Citat:
Ursprungligen postat av
Paris24
Kaffe och choklad. Just de två nöjen som jag köper mest av. Otur.
När jag köpte min senaste chipspåse och öppnade den fanns det bara lite krafs i botten. För 30 kr.
Alla människor, särskilt uttalat i USA, har numera lurats av media till att alla priser ska stiga och det är bara att bita ihop. Det har gett USA de högsta priserna på allt inklusive bostad och bil och snittpriset för bilar är $48000 = 480000 kr. Och hjärntvätten i media har fungerat så bra att de som köper bilen med 100.00 kr i överpris blir hur lyckliga som helst.
Apple var det första företaget som fick genomslag för iden "nu kostar våra produkter dubbelt så mycket som de andras. Men du får en fin vit kartongask också".
Detta ser illa ut för framtiden. Världens sju största företag kan höja priserna hur mycket de vill och ganska snart kommer de att ha alla pengar i hela världen.
Det är ju oxå enkelt att åtgärda ”problemet”.
Låt bli att köpa den dyraste varan, alltid, oavsett om det gäller mobiler, datorer eller mat.
När du inte köper den dyraste varan så går priset ner igen, tills den inte är dyrast.
Och då undviker du det som nu är dyrast, priset på den varan går nu ner, osv osv osv.
Hade man fått alla att göra så, konsekvent, så hade vi aldrig haft skenande priser.