2025-05-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Jag vet inte hur du ställer dig till NATO (jag kan gissa). Inträde blev i alla fall möjligt tack vare Kristerssons pragmatism. Jag vet inte om Magda och hennes brödgäng lyckades…med nåt egentligen. Hon tog inte vara på den ändrade världspolitiska situationen. Hon har för övrigt varit uttalat Nato-fientlig hela sin karriär. Liksom alla andra elitsossar.

Kristersson har också drivit igenom en unik försvarsuppbyggnad, där Sverige kommer höja försvarsbudgeten till 3,5 procent av BNP. Men Peter Hultqvist hade säkert fixat biffen? Den gamle vapenvägraren. Ser ut och låter som en gammal tant i färd med att börja grina. Otroligt. Är detta Socialdemokratins creme de la creme?

Regeringen Kristersson har vidare lyckats få igenom reformer för att stärka vår energiförsörjning, däribland satsningar på ny kärnkraft. Man har absolut inte fått bukt med gängkriminaliteten. Men jag är inte övertygad om att kombon Morgan Johanson + Dan Eliasson lyckats bättre. Är du, handen på hjärtat?

Nu lanserar de ambitionen att sparka ut sex gånger fler kriminella invandrare. Och inte bara det, regeringen Kristersson har en uttalad ambition att skicka hem tärande invandrare i största allmänhet. Ja och gårdsförsäljning, en segdragen symbolfråga för den som tycker det är viktigt.

Kan inte du utveckla varför Kristersson ska avgå på grund av två tjänstemäns slarv? Gärna vem du tänkt ska ersätta honom också? (Återigen har jag mina gissningar).

Kristersson fick förnedra oss fullständigt som land inför Erdogan. Lagar stiftades för att behaga islamisten. Nato-processen drog ut på tiden så pass att Funland fick gå före trots att man (Uffe) hade försäkrat oss om att vi minsann garanterat skulle gå med tillsammans. Bilden där Uffe står med ansiktet i rumpan på dubbelt så höga Erdogan säger allt.

Och nu detta. Kom inte o säg att han är värdig.
Citera
2025-05-13, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Jag och din magkänsla är överens.

Diplomaten har sparat bilderna från Grindr. Kanske hade diplomaten och Thyberg en fling en gång i tiden. Förmodligen kände han till att Thyberg skulle bli utnämnd. Av någon anledning så postade diplomaten bilderna i affekt.

Spionanklagelserna blir väl att diplomaten hade bilderna i sin ägo och sedan gjorde dom offentliga. Frågan är hur polisen/säpo kom honom på spåren? Kan det vara så enkelt att Thyberg visste att diplomaten hade bilderna sedan tidigare? Kanske var någon av bilderna från en privat chatt mellan Thyberg och diplomaten.

Kan ju vara så enkelt att polisen fick tag i IP-adressen. Det går tydligen att komma åt denna även via Proton om man felkonfigurerat eller använder Proton Mail Bridge på fel sätt.

Frågan är om detta verkligen faller under spioneri. Tänket att det finns flera andra brottsrubriceringar det skulle kunna vara då det gäller rikets säkerhet.
Senast redigerad av OSINT 2025-05-13 kl. 19:57.
Citera
2025-05-13, 20:00
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är den andre polaren i rad som Uffe ger tjänsten till som får sparken pga synnerligen besvärande omständigheter. Detta är såklart en större skandal än när Göran snattade godisägg, när Mona handlade Toblerone på regeringskortet eller när Gudrun var packad på bio.

Notoriska fyllkajan Gudrun Schyman satte sig på röda mattan och pissade på Skandiateatern inför premiärfotografer. Men det var en inget skandalöst med det, nähä.
Mona Sahlin ertappades med att ha handlat privat för 60K med sitt tjänstekort. År 1995 var det tämligen mycket pengar kan jag tala om.
De rörde sig alltså inte om ”två toblerone”.
Men en tillräckligt ofta repeterad lögn blir en sanning, det vet förstås en narcissistisk sosse som Mona. Jag räknar till elva massiva skandaler under hennes politiska gärning. Kronofogden, urkundsförfalskning, skattebrott.

Felrekryteringen av Grindr-diplomaten samt hans föregångare är en större ”skandal” för Kristersson? Än ovanstående?
Senast redigerad av Bertil.Falukorv 2025-05-13 kl. 20:05.
Citera
2025-05-13, 20:03
Medlem
När bilderna läckte ut blev politikern inte intressant för de som utpressat honom, judar
Citera
2025-05-13, 20:09
Medlem
Bertil.Falukorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Kristersson fick förnedra oss fullständigt som land inför Erdogan. Lagar stiftades för att behaga islamisten. Nato-processen drog ut på tiden så pass att Funland fick gå före trots att man (Uffe) hade försäkrat oss om att vi minsann garanterat skulle gå med tillsammans. Bilden där Uffe står med ansiktet i rumpan på dubbelt så höga Erdogan säger allt.

Och nu detta. Kom inte o säg att han är värdig.

”Värdig”? Jag skiter fullständigt i om han är värdig. Är det inte resultat som räknas?

Jag vet inte om Löfven var så värdig när han var packad i Vita Huset och konsekvent kallade John Kerry för ”Mr Kennedy”.
Citera
2025-05-13, 20:20
Medlem
Är det så här. Toppdiplomaten som är anklagad för spioneri är den som har tagit emot bilderna privat en gång i tiden. Sen blev han sviken och nu när hans fd får toppjobb så hämnas han genom att skicka de här gamla bilderna till pressen. Det i sin tur innebär att han blir anklagad för spioneri på grund av att den politiska makten har bestämt att det är främmande makt som ligger bakom bilderna.Kan vara så här . Bara en teori.Säkert fel
Citera
2025-05-13, 20:20
Medlem
Socialdemokrat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvartalet2023
Källa tack.
Det är välkänt att Y.Arafat dog i AIDS, bara att använda dig av Google.
Citera
2025-05-13, 20:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Falukorv
Notoriska fyllkajan Gudrun Schyman satte sig på röda mattan och pissade på Skandiateatern inför premiärfotografer. Men det var en inget skandalöst med det, nähä.
Mona Sahlin ertappades med att ha handlat privat för 60K med sitt tjänstekort. År 1995 var det tämligen mycket pengar kan jag tala om.
De rörde sig alltså inte om ”två toblerone”.
Men en tillräckligt ofta repeterad lögn blir en sanning, det vet förstås en narcissistisk sosse som Mona. Jag räknar till elva massiva skandaler under hennes politiska gärning. Kronofogden, urkundsförfalskning, skattebrott.

Felrekryteringen av Grindr-diplomaten samt hans föregångare är en större ”skandal” för Kristersson? Än ovanstående?

Gudrun och Mona blev ju uthängda, hånade och så småningom sparkade för sina synder. Till viss del med rätta.

Uffe anställer polare som gör bort sig rejält och Uffe får sitta kvar. Han får knappt någon kritik alls för detta.

Även om 60k var mycket pengar -95 så är det ingenting mot Thybergs och Landerholms årslöner. I både Monas och Uffes fall handlar det om att slösa med skattepengar som om det vore ens egna pengar.

Uffe bör givetvis avgå på studs.
Citera
2025-05-13, 20:34
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Moderaterna och Säpo saknar helt omdöme, antagligen p.g.a. långvarig korruption och urartning liknande den hos Trumps republikaner. Den som släppte bilderna visade att Thyberg var allmänt olämplig och undanhöll viktig information inför anställningen. Han borde bli belönad istället för att bli gripen med våld.
Citera
2025-05-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rajan03
Är det så här. Toppdiplomaten som är anklagad för spioneri är den som har tagit emot bilderna privat en gång i tiden. Sen blev han sviken och nu när hans fd får toppjobb så hämnas han genom att skicka de här gamla bilderna till pressen. Det i sin tur innebär att han blir anklagad för spioneri på grund av att den politiska makten har bestämt att det är främmande makt som ligger bakom bilderna.Kan vara så här . Bara en teori.Säkert fel

Om det är JB så är nog inte den teorin mer fel än någon annan. Annars skulle JB ha blivit värvad av främmande makt under t ex tiden som ambassadör i NK och ”vilat” som spion tills att den är chansen kom upp. Sen mailat från Proton men blev spårad på mindre än en vecka. Då låter din teori mer sannolik och det fanns en personlig schism mellan Thyberg och JB. Hade det varit kvinnor (som jag) hade det blivit skitsnack men i gayvärlden så hugger man kniv i ryggen med en nakenbild.
Citera
2025-05-13, 20:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det känns farligt nära att börja stinka ordentligt här.

Karriärdiplomaten Bergström skulle alltså vara agent för Ryssland eller liknande och därför skicka komprometterande bilder på Thyberg till pressen och arbetsgivaren? Låter det sannolikt.

Det låter mer troligt att Bergström helt enkelt agerar uppgiftslämnare antingen av altruistiska eller personliga skäl.

Nu sänder Säpo och Regeringen ett kraftfullt budskap till alla visselblåsare. Låt bli att avslöja fiffel och oegentligheter bland ”våra egna” annars kommer du att råka illa ut och beskyllas för att gå främmande makt tillhanda.

Just en fin kultur i så fall.
Citera
2025-05-13, 20:44
Medlem
Yatsys avatar
Berättade Tyberg för Socialdemokraterna eller inte när partiet utsåg honom som ambassadör för Afghanistan och Ukraina under åren 2019-2023?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in