2025-05-13, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurrayHewitt
Ebba inleder med att säga hon tycker att man ska ha ett jobb som har en mening och trots att hon lägger till en lam försäkran om att Pontus har det så är det uppenbart att hon inte tycker det. Pontus själv, med ett vuxenliv som försenats på grund av sjukdom, tycker nog inte heller det och än viktigare märker att Ebba inte menar det hon säger.

Han öppnar sig då och säger ändå att det här inte är nåt att han vill göra för alltid och då slår fällan igen med full kraft. Resor, föräldraledigheter och middagar allt är ”kört” i Ebbas ögon.

Du förtydligar det jag försökte säga, exakt så. Hon började med att låta falskt positiv kring det han gör, det var lite som när en del ska ge kritik och börjar med att säga något inställsamt för att kritiken ska landa mjukare (tror man).

Under 70% av samtalet lät hon som en förälder som försökte tala om för honom att det är dags att göra något med sitt liv och resterande 30% var hon en missnöjd flickvän som inte var beredd att vänta på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ebba var riktigt elak där kan jag tycka. Det hon sa var ju att Pontus inte passade in i hennes framtidsplaner. Desssutom, ska hon bestämma hur länge han får studera?! I en relation stöttar man varandra, inte trycker ner.

Ja, i princip! Men håller inte med om att hon inte vill att han ska studera länge, det är just det hon tycker (fast att han redan borde ha gjort det – omöjlig ekvation som sagt). Hon var den som nämnde ingenjör och längre utbildningar, han hade aldrig ens tänkt tanken att gå en lång utbildning (hans reaktion kom när han förstod kraven på honom).

Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Läkaren hade passat bättre med Ebba tror jag, om det är en högavlönad man hon vill ha. Och Sam kanske behöver en drama queen och en toxisk relation för att bli attraherad?

Pontus är en så fin kille. Jag hoppas han träffar en omtänksam fin tjej.

Håller inte med om att Ebba hade passat med läkaren, de hade varken haft attraktion eller kemi. Jag har tyckt sedan start att Sam borde ha matchats med Amanda, och eftersom den enda kärlek som verkar växa i programmet är mellan Sam och Alexander så skulle det behöva bli en polyamorös relation mellan Sam, Amanda och Alexander (så Sam kan vara straight utåt men få sätta på Alexander med jämna mellanrum).

Ebba hade passat bäst med Dennis, de är lika quirky båda två. Och ja, stackars Pontus, hoppas han hittar någon snäll och okomplicerad norrköpingstjej.
Senast redigerad av jandals 2025-05-13 kl. 13:14.
Citera
2025-05-13, 13:04
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Hade Dennis varit på level 29 i lyssna - och vara omtänksamkonsten hade han varit intresserad att veta vad Jannika fullt ut känner, vilket han uppenbarligen inte är skulle jag vilja säga.

Han har ingen aning om att han hon undrar om de går för fort fram eller som hon också säger: vi tar två steg framåt och två bakåt. Det där står i bjärt kontrast till vad Dennis verkar förmå ta in.

Hade goa Dennis verkligen varit en lyssnare hade han vetat om det där men i sin rosa dröm vill han inte veta av det. Han skulle troligtvis bli chockad av att höra hur hon verkligen känner och tänker. Han är inte redo där han står.

Jannika är snäll och allt det där men troligtvis också därför väldigt rädd för att såra Dennis genom att säga det där hon säger till kameran medan han i sin tur snackar om gudinna och att han kan dö för henne och är uppe i nyllet på henne stup i kvarten. Dennis, en lyssnare? Nej.

Fick lite poetisk feeling här:

Han lyssnar på dur
men missar moll
Hans förälskelse
ett självspelande piano
med bara vita tangenter.
Dennis sa ju till killarna: Njut när det känns bra. Jag tror att det är hans filosofi. Ta inte ut problem i förväg men var beredd att hantera problem om det uppstår. Tycker det är en väldigt sund filosofi.

Det är så skönt att se att han INTE tassar på äggskal runt Jannika utan försöker följa sina känslor. Det är så många killar som blir jättenervösa om tjejen andas om tidigare trauman. Det blir en spänd stämning som inte är bra. Dennis vet om att Jannika har mindre kul upplevelser i bagaget, de har talat om det, hon har stoppat honom en gång och han har sagt att inte har några problem med att bli stoppad. Därmed är det utrett. Varför ska de peta och peta i det i oändlighet? Känner hon sig stressad så stoppar hon honom.

Jag tror att Jannika tycker att det är skönt att Dennis är så avslappnad. Se bara på Ebba och Pontus, hon beskriver honom som ”skör” och vet inte om hon kan vara ärlig eftersom hon är rädd att såra. (Nu är hon dum i huvet, men ändå).
Citera
2025-05-13, 13:08
Medlem
Adonis.s avatar
Vrf handlar allt, precis allt, om kvinnans rättigheter, vad hon vill, vad hon känner osv?

Det är alltid kvinnan som är bromsklossen i ett förhållande. Det blir extra tydligt i serier som denna

Säsong efter säsong får vi se sköra kvinnor som utnyttjar sin position för att ta sig an ledarrollen. Vrf tar alla cucks till sk män detta? Vrf har ingen kvinna fått vad hon verkligen förtjänar? En fet smäll?

Svenska män ÄR fittor
Citera
2025-05-13, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Dennis verkar ju sökt till programmet bara för att få knulla. Osmakligt, omoget och motbjudande.
Tjatar om sin ollonkant. Vad är det?
Citera
2025-05-13, 14:15
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Sam är attraherad av henne 100%.
Nej, det är han inte. I sådana fall skulle han ligga med henne. Enkel biologi.

Sam är bög. Asexuell? Asexuell skulle passa med hans autism.

/Alplandskap
Citera
2025-05-13, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Nej, det är han inte. I sådana fall skulle han ligga med henne. Enkel biologi.

Sam är bög. Asexuell? Asexuell skulle passa med hans autism.

/Alplandskap
Kan det vara så att han redan har en flickvän?

Angående rykten om eventuella skönhetsingrepp så driver hans pappa en klinik som utför estetiska ingrepp.
Senast redigerad av lillalilith 2025-05-13 kl. 14:50.
Citera
2025-05-13, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith

Angående rykten om eventuella skönhetsingrepp så driver hans pappa en klinik som utför estetiska ingrepp.

Eller pojkvän
Citera
2025-05-13, 15:34
Medlem
Vilken otrolig kropp Ebba verkar ha under bylsiga kläder, det måste jag ge henne.

Tråkig säsong överlag.
Citera
2025-05-13, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Vrf handlar allt, precis allt, om kvinnans rättigheter, vad hon vill, vad hon känner osv?

Det är alltid kvinnan som är bromsklossen i ett förhållande. Det blir extra tydligt i serier som denna

Säsong efter säsong får vi se sköra kvinnor som utnyttjar sin position för att ta sig an ledarrollen. Vrf tar alla cucks till sk män detta? Vrf har ingen kvinna fått vad hon verkligen förtjänar? En fet smäll?

Svenska män ÄR fittor

SVT verkar på något ev medvetet sätt också casta extrema cp-kvinnor och för snälla för sitt eget bästa cuc-män
Citera
2025-05-13, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith

Förlåt, men Sam ser inte bra ut, även om han själv ev ansträngt sig för att göra det. Kanske bara är jag, men hans tänder är alldeles för perfekta. Hans uppenbart opererade näsa har förlorat all manlighet. Överlag utstrålar hans utseende ihop med personlighet brist på testestoron. Jag tror att han går hem hos homosexuella män.
Citera
2025-05-13, 17:34
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
SVT verkar på något ev medvetet sätt också casta extrema cp-kvinnor och för snälla för sitt eget bästa cuc-män

De har normkritik i sin värdegrund.

Dvs, även om båda parter i det generiska heterosexuella förhållandet söker efter tämligen könstypiska drag hos sin partner (män vill generellt ha feminina kvinnor, kvinnor vill generellt ha maskulina män), så ses detta som problematiskt.

Jag tror inte att det är så mycket medveten felcasting per se, utan snarare en värdegrund som redan i utgångsläget sätter stopp för de bästa matchningarna.

Det ironiska är att normerna tenderar förstärkas i takt med att de normkritiskt genererade matchningarna havererar.
Citera
2025-05-13, 17:34
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Förlåt, men Sam ser inte bra ut, även om han själv ev ansträngt sig för att göra det. Kanske bara är jag, men hans tänder är alldeles för perfekta. Hans uppenbart opererade näsa har förlorat all manlighet. Överlag utstrålar hans utseende ihop med personlighet brist på testestoron. Jag tror att han går hem hos homosexuella män.

Det har jag sagt hela tiden i tråden och männen som påstår att han är skitsnygg och alla kvinnors dröm går i taket varje gång, för det är känsligt.

Nu kollar inte jag, såg fram till avsnitt 2 eller 3, minns ej, men känns som man sett tillräckligt om man sett så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in