2023-04-05, 21:08
Medlem
Sedan jag flyttade till stockholm så har det hänt en del hemska saker!

Detta är ju under all kritik brutalt skrämmade vad för slags människor som bor i detta avlånga land!

Är det covid som har slått slint på folket?
Senast redigerad av Tagitale778 2023-04-05 kl. 21:11.
Citera
2023-04-25, 23:46
Medlem
Fungerande länk till FUP?
Citera
2023-04-26, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Fungerande länk till FUP?

https://gofile.io/d/OkE2m4

.
Citera
2023-04-26, 05:44
Medlem
Uncorruptables avatar
Sammanfattningsvis i en etnisk svensk familj - en schizofrent psyksjuk bror som varit kniv-våldsbenägen tidigare dödar sin syster och hennes 6 åriga barn i en brutal oprovocerad knivattack, men låter 3 åriga barnet vara, på basis att familjen försöker sno hans arv och att han anser att de redan tidigare snott delar av hans arv.

Skulle vara intressant att se om det finns någon sanning däri, bara rent spontant.
Citera
2023-05-19, 23:59
Medlem
kato85s avatar
https://i0.wp.com/elisabethoglund.se...845.jpeg?ssl=1
Citera
2023-05-20, 00:43
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
"Mannen – som gjorde lumpen som plutonbefäl i marinen – har dömts för våldsbrott, tvångsvårdats och levt i skogen.

Enligt handlingar från förvaltningsrätten har han tidigare knivhuggit en närstående i halsen.

För tre år sedan dömdes han till rättspsykiatrisk vård – men i höstas valde hans läkare att inte ansöka hos förvaltningsrätten om fortsatt vård
."
https://www.expressen.se/nyheter/mis...ch-tvangsvard/
Kan mycket väl vara värnplikten eller vistelsen hos främlingslegionen som triggat hans psykotiska beteende, troligtvis det senare.

Gjorde själv en del av värnplikten som säkerhetsjaktpatrullchef och det är en tuff tjänst, halvparten av officerarna vi hade kom från kustjägarna.
Främlingslegionen är ännu tuffare och där förekommer både psykiskt och fysiskt våld, det är mer regel än undantag att man får en lavett om man inte gör som befälen säger.
Står att han knivhögg en bekant som besökte denne i Frankrike, och att detta är första händelsen, så kan tänka mig att han haft en dålig erfarenhet från legionen, om han nu besökte dem (vilket är troligt med tanke på hans bakgrund och anledning till resa till Frankrike)

Den här personen borde mao. ha skiljts ut redan hos pliktverket, men det är inte alltid lätt att finna folk med problem, speciellt om det ligger latent och kommer fram först vid traumatiska händelser.
Citera
2023-08-20, 01:21
Medlem
Johnankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Sammanfattningsvis i en etnisk svensk familj - en schizofrent psyksjuk bror som varit kniv-våldsbenägen tidigare dödar sin syster och hennes 6 åriga barn i en brutal oprovocerad knivattack, men låter 3 åriga barnet vara, på basis att familjen försöker sno hans arv och att han anser att de redan tidigare snott delar av hans arv.

Skulle vara intressant att se om det finns någon sanning däri, bara rent spontant.

Varför skulle det vara intressant?
Citera
2023-08-20, 01:59
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnanka
Varför skulle det vara intressant?
Jag talar för mig själv. För dig behöver det inte vara intressant. För mig är det ju intressant, om de helt enkelt ville scamma en psykiskt sjuk individ på sitt arv och de sedan fick karma.
Citera
2023-08-20, 02:09
Citat:

Snubben går in och ut ur psykoser, han har vanföreställningar, det är fantasier i hans huvud.
Har du ens läst fup och lyssnat på rättegången?
Citera
2023-08-20, 02:26
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Snubben går in och ut ur psykoser, han har vanföreställningar, det är fantasier i hans huvud.
Har du ens läst fup och lyssnat på rättegången?
Läste igenom fup, det är inte som så att informationen kring att BO skulle försökt scamma snubben på arv kommer fram i detta fall. Observera att jag inte säger att jag tror det var så, men det skulle å andra sidan inte förvåna mig att det faktiskt var så. Därav skulle det vara intressant. Människor är väldigt annorlunda när det kommer till pengar. Har sett mycket i mitt liv.
Citera
2023-08-23, 19:56
Medlem
Johnankas avatar
Citat:
Jag talar för mig själv. För dig behöver det inte vara intressant. För mig är det ju intressant, om de helt enkelt ville scamma en psykiskt sjuk individ på sitt arv och de sedan fick karma.

Jösses.
Citera
2023-08-24, 02:22
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Läste igenom fup, det är inte som så att informationen kring att BO skulle försökt scamma snubben på arv kommer fram i detta fall. Observera att jag inte säger att jag tror det var så, men det skulle å andra sidan inte förvåna mig att det faktiskt var så. Därav skulle det vara intressant. Människor är väldigt annorlunda när det kommer till pengar. Har sett mycket i mitt liv.

Nu var det ett tag sedan jag läste FUP i detta fallet. Men vad jag minns så är det så att arvet M pratar om endast existerar i hans huvud, det finns helt enkelt inte något större arv eller någon koppling till adelsmän/gamla kungaätter eller hur det nu var han hävdade. Det kanske blev någonting över efter faderns begravning, men det lär inte ha varit de summor M pratade om. Förstår att du undrar, jag undrade samma innan jag läste FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in