikt att inte dra förhastade slutsatser efter att ha läst en kvällstidningsartikel med väldigt lite faktainnehåll.
Jag är också av uppfattningen att såväl killar som tjejer kan hantera en inbjudan om soffplats/övernattning som en vänskaplig gest och inte som en sexinvit, speciellt om man sedan tidigare har byggt upp någon form av respektfull relation. Självklart kan det ändå leda till sex ibland, men det är långtifrån alltid och ingen självklarhet och sker säkert till övervägande del i samförstånd.
Jo, man kan bli både dömd och friad när ord står mot ord. Det händer ofta att rätten gör en bedömning utifrån parternas trovärdighet, sammanhängande utsagor o.s.v.
Kommer hovrätten att ändra domen? Tja...kanske. Jag vill läsa fup/dom innan jag bildar mig en uppfattning. Men visst är det möjligt, absolut.
Senast redigerad av stoffestofil 2025-05-14 kl. 08:21.
Citera
2025-05-14, 08:25
Medlem
Det här bör vara allmän kännedom och praxis för alla män: Ha ljudinspelning på, på mobilen under träffen och när ni har sex. Detta är lagligt.
Spendera 1000 kronor på en kamera eller tvåmed low light mode och mikrofon och låt den filma det hela. Inte lagligt men värt att ta den smällen ifall något händer.
Om en man inte gör det 2025, med samtyckeslagen som den är och han blir falskt anklagade så förtjänar han nästan att åka dit. Det är fucked up, men det är så det är.
Citera
2025-05-14, 13:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Till er alla och i synnerhet till TS, så missade ni delen att mannen kastade ner henne på sängen, rev henne, tog strypgrepp på henne och genomförde samlag med henne trots att hon upprepade gånger sa nej.

Fast nu utgår du ifrån att hon har berättat sanningen om vad som hände.

Varför litar du aldrig på männen i såna här fall?
Citera
2025-05-14, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Fast nu utgår du ifrån att hon har berättat sanningen om vad som hände.

Varför litar du aldrig på männen i såna här fall?

Du tänker fel. Jag litar oftast på målsägande I sådana här fall. Könstillhörighet är ovidkommande för min del. Till skillnad från dig, som alltid ser kvinnor som förövare och män som offer, oavsett vem som är målsägande.

Detta fallet vet jag för lite om. Min invändning i detta fall handlar om att TS utelämnat en viktig information från tidningsartikel. Tydligt att TS gjorde det medvetet för att sprida agg mot våldtäktsoffer och fördomar om våldtäktsfall.
Citera
2025-05-14, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
I vilken sport-kan det vara ishockey?

Naturligtvis, eftersom just Halmstad ju är ishockeyn mekka i Sverige
Citera
2025-05-14, 16:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Du tänker fel. Jag litar oftast på målsägande I sådana här fall. Könstillhörighet är ovidkommande för min del. Till skillnad från dig, som alltid ser kvinnor som förövare och män som offer, oavsett vem som är målsägande.

Skitsnack, i såna här mål som gäller (påstådd) våldtäkt så handlar det ofta om ord mot ord utan någon egentlig teknisk bevisning men personer som du tar nästan alltid för givet att kvinnorna talar sanning samtidigt som du tar för givet av männen ljuger.

Citat:
Detta fallet vet jag för lite om. Min invändning i detta fall handlar om att TS utelämnat en viktig information från tidningsartikel. Tydligt att TS gjorde det medvetet för att sprida agg mot våldtäktsoffer och fördomar om våldtäktsfall.

Det där är din tolkning och som vi alla vet drar du ofta fel slutsatser.

Citera
2025-05-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Säkert bandy eller liknande.

Du menar att just bandy är större än ishockey i Halmstad? Sitter du i Rostov-na-Donu?
Citera
2025-05-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buisnismannen
Varberg BoIS
Halmia
Halmstad Hammers

och Halmstad BTK tänker du inte på?
Citera
2025-05-14, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoffestofil
Så du menar att acceptera att sova på en mans soffa är samma sak som att mannen har någon form av rätt till att begära sex? Gäller det i så fall även om det är en kille som ska slagga på soffan?
Det faktum att du anser att man är hjärnskadad om man accepterar att krascha i soffan väcker frågor hos mig. Vad anser du om mannens ansvar?

Men den största frågan är ändå hur du efter att ha läst några rader i en ganska faktafattig artikel kan vara så tvärsäker på att kvinnan ljuger. Visst, det finns en chans att du har rätt, men jag skulle nog vänta med att dra snabba slutsatser kring detta fallet baserat på den tunna artikeln.

Nej, men det finns ingen kvinna med hjärnceller som sover över hos en snubbe som hon inte gillar för att sova på hans soffa. Det finns ingen tjej som är så oansvarig att hon inte ser över sin hemgång i förväg alternativt tar in på hotell alternativt betalar för en taxi hem.

Jag ser ett mönster hos massor av våldtäktsdomar.
Citera
2025-05-14, 16:53
Medlem
Citat:
Till er alla och i synnerhet till TS, så missade ni delen att mannen kastade ner henne på sängen, rev henne, tog strypgrepp på henne och genomförde samlag med henne trots att hon upprepade gånger sa nej.

Låt oss läsa dom och FUP. Där kan ju finnas bevis som både rivmärken och annat.

Men vadå Kastade ner henne? Hur vet du det?

Jag har kastat ner massor tjejer i sängen. Det är en del av sexakten. Det är inte våldtäkt om det uppskattas.

Men hur vet du att hon kastades ner i sängen?
Rivas kan vara en del av sexakten.
Strypgrepp kan vara en del av sexakten.

Hur vet du att hon sa nej?

Det handlar om våldtäkt och då enligt rådande kyrkskaps praxis så fäller en tingsrätt.

Men om vi hade haft och göra med ett mord. Hade det räckt med sådan här knapphändig bevisning? Nej.

Det är därför EU är på Sverige får kritik:
Många försvarare är fortsatt kritiska mot lagen och pekar på stora brister i rättssäkerheten. Och Brå anser fortsatt att den nya lagen kan vara svår att använda.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...samtyckeslagen

Den kommer skrotas för det är urholkar hela principen om rättstat EFTERSOM JAG SÄGER I DET VARJE INLÄGG MEN INGEN FATTAR.

OM EN KVINNA ANMÄLER EN KILLE EFTER ATT DOM HAR HAFT SEX, HON ÅNGRAR SIG, HON BEHÖVER BARA VARA TROVÄRDIG FÖR ATT KILLEN SKA FÅ FÄNGELSE OCH BÖTER.

ÄT UPP DET EN SEKUND: FÄNGELSEEEEEEEEEEE OCH BÖÖÖÖÖÖÖÖTER EFTER ATT HA HAFT SEX IHOP PÅ FYLLAN.

Det är helt sinnessjukt. Ett samlag med en kille som dom ångrar sig.

Sen kan man diskutera huruvida det är möjligt att kvinnor alltid tycks ha ont i vaginan efter sex med en kille när det finns kvinnor som har sex med 10 st afrikanska män med 20cm dicks och har inga problem alls efteråt.

Jag är för känslomässigt upprörd över hur felaktigt mycket i samhället är för att orka bry mig mer om den här tråden, ni är hjärnskadade allihopa som tycker samtyckeslagen är bra, ni kan inte ha någon som helst analytisk eller ledande befattning i samhället om ni inte kan förstå det så enkla konceptet att det är en felaktig och direkt rättsosäkerlag som är skriven av en aktivistisk uppsyn och där ansvariga människor som bör ha styrt upp det här och givit bifall varit tysta. Det betyder att när den goda sidan (den rationella) inte säger ifrån ja, då vinner den onda sidan (orationella aktivistiska feministiska hud djupa empatin som förstör unga män och offrar dom för oaktsamma kvinnor som ångrar sig och inte klarar hantera grupptryck när dom råkat slarva på fyllan och hamnat i säng med fel kille som inte är omtyckt i tjej gänget)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in