2025-05-13, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schrodinger.123
”Enligt SVT:s uppgifter finns en koppling mellan omständigheterna kring de intima bilder som skickats in till Regeringskansliet och utredningen om misstänkt spioneri som riktats mot den nu anhållna diplomaten.”

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...hybergs-avgang

Kul om bög 1 kände sig förbigången av bög 2 vid tillsättningen av bög 2. Bög 1 skickar då bögbilder på bög 2 till statsministern och DN.

Säpos fråga är kanske isåfall: har bög 1 fått bilderna från Nordkorea eller från sitt eget bögeri? Har bög 1 agerat på eget bevåg eller uppdrag av någon?
Citera
2025-05-13, 16:11
Medlem
Verkar som det låg något i min nattliga spekulation. 😁
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Kan heller inte låta bli att tänka att det var JB som skickade in den snuskiga bögbilden på Thyberg, som hämnades genom att ange JB.
Citera
2025-05-13, 16:12
Medlem
Det framgår inte hur. Deras läggning är ju känd och kan knappast kallas spioneri. Men deras läggning kan möjligtvis förena dem i något sammanhang som framstår som mycket olämpligt. Thybergs bilder må vara för mycket för regeringen men jag tror inte det är bilder som får polis mm att ingripa rörande rikets säkerhet mot JB.
Citera
2025-05-13, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jisses! Känns som om verkligheten håller på att överträffa Flashback.

Men det kändes ju inte långsökt att läckan om bilderna hade någon koppling till någon som ville skada Sverige och säkerhetssamordnarens roll i Statsrådsberedningen. Man trodde inte man skulle kunna utpressa Thyberg genom bilderna men de kunde användas för att skada Sveriges säkerhetsarbete, Regeringen och UD.
Eller så var det någon som ville skada Thyberg och förbättra Sveriges säkerhetsarbete.
Citera
2025-05-13, 16:21
Medlem
Klassiskt gaydrama alltså. Alla ligger med alla. Thyberg gjorde den andre bögen sur, bögen ger igen.
Citera
2025-05-13, 16:25
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Kul om bög 1 kände sig förbigången av bög 2 vid tillsättningen av bög 2. Bög 1 skickar då bögbilder på bög 2 till statsministern och DN.

Säpos fråga är kanske isåfall: har bög 1 fått bilderna från Nordkorea eller från sitt eget bögeri? Har bög 1 agerat på eget bevåg eller uppdrag av någon?

Jag som hört att det var Ryssland som låg bakom, samt homofobi. Hur fan kan alla dessa "experter" fortfarande ha ett arbete? De har aldrig rätt, eller ens nära sanningen.
Citera
2025-05-13, 16:26
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Ungefär så har det FÖRMODLIGEN gått till.
Sen har väl NordKorea hjälpt till

Den ene med mjuka handleder har väl sagt ngt i förtroende till Bobby Onduchi..

...sen drar det igång nu när Mello är över i vårt land.
Finns inga som skvallrar som bögar... Skulle va vi i denna tråd då..
Senast redigerad av perry2 2025-05-13 kl. 16:34.
Citera
2025-05-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watzii
Jag som hört att det var Ryssland som låg bakom, samt homofobi. Hur fan kan alla dessa "experter" fortfarande ha ett arbete? De har aldrig rätt, eller ens nära sanningen.

Man anhålls inte för spioneri om man vill hämnas på en person man känner eller på arbetsplatsen, i alla fall inte i Sverige. Kanske man gör det i ditt hemland?
Citera
2025-05-13, 16:43
Medlem
watziis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Man anhålls inte för spioneri om man vill hämnas på en person man känner eller på arbetsplatsen, i alla fall inte i Sverige. Kanske man gör det i ditt hemland?

Nej, i mitt hemland lagförs man för att kalla dömda djurplågare för djurplågare, som journalist.
Citera
2025-05-13, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Thyberg hade ingen position på SÄPO. Han skulle bli nationell säkerhetsrådgivare. Då hade han jobbat direkt under statsministern/regeringen. Det har inget med SÄPO att göra annat än att de kan ha synpunkter på hans lämplighet ur säkerhetssynpunkt.

Det är heller ingen tjänst man söker, utan man handplockas till den så att ”spionen” skulle känna sig förbigången känns avlägset. Om det är ”spionen” som sänkt Thyberg känns det troligare att det är personligt mot honom eller att ”spionen” av någon anledning velat skydda Sverige mot Thyberg.
Jag rodnar över hela kroppen och medger att jag gjort vad jag inte tål av andra: pratat utan att kolla upp grundfakta. Thyberg blev förvisso handplockad, men det var han och ingen annan. Det "känns troligt" att någon ville chikanera honom offentligt även när jag känner efter. I dagsläget kan väl ingen av oss gissa kvalificerat när det gäller bakgrunden - försmådd älskare eller överkörd konkurrent eller allmänt hysterisk varelse. UD har sin alldeles egen företagskultur, får mig att tänka på Gustaf III, av anledningar som jag inte vill gå in på. Hursom, SÄPO har drivit just detta fall och jag misstänker att man över lag suckat lättat i Arvfurstens palats. "Hata slumpen" är en populär kommentar här på fläshbäck. Nån gång slår väl ändå slumpen till. Jag håller andan och käften ett tag. Bästa hälsningar!
Citera
2025-05-13, 16:49
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Klassiskt gaydrama alltså. Alla ligger med alla. Thyberg gjorde den andre bögen sur, bögen ger igen.

Hela Sveriges säkerhetsapparat består av homosexuella instutionsbarn , nån form av internt bögdrama bland enuckerna

Läs denna tråd

(FB) Göthe (f. Gottfrid) Ohlsson och pojkhemmet Eolshäll - Hälle. Pedofilskandal.
Citera
2025-05-13, 16:56
Medlem
watziis avatar
Kan vi inte kickstarta en dokusåpa? För det är vad våra tjänstemän är, de ligger på samma nivå som Jocke Boi, Robban Smurf eller vad det nu är vad de kallar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in