2023-08-24, 13:19
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattakanet
Nu var det ett tag sedan jag läste FUP i detta fallet. Men vad jag minns så är det så att arvet M pratar om endast existerar i hans huvud, det finns helt enkelt inte något större arv eller någon koppling till adelsmän/gamla kungaätter eller hur det nu var han hävdade. Det kanske blev någonting över efter faderns begravning, men det lär inte ha varit de summor M pratade om. Förstår att du undrar, jag undrade samma innan jag läste FUP.
Tack, kanske inte var de summor som talades om men kanske fanns något ändå som blev försnillat?
Då märker jag att du har hjärna nog, att du hade intresse av att försöka undersöka ifall det eventuellt fanns fog, jag menar detta med att arv försnillas är otroligt vanligt i Sverige, avsevärt mycket vanligare än folk tror och du såg förra idioten som kommenterade mitt inlägg här som bara "öhhhhh nää jag har svaaalt min lilla pyttehjärna, men överhuvudtaget kan det vara något intresse till motivet öhhhhh".
Citera
2023-11-05, 02:15
Medlem
Läser fup.

Kom det fram vad han menade i brevet till sin far om "lilla Matte/Malte" när han var liten?

Vad handlade det om egentligen?
Citera
2024-02-27, 16:35
Medlem
Poesidamens avatar
Jag hittade av en slump rättegången på Prime crime…. Fyy så hemskt att höra honom i rätten. Att det får gå till så.. att sätta en psykiskt sjuk människa att delta.. han framstår ju komplett tok-galen. Fy så hemskt för anhöriga. Ge honom för guds skulle tvångsmedicinering innan rättegång 😦😦
Citera
2024-04-09, 12:05
Medlem
-GGs avatar
Stackars modern.

Barn blir antingen din största lycka, eller största olycka, i livet.
Citera
2024-04-09, 14:58
Medlem
-GGs avatar
"Banbrytande energiteknik".

Vad han tjatar!

Inte under några andra rättegångar jag har lyssnat på, har jag hört en person som honom utfrågas/förhöras eller ställa frågor till andra. Han kanske bara lever i en annan dimension än vad vi andra gör, som blir hans schizofreni i denna. Plågsamt att lyssna på, hur det än står till.

Det där med Frankrike, guldet och knivhugget emot modern, var riktigt speciellt.
Senast redigerad av -GG 2024-04-09 kl. 15:00.
Citera
2024-07-09, 22:39
Varför fick detta äckliga psykfall gå fritt ute ens? Skulle suttit inspärrad för gott förlängesedan. Och modern som blev knivhuggen av M & inte anmälde har deffinitivt blod på sina händer, lika korkad hon kanske.

Och M, tja - sådana människor skulle samhället ta hand om och sedan avliva, finns alldeles för många av denna sort ute i samhället.
Citera
2024-11-20, 22:49
Medlem
karlinges avatar
Hur går det för honom idag? Han lär väl aldrig komma ut igen alls?
Citera
2024-11-20, 22:51
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av michael1844
Nu när han är dömd till LRV med SUP så kommer chefsöverläkaren anmäla om fortsatt sluten LRV för hans del var sjätte månad till Förvaltningsrätten i Stockholm. Vet ej hur Helix har med Frigång och 4-timmars permissioner däruppe i Stockholm men om vårdprocessen går framåt och han ej återfaller i allvarlig brottslighet eller avviker från kliniken så kan han skrivas ut av sin ansvarige läkare när hen tycker att han är färdigbehandlad / friskförklarad (om vårdprocessen sköts klanderfritt).

En överläkare sade till mig när jag var där att snittet på Helix är fem och ett halvt år. Nu kan det vara lägre eller längre.

EDIT: Vet ej om den här personen vårdas på Helix eller Löwenströmska men han kommer nog vara inlåst på rättspsyk ett tag.

Det krävs mer än 1 signatur för att han ska få permissioner eller skrivas ut. Räcker inte endast med överläkarens tycke, tack och lov.
Citera
2024-12-27, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En stor polisinsats pågår i södra Stockholm. På en adress ska en kvinna ha blivit knivhuggen, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Minst två personer ska vara skadade enligt uppgifter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...odra-stockholm

Det skall vara en pågående insats. Är det någon som vet mer?
Var? Hur är det på platsen?

Edit
Det skall vara en vuxen och ett barn skadade enligt Expressen.

Det sker just nu en stor polisinsats i södra Stockholm.
Två personer är skadade och polisen jagar en gärningsman – enligt uppgifter till Expressen är de drabbade en vuxen och ett barn.

https://www.expressen.se/nyheter/sto...ockholm-2ym6s/
Finns det fup?
Citera
2024-12-27, 19:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brummelisa92
Finns det fup?
Jag har inte kvar någon, men har du tur så är det någon i tråden som har den kvar.
Citera
2024-12-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag har inte kvar någon, men har du tur så är det någon i tråden som har den kvar.
Tack ändå att du svarade
Citera
2025-05-13, 15:58
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brummelisa92
Finns det fup?
Ser att det är ett gammalt inlägg från dig men delar med mig ändå.
Här kommer det jag har.
https://limewire.com/d/5MoMx#XNUdn1gHwj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in