2025-05-13, 08:22
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Kan köpa tanken om någon tar för ett mindre belopp och för eget bruk. 38 paket är snarare beställningsjobb. Klart kärringen ska åtalas och i värsta fall in i finkan ett tag.
Så kan man tycka men 38 paket kaffe är ytterst lite i större sammanhangen även om butiken blir drabbad.
Och sen det klassiska att läsare och kommentatorer drar egna slutsatser om att jag på något vis skulle ha med kvinnan att göra eller vara tjuv.
Frågan om vem du, vi, oss och jag ska vara på anonyma forum satte ni vrångstrupen likt kaffet.
Citera
2025-05-13, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jageman
Så kan man tycka men 38 paket kaffe är ytterst lite i större sammanhangen även om butiken blir drabbad.
Och sen det klassiska att läsare och kommentatorer drar egna slutsatser om att jag på något vis skulle ha med kvinnan att göra eller vara tjuv.
Frågan om vem du, vi, oss och jag ska vara på anonyma forum satte ni vrångstrupen likt kaffet.

Nja så arg blir jag inte över sånt här. Mer att det inte kan accepteras.
Citera
2025-05-13, 09:01
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Vad är andrahandsvärdet på kaffepaketen? Hur mycket kostar ett paket Zoegas i Sverige idag?

Noll koll på Zoegas, men enligt närpolis som jag känner så betalar Hassans Livs 20 kr per paket.

Jag har själv sett när en kvinna gått ut "bakvägen" via grindarna på en coop butik till en
väntande bil utanför. Inte en chans att personalen skulle hunnit i kapp henne.

Om detta fortsätter kommer butikerna att placera kaffe vid kassorna där det finns uppsikt
om svinnet blir för stort.
Citera
2025-05-13, 10:11
Medlem
AlfaQhards avatar
Sno i butiken känns bara dumt. Är det inte lättare att sno från lagret istället?
Citera
2025-05-13, 10:28
Medlem
-Dizzy-s avatar
Så om hon säljer 38 pkt, det är då drygt 1500kr om hon säljer det för halva priset.
Citera
2025-05-13, 10:46
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hon åker ju dit då hon är filmad. Det hela är dock inget nytt i sig. Mötte en knarkare på stan på tror det var 90-talet som hade en IKEA-bag full med kaffe. Kaffe, sprit och kött har alltid sina köpare. Även barnmat har jag hört. Han erbjöd kaffe för om det var halva priset. Ville dock inte stödja hans handel. Fråga dock hur han lyckats stjäla allt det? Han fyllde sin stora bag och gick ut på lagret i en stor butik och sedan ut genom lastbryggan. Ingen larmbåge där inte.
3420 kr är det ungefär värt. Dvs normalgraden av stöld. Inte många gånger polisen väljer att utreda en sådan sak med personsök. Sköter dock butiken/anmälare hela baletten så blir det enklare, men man måste nästan (personlig erfarenhet både som BO/GM) alltid sätta dit tjuven själv. Själv plockat mer än 20 000 på en stöt i varor ur en butik (likt de som säljer kaffe) utan att åka dit. Det är dock preskriberat för över 10 år sedan.,
Senast redigerad av psykoshippien 2025-05-13 kl. 11:43.
Citera
2025-05-13, 10:52
Medlem
Jordgubbes avatar
Vad tror ni om andrahandsmarknaden? Alla de där småkioskerna med märkligt utbud typ "tre förpackningar kaffe" och "en näve duracellbatterier", varför undersöks inte de närmare avseende vem som levererat. Och är kaffe så svårt att stöldmärka med klistermärken, liten färgklick eller uv-penna för spårning från varuhusen? Kunde väl vara nåt för en sommarjobbare.
Citera
2025-05-13, 11:02
Medlem
Max värt 3000kr på svart kaffe marknaden?
Citera
2025-05-13, 11:04
Medlem
StonedMonkeys avatar
Dumt att göra det när det finns kameror, det finns många butiker utan kameror
Citera
2025-05-13, 11:08
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Så om hon säljer 38 pkt, det är då drygt 1500kr om hon säljer det för halva priset.

Kan nog stämma hyfsat bra.

Oxfilet har ju tidigare varit number one bland stölderna men då butikerna knappt
lägger ut det i kylen längre så blir väl kaffe det nya förstahandsvalet trots att det
tar stor plats och hyfsat tungt. 38 paket är väl 18kg ?
Citera
2025-05-13, 11:18
Medlem
Inte alls misstänkt att inte handla och dra ut med en stor resväska genom kassan!
Citera
2025-05-13, 11:18
Medlem
HassanVonEssens avatar
Herregud vad ovärt ändå att stjäla kaffe från en livsmedelsbutik om tanken är att sälja vidare och tjäna pengar. All risk och allt jobb det innebär för mindre än 2000 kr i avkastning. Okej om man stjäl en hel båtcontainer i hamnen, men detta? Efterblivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in